• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Originalrosen

Trist med ett anrikt företag som Sterling.

Gurkmeja är en märklig krydda, otroligt subtil i smaken men galen i färgen. Den är tydligen otroligt nyttig på något sätt som jag nu har glömt bort.

• Telemarkgrrl

anne, om det är en ny rätt som jag aldrig har gjort förut så använder jag alltid recept.

• anne på grönkulla

Jo, det brukar jag tänka att jag ska göra. O är det nåt som verkar krångligt så gör jag väl det. Men det lyckas alltid liksom lite ändra sig på vägen...

• Lapinette

Telis - japp, attans vilken tur! Sterling i kk idag och vi har inga biljetter bokade. Vet dock att min kollega skulle ned till Spanien och fira sin mammas födelsedag (hela släkten) och de har bokat med Sterling. Stackare! Åkte med dem jämnt (varje månad) när jag pendlade mellan Cannes och Stockholm. Trist att de inte klarade sig. Jäkligt trist för oss som gillar att resa.

Gällande Rosens gryta så får jag nog då invänta bättre tider dvs tills jag får äta stark mat igen. Det får kanske bli en boeuf bourguignon vid nästa parmiddag istället.

• Ab fab

En härlig boeuf bourguignon i höstrusket låter som det passar pefekt.

Idag är det dags för Barcelona igen. Inte party utan jobb den här gången, men lite cava o gåslever får det nog bli

• Lapinette

Ab fab - Barcelona igen?! Ja, jag säger då det. Här flänger vi som bara den. Maken är i Paris idag (jobb, så inget skoj alls) men själv har jag inga resor inplanerade förrän om 2 månader.

• Ab fab

ja inte bästa planeringen men resan i helgen med väninnan var planerad sen länge. Mötet i morgon kom hastigt på.

• Piggelin1

Lappis - är gurkmeja verkligen starkt? Jag tycker egntligen att det är en ganska snäll krydda, annorlunda, men inte stark.
    Funderar på om jag ska göra Rosens lammgryta till helgen
    Mannen älskar lamm & de kryddorna man ska ha i - de är precis i hans smak.

Igår fixade han en jättegod soppa - med rotselleri & lök (!) som bas. Toppat med lite chorizo & rivet citronskal - yummie!

Ang Sterling, så hörde jag att alla biljetter blev ogiltiga direkt, dvs folk är strandsatta & måste köpa nya biljetter med andra bolag om/när de ska ta sig hem. Min svägerksas föräöldrar blev strandsatta när ett annat lågprisbolag gick i konkurs häromåret (Fly Me? - Vad man glömmer namn fort - vi flög iaf med bolaget ifråga flera ggr), men då gick just Sterling in & såg till att alla kom hem. Men nu verkar det inte vara ngn annan som hoppar in som räddare.

• Lapinette

Sterling - Har hört något om att SAS skulle hjälpa till.

Gurkmeja - är nog inte så starkt i sig men står på listan över no, no hos många akupunktörer. Min är ju inte lika specifik utan säger bara stark mat men om jag kan undvika är det nog bra.

• Piggelin1

Aha, misstänkte nästan att det var så - sorry om jag märkte ord, inte meningen

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit