Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Lapinette, härligt att det strax bär av! Det är verkligen roligt att följa här allt från tanke till planering, resan och sedan berättelsen efteråt. Me like denna tråd!
Själv sitter jag mest och läser in olika saker att göra på Bali. Botaniserar bland alla olika SPA, stränder, restauranger (märkligt nog mycket japansk mat) och lite dykalternativ för resesällskapet.
Tre dagar i Singapore blir kul, fokuserar nog på aktiviteter för barnen på dagen och restauranger och barer på kvällen.
Rosen - tell more! Vilka barn? Hur många är ni som åker? Har du lite länkar på det du hittat som vi andra kan suktas över?
Vi reser tillsammans med vänner och deras barn så vi blir sju personer totalt. Du vet ju att jag gillar att resa med barn och dessa är fullkomligt underbara, vetgiriga och duktiga på att uttrycka sig. Inte klokt vad man kan lära sig av barn!
Vi åker först till Singapore. Vi har inte bokat hotell där ännu, försöker hitta något på poäng för oss. Det blir tre dagar med kul på zoo, minigolf, lite bad och trevliga restauranger. Naturligtvis blir det ett besök på Raffles Hotell och legendariska Long bar där drinken "Singapore Sling" såg världen för första gången.
Sedan blir det lite drygt två veckor på Bali. SPA - ja! Några av världens bästa SPA:n finns där. Hotell bokat, ett billigt litet familjehotell som jag känner till väl. Helt, rent och inget väsen av sig - och superbilligt. Nu letar jag efter en chaufför som kan ta hand om oss under dessa två veckor. Det är så pass billigt att det vore idiotiskt att inte boka upp en. Senast sparade vi in kostnaden för bil och chaufför bara genom tipsen han gav oss när vi handlade, betalade inträden på sevärdheter etc.
Åh, ni anar inte hur skönt det ska bli att komma iväg. Jag har inte haft en ordentlig semester på så många år.
Har varit rejält sliten men sedan någon månad tillbaka sover jag i vart fall som en stock. Det visade sig att jag hade magnesiumbrist så när jag började äta magnesium - sover dubbelt så länge som tidigare. Ni som har varit med ett slag här på BT kanske minns hur jag var uppe före tuppen varje dag och bara sov en 4-4,5 timmar per natt. Så har det varit i flera år och nu...sover jag 8-9 timmar per natt! Förstå hur gott jag mår, bara av den skillnaden.
Äsch, det sista hade inte så mycket med resor att göra - eller kanske en resa i livets snirkliga väg? Jösses, nu svamlar jag - bäst att gå till jobbet!
Rosen - min make har problem med sömnen emellanåt, då han är stressad och då äter han alltid magnesium. Har även tipsat min väninna om detta. Själv sover jag alltid (visst, det finns undantag) bra. Det behövs en livskris för att rubba min sömn.
Bali/Singapore, låter härligt. Vart på Bali ska ni?
Vi kommer att bo i Sanur på Bali. Det är en bra utgångspunkt för besök runt ön.
Tack för boktips! Till en början går jag nog på Tingas tips, den serien har jag läst tidigare och tyckt varit jättebra eftersom dom har så mycket bilder/foton. Det blir bra som inspiration, sen när vi väl är på plats kanske det funkar bättre med en mer detaljerad som Lonely Planet eller the Rough Guide.
Hmmm Magnesium... Det har jag aldrig hört talas om. Har ofta problem att sova, stressar runt för mycket. Ska definitivt prova.
Rosen - visst är det häftigt att dricka Singapore Sling på Raffles Hotel! Fast lite konstigt kändes det att slänga jordnötsskalen på golvet - jösses vilka drivor där var! Er Balivistelse verkar inte gå av för hackor den heller.
Intressant att höra om vilken effekt magnesiumbrist har! Jag förstår att du mår mycket bättre nu; bra sömn är ju a och o för välbefinnandet.
Tinga,
Jag tror att jag ska förvåna dem och beställa något helt annat än Singapore Sling den här gången. Jordnötterna tycker jag var trevligt, men det är klart - vi var där hyfsat tidigt på dagen så det krispade bara lite under skorna.
En intressant länk om magnesium, läs hela och strunta i den töntiga huvudsajten och layouten. Det är riktigt bra artikel och den summerar bra hur det är.
www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm
tack för magnesiumtipsen. Jag sover förvisso som en gris men tonårsdottern o vännina sover inte alls lika bra. Jag skall genast tipsa dem