• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Originalrosen

Lapinette,
    Vilken spännande räkcoctail - den ska jag anamma direkt! Jag gillar ju att prova nytt, som du vet. Citrongräs är en härlig krydda.

• Lapinette

Rosen - hittade receptet i min senast kokbok "Smaker från Fjällbacka". Provade även på oxfilén och tomatsalladen på fredagen från den boken.

• Originalrosen

Smaker från Fjällbacka - klingar bekant... hmmmm? Vem, vad - berätta!

• Lapinette

Det är faktiskt Camilla Läckberg som gett ut den tillsammans med en kock. Mycket smaker från havet och grillat. Köpte den då jag gillar lite alternativa sallader till kött och såser mm. Mycket lime och koriander som ingredienser.

• Fru någongång.

någon som varit på Restaurang Kungsholmen? skall dit på lördag och äta och skulle vara kul att höra vad andra tyckt? Om ni har ngt tips?

• Lapinette

Var där förra sommaren och då var det så packat med folk att vi fick sitta i baren. Tyvärr hade de inte tid för oss så när en timma hade gått var vi på väg att gå därifrån. Då hade vi inte fått beställa, inte ens något att dricka. Men som sagt, det var sommartid, knökfullt och de borde inte ha tagit in oss då de uppenbarligen inte hade tid för fler gäster. Har hört andra som varit där och varit nöjda. Vi åt asieninspirerad mat (till slut) och maten var bra.

• Fru någongång.

okej, har bokat bord idag så det har vi iaf. trist att ni inte fick bra service. men bra att maten var god

• Ab fab

jag var där förra sommaren också. En sån där vacker sommarkväll när ångbåtarna tuffar förbi utanför och luften är asfaltsvarm. Himla trevligt ställe med mycket folk och god mat. Men om det hade varit lika trevligt utan miljön kan jag inte säga

• Fru någongång.

okej, låter ju bra det. Får se vad jag tycker då

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit