Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Har googlat lite och förstått att det är saluhall, orientalisk affär eller välsorterade livsmedelsbutik som gäller. Vi får se om jag hittar något för jag har inte tid att springa omkring och leta.
Lappis: jag tror det finns på Taj Mahal Livs på Kammakargatan 40
Ja, det är ju inte så långt härifrån ... får se om jag hinner dit innan vi ska börja skala apelsiner på lördag.
Apelsinblomvatten, undrar om det kan finnas på Apoteket? Annars skulle jag satsa på kryddaffären på Wallingatan.
Skor? Skorna jag har på mig brukar räcka bra, kanske att jag packar ett par sandaler.
Jag kanske ska återgå till min tidigare utställning jag hade av skor. Festskorna satt på väggen i sovrummet; en hel radda med vackra skor i härliga färger och höga klackar. Det var faktiskt riktigt snyggt som inredningsdetalj.
(Sådant som bara en kvinna kan förstå.)
Ab fab - klart att du behöver shoppa lite!
Är alla bortresta? Bara lilla jag kvar i stora, mörka höstSverige?
Jag är här, Rosen!
Hade tokmkt att hinna med på jobbet i förra veckan, så jag hann inte in så mkt, men denna veckan är det inte lika mkt möten inbokade, så jag ska förhoppningsvis hinna in här lite mera
Gött för övrigt att ha mer att göra på jobbet nu - den första månaden efter mammaledigheten var seeeeeg som sirap.
Nenne - visst var det du som pratade om en paj med cheddar, parmesan, soltorkade tomater, pinjenötter etc? Jag fick nyligen receptet av en väninna & gjorde den i fredags kväll - mmm!
I lördags var vi nere hos mina föräldrar en sväng & stannade över tills igår - massor av god mat & två riktigt goda sydafrikaner, en Allesverloren (minns inte druvan) & en Porcupino Syrah (ej säker på stavningen). Gottgottigottgott! Min mamma är för söt, hon hade i minnet att det nu i dagarna är två år sen mannen & jag förlovade oss (i SA, som flera av er härinne redan vet), så då tyckte hon att vi skulle fira det i lördags
Anne, känner igen det där med mannens kaffebehov. Nu när mannen min är pappaledig så kartlägger han diverse espressoställen här i Gbg när han är ute på sina barnvagnspromenader. Pris, ställe & betyg Kaffenörd, nähä?! Ett par ggr har han även köpt orostade bönor & testat att rosta själv hemma i ugnen, men än så länge är han inte helt nöjd med resultaten.
Rosen - jag tog mig en datorfri helg. Tycker det är nödvändigt då jag annars hänger här jämnt och ständigt. Vet inte om jag fick så mycket mer gjort hemma för igår eftermiddag låg jag på soffan och såg på lite repriser och sen drog vi på senaste Bondfilmen. Tänkte att det var bra att ladda upp inför nästa som kommer i veckan.
Gällande apelsinblomvatten så hittade jag den tillslut nere i Hötorgshallen.
Haha, min man följer säkert gärna med - utom att det är i "fel" stad för hans del...
Men pajen lät supergod... finns det ett recept (gör paj så himla sällan bara)