Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
I det pillerfixerande landet Frankrike så verkar inte magnesium vara någon nyhet .
Bali låter skönt och vad då jordnötter på golvet?! För en som aldrig varit på Raffles i Singapore behöver nog en förklaring?!
Känner ingen av er det turbulenta som händer i vår ekonomi för tillfället? Maken anser att vi ska hålla oss i Europa om krisen fortsätter dvs inte göra några extralånga och dyra resor. Helt ok för mig då det finns mycket att se häromkring också.
En sak jag blev jättebesviken på igår är att Norwegian inte har några Bordeauxresor i maj . Var helt inställd på att åka dit och fira vår 3-åriga bröllopsdag. Jag vet, man kan åka med Air France men då blir det byte i Paris. Sen när jag ändå var inne och tittade på alterntivresor i Europa så såg jag att Ryanair inte kommer att ha flyg till Trapani (Sicilien) och så var det några andra roliga destinationer som antingen är indragna eller så har biljetterna gått upp med 1 000 kr/st! Tråkiga nyheter för en som gillar att resa.
Rosen - visst kommer jag ihåg dina morgonpigga inlägg här! Jag fascinerades varje gång
Vad skööönt att du fått ordning på sömnen nu - det är ju ändå rätt hälsosamt med sömn! Känner igen det där med magneisum, undrar om inte ngn va mina föräldrar pratat sig varm för det. Ska kolla in länken lite senare!
Själv har jag alltid sovit som en gris, oavsett underlag eller antal koppar kaffe strax innan sänggåendet. Nu det senaste året har det dock varit sämre i perioder pga dottern - hon somnade om på nätterna, men inte jag Men nu när hon sover hela nätter, så sover även jag mkt, mkt bättre igen. Sååå skönt!
Rosen - åååååh, vad kul med långsemester på G! När är det nu som ni reser? Låter som om du är en perfekt "lektant" åt alla dina bekantas barn! En sån där person som jag vet själv att jag skulle beundra obegränsat, när jag var barn/tonåring!
Lite kul på den fronten förresten är att mannens systerson (20 år) & jag har fått väldigt bra kontakt, speciellt nu när han är aupair i en av familjerna i USA, som vi hälsade på förra sommaren. Hans föräldrar är så långt ifrån resfantaster man kan vara (bor i en liten liten by på landet & trivs bäst med att vara hemma), men nu har systersonen fått blodad tand & börjat se sig omkruing mkt mera, vilket både mannen & jag tycvker är superkul & verklikgen uppmuntrar. Min egen brorsson (16 år) & jag har också fått mkt bättre kontakt det senaste året - han bor i Jämtland, men jätyteofta när jag är oinline, så poppar det upp ett "tjenare" via MSN Känns väldigt kul att få förtroendet & lite av betyg på att man inte är alldeles mossig i deras ögon
Jösses, vad jag svamlar
Piggelin - tänkte massor på dig igår. Hur är det på jobbet? Kanske fel forum att ställa den frågan!! Men som sagt, tänkte på dig!
Nu ska jag väl inte svara för Rosen eller Tinga egentligen, men när brorsan & jag var på ett ställe i LA (Gladstones - fanns nämnt i ena boken jag nämnde häromdagen), då fanns det obegränsat med jordnötter att hämta, men alla med skalet kvar, så det låg drivor av skal på golven. Kan det vara ngt sådant det är här med?
Lappis - mannen & jag är definitivt aningen oroliga pga allt som händer nu. Förutom finanskrisen, så jobbar vi ju båda på företaget som var förstasidesstoff överallt igår Om några månader ska vi sälja lägenheten & i april flyttar vi in i nya huset. Känns som totalt superdålig tajming... Men vem visste det när vi skrev på reservationsavtalet för huset för ett år sen... Trodde inte att det skulle gå utför så mkt & så snabbt...
Vi konstaterade så sent som igår, att vi förmodligen måste ligga väldigt lågt på resefronten ett bra tag nu, innan vi vet mer om vad som händer, & låta saker & ting stabilisera sig. Det där att göra en ny resa till SA, får skjutas på framtiden några år, liksom att det hade varit väldigt kul att hälsa på kompisen i Hongkong. Även resorna i Europa får vi nog ligga lite lågt med ett tag nu. Trist, men inte mkt att göra! Det finns definitivt de som har det betydligt tuffare än oss, så jag ska absolut inte klaga.
Om jag hade haft ngn bra affärsidé, så skulle jag jättegärna starta eget. Visst, mkt slit & lite pengar, men ack vad roligt det vore! Rosen - kanske ska bolla lite med dig?!
Piggelin - att starta eget är makens dröm... fast han har ingen aning om vad han då ska göra/jobba med? Han tjatar med jämna mellanrum på mig att komma upp med idéer. Har försökt att förklara för honom hur slitigt och dåligt betalt det ofta är men drömmen finns där.
Piggelin - förstår oron och att resor är en av de första utgifterna man får dra in. Vi har diskuterat lite hemma vad vi kan göra (inte för att vi har blivit drabbade i så stor utsträckning .. förutom att ett lån förfaller om en månad). Känns ändå bättre att vara förberedd och då veta vilka utgifter som vi då kan skära i.
Magnesium... hmm, vem trodde det. Det tipset borde ju spridas! Minns oxå rosens morgontidiga inlägg o rös varje gång - jag är lite i otakt med er så mina tider kan ni ju bortse från.
Vi bevakar räntor men band ganska mycket för knappt 5 år sen o kan ligga hyggligt lågt nu, tror jag. Behöver inte ta loss sparpengar nu heller - om det inte blir balkonger i vinter, men tror det kanske skjuts framåt? Ska väl byta boende i Stockholm om ett par år...
TACK Lappis - vad söt du är
Säkert fel tråd/forum, men vad fasen - jag är ju expert på att vara OT - se bara mina två inlägg hittills idag
Jag tror & hoppas att det är ganska lugnt för min del, med mina sju år på firman, men man vet ju aldrig! Det är MÅNGA nu. Mannen har bara varit fastanställd i 2½ år (konsult innan), så han ligger lite risigare till, iaf om man skulle gå på turordning. Vi kommer båda att se oss omkring plus att regga oss på tex Monster & Manpower - om inte annat så för att börja gardera oss.
Verkligen trist för Gbg, det är ju inte bara alla här som berörs, det är ju alla andra runtikring också - jurister, reklambyråer, underleverantörer, städare, folket i hamnen som skeppar bilar osv. Samtidigt så får man väl se det som så att om de inte gjordes ngt nu, så skulle det antagligen bli ännu värre framöver. Vår alldeles nye VD verkar vettig, sympatisk & kunnig (till skillnad från den förre), till & med facket är ju imponerade av honom. Alltid ett litet ljus i mörkret.
Jag läste imorse att om 10 gick hos er innebar det 8 hos en underleverantör. Tungt för hela regionen!
Reskostnader - ja, vi lägger nog inte så mycket ändå på det, men visst börjar det knipa så att all skatteåterbäring behövs på annat håll t ex så blir det ju svårare - nu har vi i flera år använt de pengarna till semester. Vi diskuterade också att se över vårt kortsiktiga sparande häromdan, men det beror minst lika mycket på att våra inkomster ser ut att kunna stabilisera sig lite framöver (men det går ju på tvärs mot det allmänna ekonomiska läget just nu så vi får se).