Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Tackar!
Kopierat och lagt bland "recept att prova". Sitter här själv mätt och belåten efter en god middag med maken, lite vin och en massa snack om vår resa vi ska göra över jul och nyår.
Ser verkligen fram emot den. Behöver den, länge sedan jag hade semester och kopplade av, laddade batterierna och lätt mig vila.
Är också sugen på semester (men det är jag i princip jämnt ). Skulle vilja planera allt inför 2009 men har ju lovat att hålla mig ett tag till. Frågade dock maken om vi inte snart skulle boka flyget ned till Barcelona i februari.
Barcelona.. mmmmm... det var en sådan underbar helg jag hade där i oktober. Tycker definitivt ni behöver en helg där en sådan trist månad som februari..
Idag har det slutat storma i Göteborg, inte ens regn idag. Klart och faktiskt kallt. Men helgen har varit skön ändå. Spelade biljard i fredags med tyska herrar i vår branch. Trevligt men sent. Rasslade hem vid tretiden så lite sömnig i lördags. Det blev saluhall, fikatur, lång middagslur, bastu. Sen blev det ost och champagne (en cuvée 1996 som var en besvikelse. har glömt namnet till och med...)
det var minusgrader i New York, nu måste jag fundera om vad jag skall ha med mig igen...*s*
Ab fab - maken ska ändå dit på mässa i 4 dagar så det blir att jag kvistar ned och möter upp honom inför helgen. Gjorde likadant i år och fick en toppenmysig helg med sol och uteserveringar. Inte fy skam i mitten på februari. Nu kanske vi inte får sån tur i år men då har man ändå gjort en del av stan så som Sagra Familia och Park Güell. Jag menar sett en del som bör ses i solsken.
om inte annat så kan man gå på baren vi hittade- bara cava och gåslever Hur sunkig bar som helst i Barceloneta- och hur billig som helst (3 euro för två glas cava (inte bästa precis) och en fralla med gåslever...) Inget lull-lull precis. Studenter, turister och gamla gubbar som klientel.
O så gillade jag gaudihuset Pedrera- kul att se funktionell lägenhet och underbar takterass
vi handlade hos Hugo Ericsson- osthandlaren i mitten av hallen. fantastisk ost från Androet. Men nästa gång blir det från Dalsländska Gullspira.
inboxar dig
Lappis - tack för receptet! Klippt & klistrat in bland recepten!
AbFab, vi var också i saluhallen i lördags - vem vet, vi kanske var där samtidigt Shoppade dock inget denna gången, utan visade mest runt mannens systerson. Kanolds förresten - deras disk i salihallen är ju grym! Kan inte låta bli att glida förbi där & spana...
Annars så firade vi dotterns ettårsdag igår kalas & bla en vit choklad-cheesecake ur Leila Linderholms första bok. Yummie!
...en sak till AbFab - nu är jag supernyfiken på vilka tyska herrar du jobbar med!! Jobbade för massa år sen hos en tysk arbetsgivare & sen när jag var på Lindex så höll vi precis på att öppna ett gäng butiker i Tyskland, så då var jag där med... Där jag är nu har jag i perioder också jobbat med en massa tyskar, men just nu är det rätt lugnt på den fronten, bara ngn enstaka då & då. Hmmm, du får gärna inboxa mig - om du vill - jag är verkligen nyfiken i en strut
Ja just det - imorgon drar du till NYC!! Ha en underbar resa!
Förvirrat i denna tråden med - Ab Fab - ditt svar hamnade före mitt inlägg, som jag iINET ALLS skickade kl 15.52, snarare minste n timme tidigare
Ska kolla min inbox!
Nej visst är det konstigt. jag svarade ju på ditt inkägg
Ahaaa! Har inboxat dig tillbaka!