• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

De två ggr vi gjort det innan så har det varit en klar succé & maten hur spännande som helst! Alla hade verkligen jobbat & varit kreativa! Kul!

• Ab fab

jag satt just här och planerade nyårsmenyn. Vi blir bara tre hemma. Min man o jag och bästa vännen. Hon behöver mat och prat efter en tung period.

Crostini med ankleverpastej och päronsalsa/Crostini med ärtpesto
    *
    Marinerade morötter med senapsdressing
    *
    Grillad tonfisk med tryffelrisotto, gröna bönor med parmaskinka
    *
    Gratinerat fikon med chevre och honung
    *
    Blandade tryfflar

• Piggelin1

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
    Sitter här & blir sugen, Ab Fab, låter jättegott!

Tur (eller inte?!) att en leverantör precis kom förbi med en stor Fortuna-kartong med choklad

• Ab fab

ingen choklad här inte. det hade varit gott.... Men det är Fairytale of New Yrok på radion, min favvo julsång

• Lapinette

Ab fab - låter supergott!

Piggelin - härligt med nyårsfirande!

Ego - eftersom det inte verkar bli några barn här så blir det nog Korsika i maj ... om maken får välja. Vill dock helst, som vanligt, åka reguljärt vilket blir lite meckigt men jag tänkte kolla upp Air France och ev. har maken nog med mil så flygbiljetterna blir gratis.

• harthurs

Brukade alska sondagar har.. TV alltsa.. Gossip girl, Brothers & Sisters, Desperate housewifes... men nu verkar det som om det ar julpaus..

• Piggelin1

Åh, vad mysigt med Korsika - det finns med på min tio-i-topp!
    Fniss förresten, var det inte i en annan tråd om Korsika (eller förresten, Sardinien var det nog) där du fick utstå en massa påhopp

Ni får se till att boka in en weekend i NYC också! Det är det minsta ni förtjänar efter allt elände!

• Lapinette

Piggelin - visst var det så. Aj, aj, fast jag försökte tona ned det hela så ville hon inte ge sig.

New York är annars mitt förslag i maj men maken är inte lika sugen nu när dollarn har gått upp.

• Piggelin1

Vissa människor är bara såååå rabiata! Du måste trampat på ngn extremt öm & känslig tå där

Förstår resonemanget med NYC & dollarn, så jag hoppas för er skull att den kryper ner lite, så att ni kan komma iväg!
    Fick nyligen kontakt med en gammal kursare via FB, som bor på Manhattan sen några år tillbaka. Hon kommer till Gbg-trakten runt jul & förhoppningsvis hinner vi ses en sväng över en kaffe. Vore såååå kul att höra hur hon har det! Träffade henne senast på en fest i Sthlm för flera år sen & då var hon precis nyskild/-separerad. Några månader senare drog hon till NYC & började jobba där - coolt att våga ta det steget!

• Ab fab

Korsika är så mysigt. jag har bara varit där en gång men blev förälskad. Pratade med min franske kollega. Han jobbar i Paris, bor i Marseille men firar alltid jul på Korsika

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit