• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Ab fab

packade inför Barcelonahelgen igår. Maken suckade o fnissade över mina bekymmer om man skall ha fyra eller fem par skor med sig. Men å andra sidan. När har man användning för syrenlila slingbacks om man inte tar med sig dem till Spanien?

• Lapinette

Jag har numera begränsat mig till 3-4 par skor när jag reser. Ett par gympadojjor, ett par sandaler, ett par ballerina och så ett par finskor.

Ab fab - håller fullständigt med! Om du har plats lägg med dem.

• Ab fab

reser i gympaddojjor, syrenlila slingbacks och ljusrosa high heels. Slängde mina favorit lågklackade efter sommaren- det behövs nog shoppas lite. Svarta slingbacks borde nog följa med tror jag

• Lapinette

Fab - min dyraste partyskor ever inhandlades i Barcelona i februari. Har förresten ställt dem i vardagsrummet (de är numera inte bara skor utan även prydnadssak ). Skor lär du hitta där!

• Ab fab

jag var i Madrid förra våren. Tog en extra dag efter konferensen och bara shoppade skor. Inte dumt alls. Det fanns så underbart många butiker så till och med jag tröttnade (det är för övrigt den enda shopping jag tycker är skojig ochinte bara nödvändig)

• Lapinette

Jag brukar dela in skor (shoppandet av dem) i tråkig och roliga skor. Roliga skor är partyskorna som man tyvärr sällan använder men som har hög klack, en rolig färg, roliga detaljer. Tråkskorna är de som är nödvändiga men attans så trista att köpa.

• Ab fab

Svarta kontorsskor och allväderssövlar till promenaderna hemma vid huset... definitivt tråkiga skor.

Roliga är de flesta andra- som de senaste. Vita gummistövlar med rosor på

• Lapinette

Ni som är så matkunniga här inne, vart hittar jag apelsinsblomvatten? Har hittat en recept på apelsin och blodgrapes sallad som jag vill testa som dessert i helgen men har ingen aning om vart jag hittar detta apelsinblomsvatten någonstans?

• Mrs  B

Orginalrosen
    Tackar!!!!!!!!!!!!

Ska börja packa om en vecka och kommer att vara helsnurrig då.....

Har köpt det mesta på apoteket redan och lite till lillebror, men mycket annat att kolla återstår.

Maken kommer att vara iväg 5 dagar innan vi reser så det blir nog till att packa och förbereda allt själv.
    Men ev ska min mamma komma och hjälpa till och det är guld värt. Hon och pappa reser en hel del så hon har lärt sig hur man packa bäst.

• Ab fab

Apelsinblomvatten använde vi i Tunisien. Någon orientalisk affär skulle jag rekommendera

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit