Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Lapinette,
Jag jobbade i lördags, började hyfsat tidigt på morgonen och körde järnet till runt åtta på kvällen. Sedan hade jag en liten, men ack så viktig arbetsuppgift senare på kvällen så jag blev liksom kvarhängandes på jobbet. Det slutade med en raid till McDonald's klockan tre på natten. Vad säger man?
När klockan är mitt i natten, jag har varit grinig hela eftermiddagen och kvällen trots att jag hade trevligt - hur är det möjligt?! - då åkte vi några mil in till stan för att köpa hamburgare. Hur skämmit är det på en skala? *ställer mig i skamvrån*
Betalade ett dyrt pris på söndagen, det var nästan mörkt ute när jag vaknade.
Piggelin,
Tänk, nu verkar vi vara "på" allihopa! Dags att börja läsa lite om Bordeaux till julen? Vi får väl tipsa varandra om bra litteratur att ge/få i julklapp.
Se förresten inlägget ovan, det var ju även till dig!
Piggelin- va kul med restaurangtips. merlot låter spännande. Jag var på ett litet bistro vid Domkyrkan- gamla George du Wahl. Helt ok mat och ovanligt trevlig fransman som driver krogen.
Ab Fab, väninnan som jag var på Zaika med häromveckan, hon berättade just om att hon varit på fd George du Val också & tyckte också att servicen/fransmannen(-männen?) var trevlig(a)!
Men att Geroge du Val gått i graven är ju nästan lite sorgligt (även om jag inte varit där på evigheter) - det stället har ju funnits i alla år! Iaf sen jag blev "vuxen"! Minns att jag hade en dejt där med min första stora kärlek när jag var 20 (vilket var 1990!). Ljuva minnen...
Just det förresten, har för mig att det nya stället var recenserat i GP alldeles nyligen & har för mig att det fick bra betyg. Tål att kikas närmare på!
Just det förresten - Lappis - jag lyckades övertyga mannen att få bjuda honom på din lax förra helgen! Han som är skeptisk till fisk annars (dock inte sushi ), han tyckte det var helt ok! Tror att det delvis berodde på att jag köpte färsk laxfilé & inte den frysta varianten. Det är skillnad på dem, helt klart!
Till detta blev det en jättegod riesling som vi köpte i Alsace i somras - mmmm!
(och jag har fortfarande inte skrivit ngn reseberättelse - jag är kass...)
Shit, skrev ett långt inlägg och så råkade jag komma åt en "knapp". Vips var allt borta!
Ahh lax, så gott och så enkelt. Visst går också bara på färsk numera. Det blir inte alls samma sak med den frysta varianten. Den får istället slinka ned i någon fiskgryta/soppa istället.
Jo, gällande Bordeaux så har jag självfallet kollat upp MASSOR med hotell och b&b. MEN har lovat att inte ta upp sommarsemestern med maken förrän efter nyår. Helt ok då det kan hända "saker" innan dess som gör att det inte blir någon sommarresa.
Fem mil för hamburgare - ni är för härliga!
Men måste man, så måste man
På tal om "dålig mat" som det är lite pinsamt att man gillar - jag har fortfarande en faiblesse (stavning?) för snabbmakaroner med parmesan, svartpeppar & ketchup. Vitlöksost a´ la Boursin funkar också - mannen min bara stööööönar...
Nämnde Bordeaux för mannen igen igår - vi är på! Måste bara få allt med huset & lgh att ordna sig. ...och om det det skulle strula med dagisplats, dvs att vi måste vänta mkt längre än planerat, då kan detta tex sätta lite käppar i ekonomihjulet också. Men vi är på tills dess att motsatsen bevisats! En weekend borde vi ju alltid kunna få till för vår del iaf, sen om ni andra stannar längre, det spelar ju iongen roll.
Fasen, lät jag negativ nu?! Inte alls meningen - det är nog bara att jag försöker gardera mig lite - allt är lite osäkert just nu, speciellt i dessa finanskris- & varseltider... Håll tummarna att tillräckligt många blir intresserade av vår lgh, den ligger ute nu!
haha Lappis - du är för skön - kan tänka mig att du redan kollat upp en massa B&B etc! Hmmm, med tanke på "omständigheterna", så hoppas jag ju nästan att vår resa nästa sommar inte blir av - iaf inte för dig & maken din! Då tar vi det sommaren därpå istället!
Hey, hey - stämmer in med Piggelins senaste inlägg!
Bordaux låter trevligt. Där har jag inte varit sedan jag tågluffade 1986... (höll på att skriva 1896... det känns lika längesen*s*)
I helgen skall jag packa.. .lite lycklig över att få åka till new York på tisdag.