• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Tror man på något sätt inte sett sina egna inlägg här på BT i eftermiddag.

• Ab fab

Nu sitter jag i loungen pa JFK o vantar pa att aka hem, idag har jag varit pa ett kontor i Conneticut men han med en svang pa Manhattan.

O som jag akte fel imorse. Hann bade aka till Harlem och Bronx. Det var inte dit jag skulle

Jag fick en ledig eftermiddag. Det blev ingen shopping men istallet gjorde jag den basta sightseeing jag nagonsin varit pa-jag akte pa en Sex and the city-sightseeing. Om man gillar serien/filmen var det har alldeles fantastiskt roligt.

Vi startade vid Plaza- ni vet dar Big har sitt forlovningskalas med Natacha (you found a nice girl Hubble). Mitt favvoavsnitt av alla- nar hon konstaterar att vissa kvinnor inte ar
    menade att bli tamjda.

Sen akte vi upp femte avenyen- forbi Biblioteket dar Carrie o Big skulle gift sig. Vidare ut till the Village och till Meat packing district-dar Samantha har sin lagenhet. Cupcakes blev det pa ett stalle som varit med i serien. Cosmo pa Scout-Stevens bar. Det slutade vid HBO's affar men hittade inget kul att kopa med.

Nu skall jag se serien igen. Kommer val att pausa o peka sa fort jag ser nagot jag kanner igen*s*

• Originalrosen

Ab fab,
    Det låter som att du har haft det riktigt underbart!

• Lapinette

Fab - en av mina väninnor har gjort den turen och var helt till sig. En annan sak hon gjorde i New York var att flyga helikopter. Låter helt underbart!

• Ab fab

Det var verkligen urkul. Ar man bara lite inne i serien ar det en fantastisk tur. Det var tom med tva man med i bussen*s*

Helikopter pratade min chef om men det blev det inte denna gang.

Vi at middag pa ett stalle (Spark's) dar alla kyparna sag ut som de kunde vara statister i Sopranos eller Gudfaderfilmerna*s*. En maffialedare lar verkligen blivit ihjalskjuten utanfor stallet pa 70-talet.

• Originalrosen

Jag inser att jag kommer att se NY på ett annat sätt nästa gång vi är där. (Inte för att det finns några planer på NY nu, mycket annat ligger före i pipeline.)

Nu är allt bokat för resan över jul och nyår, så himla skönt! Eftersom jag har varit utan semester i mer än två år, förutom några dagars vila så är jag i desperat behov av semester!

Knaprar vitaminer och mineraler för fullt för att klara mig några veckor till innan vi åker, men orken vill inte riktigt infinna sig att göra det där jag måste göra.

• Lapinette

Rosen - hoppas dina vitaminer funkar för det gör inte mina. Ligger hemma i feber och ser hur snön faller utanför. Jag som ville ut och göra något skoj i helgen... hoppas jag mår bättre imorgon.

New York - vill dit! Fikade med väninna i veckan som precis kommit tillbaks från NY och ett bröllop. Hon var lyrisk fast hon redan varit där tidigare. Maken var samma kväll ute och åt middag med en irländsk kollega som numera bor i ... New York. Vi bara måste pallra oss dit!

• Originalrosen

Lapinette,
    Feber, inte kul. Hoppas att du blir bättre snart. Snöar ute - kul!

Vi var på promenad på Gärdet idag med en mycket lycklig hund. Han glömde helt bort att han är en gammal gubbe och sprang kors och tvärs över fälten, pinkade lite här och var samt rullade runt i snön med andra. (Jag syftar nu på hunden, inte maken.)

• Lapinette

Säkert Rosen att det bara var hunden som rullade runt i snön. Väninna ringde precis och undrade om vi skulle med på konsert ikväll. Hennes gubbe spelar i band och vi skulle ha gått ut på stan för att se honom. Trist! Har sett två långfilmer redan och lär nog hinna med en till innan dagen är slut.

• Originalrosen

En trött och nöjd hund har legat i sängen och gosat hela natten.

Idag tänkte jag jobba några timmar, vad gör ni en solig, snöig dag som idag?

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit