• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

Ok, då var det säkert i tidningen jag så det med Ska hålla utkik i vår!

Rosen, söta du! Tack för din omtanke! Vad glad jag blir att du tänkt på mig
    Håller fullständigt med - det har gått så extremt snabbt detta. I mitten av sept gjorde vi de sista valen till vårt hus & var supernöjda med alla val av kakel, köksluckor, tapeter osv. Klart laddade för flytten! Sen gick det en vecka & PANG var det bara katastrofrubriker i tidningarna. För ett par veckor sen började vi nagelfara huspapprena & se om det gick att komma loss från huset (vi har ju drygt 90m2 idag & klarar oss egentligen utmärkt i den lgh ett tag till) - det scenariot fanns ju inte på kartan för två månader sen.

• Lapinette

Åååååååååhh vad skönt Piggelin. Fick gåshud när jag läste att ni båda fick behålla jobben. Förstår att det måste kännas superskönt även om ni någon gång i framtiden kan tänka er att göra något annat. Samma sak gäller ju för mig. Ska försöka hålla näsan ovanför vattenytan dvs stanna kvar och få in lite pengar till företaget jag jobbar på så länge som det går. Just nu är det inte läge att byta.

Själv har jag faktiskt aldrig blivit av med något jobb. Senast den var en sådan här kris (-92) jobbade jag på bank och där drog man en gräns vid typ 12 juni och jag anställdes 2 dagar tidigare. Ibland ska man ha tur eller kanske säga tack mamma då hon tjatade på mig när jag slutade skolan att söka jobb direkt. Tog inte sommarlov som många av mina kompisar.

Oavsett att vi båda har våra jobb kvar (än så länge) så känner man ju av oron även om vi båda inte tycker att den märks av de gånger vi går ut på stan. Det bara kryllar av folk som shoppar och går ut och äter.

• Ab fab

Pigg- hur går det med lägeneheter o hus. Har ni bestämt er?

Käkade frukost i fredags på Egg and Milk. Så härligt onyttigt

• nennesjuttioåtta

OOOH piiggisen, vad lättad jag blir!!! hurra!!!!!!!

Själv har jag oturen (annars förmånen) att jobba i en bransch som är ytterst konjunkturkänslig. Andra gången jag blir uppsagd pga arbetsbrist nu, inte alls kul. Får se hur det blir i vår på mitt gamla jobb, jag fick ju jobba extra där några veckor i november och de vill ju ha tillbaka mig om de får råd. Jaja, den som lever får se. Tur att vi bor i en håla där huspriserna funkar även för en arbteslös.

• E11a

Ett litet tips och påminnelse till er tjejer som också tycker om att resa och ofta köper flygbiljetter och resor. Resor och den typen av inköp är ju ett typexempel på varor som levereras EFTER betalningen. Använd alltid kreditkort för sådant som betalas nu men leverears i framtiden om det går. Särskilt viktigt nu i kristider. Jag har varit jätteslarvig med det förut och ofta använt betalkortet istället för kreditkortet (men är bättre nu, efter att några jurister i mitt projekt på jobbet talade allvar med mig om vikten att göra just så .
    Har just pratat med min bank. Företaget som min kusin hade sin bröllops-present service hos har gått i putten. Hade jag handlat med kreditkortet hade jag direkt fått igen pengarna av banken men eftersom jag betalade med betalkort (samma sak som att betala kontant) får jag ta upp det hela med konkursförvaltaren (skulle tro att det inte är värt besväret och frimärket). Nu är det inte hela världen, det var ju ingen förmögenhet det handlade om och jag ska genast se till att brudparet får sina champange glas i alla fall (i tid till första nyårsskålen som man och hustru). Men det får en ju att bli lite skärrad och tänka till och vara jättenoga med att använda kreditkortet till allt lite dyrare och varor som man inte får direkt i handen.

Sen är det ju JÄTTETRÅKIGT för min kusin och hennes man. Usch!!!

• Originalrosen

Lapinette,
    Jamen! Om man inte gillade snö och skidåkning före din länk så är man ju såld efter att ha tittat på den! Guuud så härligt! Kul att Barcelona är bokat, mycket av nöjet är planering och förväntan - inte sant?

Nu går vår väntan mot sitt slut, vi har börjat diskutera när vi ska packa väskorna. Ja, lite att räkna bakåt för det är jobb, fester och sånt som påverkar och om en vecka är det dags.

Gissar att helgen blir en sådan där planerarhelg då reseapoteket ska inköpas, tomglas pantas, tvätt, städ, lägga fram allt som ska med och inse att det är för mycket - ja, ni vet. Eller så struntar jag i alla förberedelser och slänger ned bikinin och tandborsten i väskan. Klart! Hepp!!

• Lapinette

Rosen - när är det ni sticker?

• Ab fab

Sparar raskt hotell i Barcelona. Skall ner i ferbuari igen. I och för sig bodde vi på ett ok hotell förra gången men det är ju kul att byta (www.parkhotelbarcelona.com/)

• Originalrosen

Lappis!
    Om en vecka ganska precis sitter jag i baren på Arlanda och tar en kall öl

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit