• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Ab fab

Min bonusson tog studenten i våras och då gjorde jag en kokbok till honom. Familjens favvorecept som vi (även han) lagat genom åren. Och jag tror faktistk han använder den- han har flyttat hemmifrån till första ettan som student i Lund.

• Mrs  B

Jag hade ett samarbete med en hemkunskapslärare en gång när jag jobbade som lärare och vi gjorde en receptsamling med våra gemensamma elever och det tyckte de var en rolig grej.

• Mrs  B

Någon som har en CHECKLISTA för en sommarsemester (charter med flyg) på vad man ska ha med sig i sin resväska?????????

• Originalrosen

Nu blir jag generad... Mrs B - jag har en packlista i datorn. Den kollar jag alltid mot när jag ska resa bort. Lite udda kanske:

Vattenkokare
    Termos
    Filter
    Melitta
    Zoegas 100g per dag

Huvudkudde m ett örngott per vecka
    Kylväska
    Cykel
    Böcker
    Kortlek

Guideböcker
    Kartor
    Kikare
    Kamera
    Pengar
    Kreditkort
    Pass
    Biljetter

Badkläder
    Reseapotek
    Hygienartiklar

Lite kläder.

Sedan är jag extra knasig, jag brukar spara kläder som jag ska kasta, typ trosor, t-shirts och bh:s som har sett sina bättre dagar. Dessa packar jag ned och kastar när de är smutsiga. Då får jag plats med lite nytt att ta hem.

• Originalrosen

Ab fab - you rock! Precis så ska en Créme Ninon serveras. Härligt!

• Lapinette

Oj, min packlista är betydligt "lättare" än Rosens och består mest av kläder så förmodligen ingen större hjälp för dig Mrs B.

• Originalrosen

Äsch, vi brukar flyga med ett handbagage och varsin liten väska. Vi har inte så mycket kläder med oss. Det som tar plats förutom cykeln är kaffegrejorna. Det är dock det sista jag skulle låta bli att packa förutom när vi åker till Frankrike och Italien. Där går det faktiskt att få anständigt kaffe.

Det som är lite knepigt, är att checka in cykeln. Den är otymplig i sin stooora väska. Kylväskan är hopfällbar, men när vi ska träffa vänner som bor utomlands så brukar vi handla på Arlanda och lägga i kylväskan. Några grekiska vänner är tokiga i rimmad lax och rökt fisk så det köper vi i butiken på Arlanda.

• anne på grönkulla

Haha, det låter som min man - det går inte att rpata med honom innan han får riktigt kaffe - oftast får man uppsöka en espressobar direkt efetr frukost!

Men i gengäld så tror han att han klarar sig på ett par byxor på en vecka... (vad han ska göra om han spiller vet jag inte)

Originalrosen skrev 2008-10-23 09:25:17 följande:
    Äsch, vi brukar flyga med ett handbagage och varsin liten väska. Vi har inte så mycket kläder med oss. Det som tar plats förutom cykeln är kaffegrejorna. Det är dock det sista jag skulle låta bli att packa förutom när vi åker till Frankrike och Italien. Där går det faktiskt att få anständigt kaffe.Det som är lite knepigt, är att checka in cykeln. Den är otymplig i sin stooora väska. Kylväskan är hopfällbar, men när vi ska träffa vänner som bor utomlands så brukar vi handla på Arlanda och lägga i kylväskan. Några grekiska vänner är tokiga i rimmad lax och rökt fisk så det köper vi i butiken på Arlanda.
  • Ab fab

vilken härlig packlista du har Rosen. Själv packar jag ytterst lite men överdimensionerar alltid på skor o handväskor

• Lapinette

Ab fab - låter mer som mig men jag försöker verkligen dra ned på antalet skor och på senare år har jag förstått att en handväska i en udda färg (som inte alls matchar kläderna) är det allra bästa.

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit