Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Ahhhh, du är en klippa, Ab Fab! Hade missat totalt att tråden var på väg att gå ut!
Lappis - laddad för Andalusien på fredag (eller om det är lördag)?
Har själv haft en extremt social helg - vi blev bortskämda med mammas goda mat i fredags kväll & sen fortsatte vi med en skön slapparfrukost hos dem i lördags fm... Lyxigt att sova över faktist & slippa tänka på att åka hem på fredagkvällen.
I lördags kväll var vi på fest hos en kompis, som också hade gjort en massa god mat (bla en grym chokladtårta till efterrätt) & spelade domino senare på kvällen. Har ni gjort det ngn gång? Själv har jag nog mest bara sett brickorna, men aldrig riktigt fattat hur man använder dem. Detta var en mexikansk variant med extra många prickar på brickorna. Bra blandning av tur, taktik & tänk! Får helt klart bli fler sådana matcher framöver!
Igår kikade en Sthlmsväninna förbi med sina två barn på lite fika mitt på dagen & sen vid fyra körde vi ju söndagsmiddagen som jag pratade om i förra veckan. Det blev SUPERsimpelt - fläskfilé med Arlas Skogssvamppanna (inte testat den innan) plus lite lingon & persilja, som vi stoppade i. Till detta sallad & pressad potatais. ...och sen blev det den om möjligt ännu enklare efterrätten med småmaränger, glass, hallon från svägerskans trädgård & hemmagjord chokladsås. Simpelt men inte desto mindre gott! Passade perfekt, då vi var lite slitna pga dottern som inte ville somna om, när vi kom hem på natten från festen...
Det var mina eskapader - ni andra?! Telis - läste i andra tråden att ni ska vara i Paris över jul - vad kul! ...och Champoloc - det har jag aldrig hört talas om , jag tänkte direkt på champagne, jag Men så åker jag ju inte skidor heller...!
Klippa Nja snarare förvirrad o okoncentrerad. Men i stort behöv av en tråd för resor och drömmar
Jag med! Nu när vi inte reser så mkt för tillfället, så drömmer jag mig med på era resor istället ...och njuter av en massa god mat...!
På tal om att njuta, på söndag kväll ska en väninna & jag till närheten av dina trakter, Ab Fab. Nämligen Vattenpalatset (!) i Lerum - på söndagskvällar efter kl 18 kör de dam-afton, minimiålder 18 & dämpad belysning. Alla skrikande ungar lyser med sin frånavro & man kan njuta av såväl bastu som bubbelbad & ha vattenrutschkanorna alldeles för sig själv
Barnasinnet kommer fram igen... Väninnan & jag har gjort det en gång per höst/vinter de senaste åren - lite rolig & mysig tradition med en massa gott tjöt.
Ja där har jag varit någon gång. Manikyr o vattengympa - det var inte helt fel. Men rör du din i mina hemtrakter så måste jag rekommendera det nya fiket vid Aspenäs säteri. Ett gammalt hus precis vid sjön. Öppen spis o takbjälkar. Hembakat. vi var där i söndags- så mysigt för promenadmål
Tänk att jag totalt hade missat att tråden gått ut?! Var på väg in igår men så kom något annat emellan. Tusen tack Fab för en ny start!
Japp på fredag åker vi till Andalusien och igår kväll så visade maken väderprognosen på sin i-pod (självfallet har han det senaste ) över Granada. Den har visat sol, sol och 25 grader de senaste två veckorna och så fredag/lördag REGN. Jag blev så jäkla deppig. Jag vet, man kan inte lita på väderprognoser. De kan hinna ändra sig fram tills dess men jag blev ändå deppig. Hade sett framför mig poolen på första hotellet med senaste Stieg Larsson boken, långa vandring i bergen och det funkar liksom inte vid regn
. Nåja, ska ta mig i kragen och muntra upp mig. Maken blev skitsur för han hatar pessimister ... men vad fn visade han mig prognosen för??!!!
Som sagt, verkligen ett i-landsproblem. Vi ska iväg på semester. Se nya vyer och regnar det får vi väl mysa på rummet eller åka runt i bilen mellan olika små byar.
jag hoppas att ni får en riktigt underbar helg oavsett väder. Vin, vackra miljöer o kärlek kan aldrig vara fel
Det blir nog mest kärlek och vackar miljöer för jag får inte dricka vin (restriktioner från min akupunktör). Ett glas här och där lär nog slinka ned ändå men det blir inte att prova nya och dyra flaskor varje kväll som i Portugal.
Kärlek o vackra miljöer är inte dumt det heller (vilken lumpen akupunktör som inte vill dricka vin*s*)Hoppas du får med dig några souvenierer hem som går att dricka vid senare tillfälle
Ab fab - jag har betalat för 20 kg var och så mycket kläder ska jag inte behöva för 6 dagar så lite flaskor ska nog gå att få ned i bagaget .
Har nu hittat El Tiempo Espana och det verkar bli en mix av sol, lite skurar och ca 20 grader. Helt ok bara det inte blir ihållande regn.
Åh, en ny restråd! Jag letade efter en med Lapinette som trådstartare och höll på att missa den här totalt.
Jag tänkte fråga er som bilat på USAs västkust, Tinga och gosnosen mfl, om ni har något bra tips på guidebok över den delen? Jag bor iofs inte så långt från en affär som bara säljer reseguider men det är alltid bra att få tips på vilka som funkat bra och dåligt "i verkligheten".