• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Jag föredrar Grill men har inte varit där sedan de renoverade (efter branden).

• Ab fab

ja Grill var mysigt.

När jag var i Stockholm senast åt vi frukost på Xoko på Rörstrandsgatan. Blev alldeles kär i små laxmunchies, scones och chokladbakelser till champagne.

• Fru någongång.
    Lapinette skrev 2008-10-28 10:54:57 följande:
    Jag föredrar Grill men har inte varit där sedan de renoverade (efter branden).
    ja det verkar bra där, men nu fick sambon presentkort på f12 gruppen så han fick välja.. det stod mellan kungsholmen eller le rouge
  • fru AM

Lapinette: Testar du marockanska grytan så röstar jag verkligen för att du lägger i de där stora cous-cousen. De gav ytterligare en dimension till det hela! Åh, så gott det var - blir fortfarande alldeles lyrisk när jag tänker på den ... Som tur var blev det över lite som jag frös in ...

• Telemarkgrrl

Jösses, det är nästan så man blir sugen på den där grytan trots att jag varken gillar lamm eller frukt i mat.

• Lapinette

Mitt problem att jag inte får äta stark mat .... ingen gurkmeja i grytan och curry ska jag också vara ganska återhållsam med.

• fru AM

Nej Lappis, då får du nog vänta med grytan! Utan gurkmeja, curry, garam masala och allt det där så blir det nog inte lika gott. Laga den sedan - för att fira att du får äta starkt igen ...

Telis: Jag märkte inte av aprikoserna alls. De gav nog bara karaktär åt rätten men försvann själva i det allmänna gojset. Byt lammet mot kalv som Rosen föreslog. Denna gryta är för god för att missa.

• Telemarkgrrl

AM, nja, jag skulle nog få byta ut lammet, aprikoserna och curryn och en del annat också så det skulle inte vara så mycket kvar av originalgrytan.

Lappis, åkte inte ni med Sterling till Spanien för ett par veckor sedan? Vilken otrolig tur ni hade i så fall!

• anne på grönkulla

Telis är det inte så de bästa middagarna kommer till? Man tar det man har o det man tycker verkar gott o så inspireras man av andra? Jag använder nästan aldrig recept...

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit