• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

Vi har också ett lån som förfaller i slutet av denna månaden, hade bundit det på tre år. Dålig tajming även där...!
    Mannen älskar ju sin MiniCooper, men skulle det behövas under nästa år, så kommer vi att sälja av den ganska omgående. Har man klarat av att leva som fattig student en gång i tiden, under massor av år, så grejar man ju detta med!

Mannen & jag pratar ju även med jämna mellanrum att vi ska komma till skott & gifta oss, men om vi ska ordna ett rejält kalas ism detta, så får vi nog avvakta lite till även där... Samtidigt som det vore himla roligt, så känns det inte riktigt lika viktigt nu sen vi fick dottern - vi är ju liksom redan en familj

Hur är det förresten på ditt jobb nu, Lappis? Ni låg väl lite risigt till ni med, för ett litet tag sen?

• Lapinette

Vi låg risigt till men chefen samt delägaren i Finland har skjutit till extrapengar samt att jag + den andra konsulten har sålt bättre i september samt att jag redan dragit in en hel del i oktober så vi överlever nog ett tag till. Men som sagt marknadsundersökningar är en utgift som man gärna drar in på vid dåliga tider så vi får se vad som händer. Ska också uppdatera mitt CV och har lite idéer som man kanske får ta tag i om något händer. Maken är dessutom på gång till ett nytt jobb som i sådana fall innebär mer risk än det han har idag. Kanske ingen bra kombination men vi får helt enkelt avvakta och se.

• Piggelin1

Japp, det stämmer - eller egentligen pratas det om ännu fler - ett förlorat jobb här kan innebära 3-5 förlorade jobb i regionen.

Mmm, min dröm är också att ha eget företag, trots allt slit det innebär! Hänger säkert ihop med att jag är uppvuxen i en småföretagarmiljö...!

Men ngt kul - en kollega & jag fick biljetter igår för att gå på ett seminarium som kallas "Trendrapporten". Mest reklamfolk tror jag, men klart kul att vara med & lyssna. Perfekt tillfälle att fokusera på ngt helt annat & mer positivt! Plus att de lottade ut fem klockor, hade man tur låg det en i den goodie-bag man fick med sig hem. Jag vann en av dem! Jag som ALDRIG använder klocka har nu en på armen idag! Ser lite kul ut - jag har väldigt smala handleder & klockan är STOR!
    Lambretta - är det ngt känt märke? Jag har ingen koll alls

• Lapinette

Piggelin - var det Göran Adléns trendseminarium som du var på? Han brukar köra någon dag i Göteborg och så ett par i Stockholm.

• Piggelin1

Vad gott att det löst sig iaf tillfälligt på ditt jobb, Lappis!

• Lapinette

Piggelin - tills vidare ...

• Telemarkgrrl

Vi har inga barn, ingen bil och ingen båt så det enda som påverkar våra privata finanser är bostadslånen och om vi har jobb eller inte. Boräntorna är ju fortfarande hyfsat låga och så länge vi har jobb tänker jag inte oroa mig.

Sen gäller det ju förstås att inte titta på pensionspengarna för då får man ju verkligen gråa hår.

• Lapinette

Nej, inte titta på sina fonder ... no, no! Min make oroar sig trots mycket pengar på banken.

• Piggelin1

Mina fonder tittar jag inte på alls just nu - bara deprimerande

Japp, Lappis - det var Göran Adléns seminarium vi var på igår!

• Lapinette

Det lät som det när du skrev ordet TREND. Hade honom som inhoppad lärare på IHM samt var på hans första Trendseminarium (de var gratis! ).

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit