• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Piggelin - undrade vart du tagit vägen. Er middag igår låt super. Gott med lasagne till, måste prova. Och kul att maken din gillade laxen. Fryst lax går bort här med, köper bara färsk numera. Fryst fisk andvänder jag bara till typ fiskgrytor.

• Ab fab

jag var också på Liseberg igår. det var tom kallt och uppehåll. Inte illa för att vara Göteborg. Julsånger, promenad med vänninorna och lite gluewein gjorde livet möjligt att stå ut med

Köpte änglareflexer hos Stadsmissionen, lyssnade på Magnus Carlsson och provsmakade korv.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    hahha är det saffranskolan du menar? Me like!
    Ååå rådjur är ju kalasgott, vilken gourmethelg ni verkar ha haft! Hoppas att ni inte blir "lediga" så mycket framöver!

• Lapinette

Piggelin - hoppas så att du och maken har fått behålla jobbet ... om det nu är det ni vill. Man vet ju aldrig, kanske bra avgångsvederlag och en idé om ett eget företag lockar?

• Originalrosen

Piggelin,
    Jag tar gärna en kopp kaffe och pratar idéer med dig och Lappis.

• Piggelin1

Lappis, jag har legat lågt några veckor, speciellt i den andra tråden. Har saknat såväl inspiration som att tillvaron varit lite väl spännande den senaste tiden. Allt händer samtidigt med extremt dålig tajming & total osäkerhet - jobben, fsg av lgh, huset, när får vi dagisplats/hur länge ska ngn av oss vara hemma med A osv.
    Vill helst undvika att kvala in till Lyxfällan på TV3, det var ju inte riktigt det vi hade med i planen liksom
    Men nu vet vi båda att vi får behålla jobben - fick besked igår. Såååååååååååååååå skööööönt!
    Visst, hade ngn av oss blivit av med jobbet så hade vi hittat en lösning på det med, men som sagt tajmingen med försök till att sälja en lägenhet på en stendöd marknad, ett hus som vi tecknade oss för i sept förra året (vem fasen trodde då att det skulle se ut som det gör idag? Lågkonjunktur, ok, men dettta )
    Avgångsvederlag existerar inte i dagläget, man får några månader betalt & sen tack & hej.
    Men vi får behålla jobben båda som sagt & jag får en ny chef dessutom - kommer INTE att sakna den gamla (som blev "degraderad"). Känns riktigt bra & förra måndagen hade vi bokat in ett långt möte med banken. Lika bra att "mota olle i grind" & få upp alla tänkbara scenarion på bordet INNAN allt eventuellt inträffar. Kändes också otroligt mkt bättre efter detta möte - både för mannen & undertecknad.
    Men nog om detta!

Men bollar gärna idéer en annan dag med dig, Rosen! Just nu är jag mest glad åt att vardagen är aningen mindre spännande för tillfället

Nenne - näe, det var ingen saffranskola (jag tror iofs att jag har det receptet sparat också), mer vanlig gräddkola, doppad i mörk choklad. Kan det ha varit Litens recept?

Ab Fab - tänkte på dig i morse - var på möte i dina jobbtrakter & såg namnet på din firma på ett av husen!

På tal om Liseberg & julmarknaden där, läste i tidningen idag att 100.000 pers besökte Liseberg i helgen Så det var därför det var så trångt

Hmmm, det var ngt mer jag skulle kommentera, men det kommer nog sen!

Ja just det - mannen & jag firade ju i gårkväll att vi får behålla jobben - ostar från den manuella ostdisken på Focus & till detta en Savignon Blanc från vingården Buitenverwachting i Constantia, där vi åt en underbar lunch för två år sen

Gafsan förresten - KUL att läsa om SA! Jag återkommer med kommentarer

• Originalrosen

Piggelin,
    jag är glad för din skull! Ska väl ärligt säga att jag har följt utvecklingen lite närmare än vad jag hade gjort om du inte varit du.

Skönt för er skull, tragiskt för många andra. Att det ska bli så käpprakt dåligt allting på en gång, jag har så svårt att köpa det. Är jag ensam om det?

Livet trallar på och är okej för de flesta och sedan...pang! på några veckor är allt kris, elände, uppsägningar, räntechocker och jag vet inte vad. Hur är det rimligt?

• Ab fab

Piggelin- grattis. Så skönt att kunna koppla av lite med jobboron. Hade en annan bekant som fick sitt varsel igår. Det är tufft- jag har varit med om det själv två gånger och det tär hårt på självkänslan.

Igår var jag på Universitetets öppna föreläsningar. Det var krögaren Ulf Wagner som pratade om champagne. Han är lektor o undervisar på restaurangmanagementprogrammet. Varför hade jag inte föreläsningar om champagne när jag pluggade.. hade varit mycket roligare än Mbl

• Piggelin1

Tack, Ab Fab! På vår avd med 17 pers är det tre som lämnar firman helt & en som blir inmatchad til en annan avdelning. Riktigt trist är att tjejen som vikarierade för mig under min mammaledighet (& just nu för en annan tjej på avd) tyvärr också får gå. Otroligt sorgligt, hon är grymt duktig & skärpt, & hamnade i kläm nu pga att hon var utlånad till vår avdelning. Hennes ordinarie avd gjorde en fuling & krävde tillbaka henne, för att då ha en extra "headcount", som de kunde göra sig av med ism varslen. Plus att den avdelningen bytt chef under de 14 månader hon varit här, så han hade ingen relation alls till henne. Jädrigt surt & trist.

En av mina bästa väninnor hängde på gärsgår'n, men klarade sig precis, förmodligen enbart för att hon jobbat en massa på egen hand för att få till en matchning internt. Utan den förebyggande insatsen hade hon garanterat fått sluta.

Jaja, idag ska jag på jullunch med en leverantör ute på ett ställe på Björkö - årets första

Ab Fab - öppen föreläsning om champagne - det låter ju precis som ngt för mig!!!! Vad synd att jag missade det! Har ett svagt minne att jag sett ngt reklamblad för öppna föreläsningar för ett tag sen, hörde denna till dem månne?

För egen del var det "glöggkalas" med bostadsrättsföreningen igår. Mysigt! De hade satt ut marschaller i backen upp till föreningens lilla uteplats bakom huset.

• Ab fab

jag såg en annons i tidnignen för ett tag sen. Under hösten har alla instutitioner öppna föreläsningar o det här var på pedagogen

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit