Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Island... hmmm.. me likie Klart intressant på listan
Vilka härliga recept ni lämnat. Lammgryta skall definitivt in i receptboken.
I lördags var jag på dammiddag. Desserten var enkel men vansinnigt god. Smördeg, skivade päron, riven mandelmassa o sen in i ugnen. Mumsigt värre
Igår åkte vi till Alingsås o årets ljusutställning- Lights. www.alingsas.se/ljus/sverige/main04_sv/indexlight.htm. Är ni i närheten är det värt ett besök. Professionella ljussättare jobbar med fem objekt i offentlig miljö. Missionskyrkan gillade jag bäst
Vad nyfiken jag blir!!! Var Rosen på tv igår? Vad tittade jag på ... reprisen på Brothers & Sisters, Greys och så Bridget Jones ... jag vet väldigt lärorika program och definitivt inget som hade med Rosen att göra.
Lappis - jag har inboxat dig om det! Tänkte att Rosen kanske inte vill outa ngt i tråden
Jag håller med E11a, Island är toppen för ett par dagars konferens med lite aktiviteter!
Rosen
Tusen tack för alla förslag!!!!!!!!!!!
Här ska provlagas och testas med familjen.....
Förrätt blir det melon och skinka och efterrätt marängsviss, sen lutar det som sagt åt gryta av något slag med potatis.
hola chicas!
Moghrabiah - har haft det i bl a sallader sene tt år tillbaka ungefär, men tycker att det är så himla svårt att få dem jämnt kokta. Det står 20 minuer på paketet men trots att jag ibland stormkokat dem i 30 och provtuggat dem så är det likförbannat några rackare som är totalt stenhårda inuti. Kanske därför de är bättre att ha I grytor? Eller också kokar jag fel. Men de är helt klart mycket godare än vanlig couscous som jag bara tycker fröar runt i munnen, och pasta (i sallader då).
Island! AAAh Dit skulle jag gärna vilja åka! Men nu blir det att hålla i slantarna ett tag, tror att vi skipper Ecuador faktiskt. Trist men med tanke på att vi flyttar om 1,5 månad och ska vänja oss med den kostnaden samt vilja boa in sig så får det bli en annan gång.
puss på er!
Skönt att det inte bara är jag som hade svårt att koka de där attans Moghrabiah! Hepp, ned i grytan och koka i timmar era attans rundpudlar! Gott blev det och inte kokade de sönder heller.
lapinette,
Bridget Jones var det juuuuh! Såg du inte hur jag åkte ned för pålen på brandstationen?!
Orginalrosen: Du verkar vara grym på mat, recept och menyer! Skulle definitivt behöva lite konsultationshjälp och inspiration
Scenariot är följande:
Damhelg i Bohuslän. Vinter. Hyrt hus. Mat skall alltså kunnas tas med eller lagas på plats med rätt enkelt kök.
Önskemålen är:Sopplunch. Minst varmrätt o dessert på kvällen. Inte fisk (tyvärr är det en som inte äter fisk.)
Jag gillar verkligen att laga mat, har väl pinkat in revir som bra på det. Det finns lite förväntningar alltså
Om du har lite tid över så vore det kanon!
Tycker ofta koktiden på olika gryn o bönor är längre än det står på paketet...
MM, sopplunch på vintern!
Bridget JOnes var bäst före filmenra - levde med/som/i böckerna i flera år och njöööööt.
Rosen - snygga trosor du har!