• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

Ahhhh, New York!! Avis!!! Läste i tidningen idag att Delta (tror jag det var) ska börja med direktflyg GOT-JFK.
    Nu är ju inte dollarn lika billig längre, men New York är ju alltid New York!! Hur länge ska du vara där? Vart ska ni bo?

• Ab fab

jag åker på tisdag och är hemma på lördag igen. Skall bo i Queens. Inte de bästa området kanske men coolt hotell. www.ravelhotel.com/default.aspx&rp=home

Kommer dit tisdag, middag med kollegor. Möte hela onsdagen, middag på Manhattan. möte torsdag till lunch. Sen kommer min lediga em. 3 h rundtur ... i SATC fotspår*s*. Fredag möte uppe i Tarrytown (en timma fr NY) o sen hemresa. Det blir ingen shopping (är världens sämsta shoppare men nu kan jag ju skylla på dollarn...)

• Lapinette

Ab fab - jag vill byta till ditt jobb!! Har ni någon tjänst ledig???

• Piggelin1

Wow, superfint!

Kul med SATC-tur Har kanske berättat det förut, men en väninna var där i jobbet i sept förra året - traskade runt i SoHo & rätt som det var sprang de rätt in i filminspelning av SATC-filmen, alla fyra tjejerna var där! Väninnan var HUR lycklig som helst

• Lapinette

Jag vill också till NY!!!! *sitter här med armarna i kors och ser så där jäkla bortkämd och butter ut*

• Ab fab

näää.. fasiken...d et här jobbet har jag väntat på länge Många år av slit och dumma chefer. Nu är jag förvisso svårare jobb än någonsin men bra chef och roliga resor. O så har jag ett bra kontor.. utsikt ut över älven, Göteborgsoperan och Hisingen (fast det kunde jag ju vara utan*s*)

• Piggelin1

Ab Fab - Lilla Bommen?
    Grymmejobb du verkar ha!! Kul!

Hisinge,n ja - jag jobbar ju på ön, men skulle aldrig kunna tänka mig att bo där

• Ab fab

japp Lilla Bommen. Hisingen tillhör skärgården Inget ställe jag någonsin skulle kunna tänka mig att bo på, är allt för mycket från fastlandssidan

• Piggelin1

Jag med! ...och så kan jag heller inte tänka mig att bo öster om stan (=åt ditt håll!) - för mkt inland & långt från havet för mig. Helt fel håll liksom, vilket iofs kan hänga ihop med att jag kommer från Halland från början
    När jag bodde i Karlstad för många år sen, kändes ju som mitt ute i skogen med vardera 25-30 mil till Oslo, Sthlm & Gbg. Tack & lov bodde jag ett stenkast från Vänern, där fick man iaf lite kustkänsla, eftersom sjön är så stor

• Piggelin1

Några goda matplaner för helgen, tjejer?

Vi får besök av mannens 20-åriga systerson som nyss kommit hem från USA efter några månader som aupair i en av de familjerna vi hälsade på förra sommaren, Ska bli sååå kul att höra honom berätta om hur han haft det - speciellt alla de där superamerikanska detaljerna!
    ...och sen på söndag fyller vårt lilla gosetroll ett år! Time flies! Längtar dock INTE tillbaka till just den dagen för ett år sen, möjligen till efter halv nio på kvällen, då det äntligen var över...

Bakade lite inför söndagens kalas igår kväll - två recept ur Rosendahls trädgårdar, som jag inte testat innan. Skön terapi att baka tycker jag!

Lappis, har för mig att du skrev om Rolfs Kök häromveckan - finns det fortfarande kvar?! Minns att jag var där med min dåvarande pojkvän anno dazumal, typ 1995 eller 1996 (då jag bodde i Kungliga Hufvudstaden!) Det är inte många ställen som överlever så länge! Tranan minns jag att vi var på också, finns det kvar med?

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit