Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Jag letade efter det på alltommat.se, men gick bet. Har det hemma i min Fredagsgourmet-bok (det är ju alltommat-recept), ska kolla efter det! Antingen scannar jag in det & skickar det via mailen, Lappis. eller så skriver jag av det & stoppar in det här.
Det är ju ett otyg när man fastnar för en serie, eller två eller ännu fler. Jag vill ju inte missa något avsnitt och sedan sitter man där varje torsdag vid burken eller vad det nu är.
Fast det är skön avkoppling!
Har aldrig följt så mycket serier som nu. Jag och maken är så trötta att vi gärna sjunker ned framför dumburken vid 21-tiden och ligger där i ett par timmar som två döa sillar. Kunde ju inte följa serier under ett antal år då jag pendlade mellan Sthlm - Cannes så jag tar igen det nu .
Hör på det här:
Extreme Home Makeover
F-word
Elake kocken
Hell's Kitchen
och säkert något mer jag glömt av bara farten!
Galet!! Jag som faktiskt knappt tittade på TV förrut, på sin höjd ingressen till nyheterna klockan 10 innan jag gick och la mig.
CSI Las Vegas - bara för att det inte finns något annat att titta på en måndag
Ugly Betty
Desperate Housewives
Sisters & Brothers
Grey's
Dirty Sexy Money
Hell's kitchen
Det var nog allt men av dessa är det 3 som är MÅSTEN, Sister&Brothers, Grey's och DSM.
CSI kikar jag gärna på - också...
Allra först: Lappis, skickar en kram i denna tråden med
Haha - vad skönt att jag inte är den enda soffpotatisen
Desperate Housewives tittade jag på de första säsongerna, men tröttnade sen. Det har varit likadant med tex Lost & 24. Bra i början, men sen tappar jag intresset.
Men här är några av de pgm jag följt i höst:
- Hell's Kitchen
- F-word
- Halv åtta hos mig
- Livet i Fagervik (lite halvtöntig svensk serie på måndagskvällar, men gott att bryta av de amerikanska serierna lite!)
- Himlen kan vänta (jag gråter varenda avsnitt, men serien/dokumentären är såååå bra & gripande!)
- Leilas Mat/Jul
Dirty Sexy Money följde jag i våras & gillade skarpt, men nu när den började i höst igen, så har jag lyckats missa nästan alla avsnitt & nu är frågan om jag orkar ta tag i serien igen. Får nog bli på dvd i så fall.
Hmmmm, undras om detta har med ett av mina karaktärsdrag att göra - typ aningen otålig/rastlös
Annars så har mannen & jag tittat på en annan serie lite då & då på dvd i höst - Band of Brothers. Fruktansvärt otäck & i ärlighetens namn har jag lämnat TV-rummet alt. haft en kudde till hands en hel del. Men ändå är det ngt som drar...
Häromdagen halkade jag in på sista avsnittet av "123 saker" & insåg att den serien hade jag nog gillat om jag följt den. Tydligen finns den på svt play att kolla på, så jag kanske ska leta där under julledigheten & koppla ihop laptopen med TV'n
Hade möte med en leverantör här igår & då kom det fram att han & familjen skulle på tre veckors semester över jul - till Sydafrika!! Jag gick igång totalt Min kollega som var där förra året i sept gjorde detsamma
Tydligen var det flera i deras omgivning som kommenterat resan i stil med "Men Sydafrika, är det verkligen ngt att åka till...", så han uppskattade väldigt mkt att höra vår entusiasm & prat om "bästa resan ngnsin"
Gafsan, har fortfarande inte kommneterat din reseberättelse - tror jag ska bläddra tillbaka & läsa en gång till innan jag kommer till skott & skriver!
Tre veckor och Sydafrika - vilken underbar tanke! Här blir det tre veckor sol och värme istället, men oj, vad jag längtar och behöver det. Senast jag hade semester var just Sydafrika för....*räknar efter* - tre år sedan!! Inte konstigt att jag är helt slut.
Idag tar vi sista sprutan och ska börja packa, imorgon är det fullt upp med jobbet hela dagen och kvällen. Fredag är resdag. Åh....oh,la la!
Härligt, Rosen!! Vi ska inte resa ngt alls nu i jul, som längst till mina föräldrar (50 minuters bilväg) och förhoppningsvis hälsa på min gamla 96-åriga mormor. Ser verkligen fram emot att "bara vara". Umgås med mannen & dottern, ta en frukost på "Franska" osv. Flera vänner (bla från huvudstaden ) är i krokarna runt jul, så vi passar på att ses. En tjejmiddag på Bistro Merlot blir det också, kompisen i Hongkong är hemma i Sverige, så det gäller att passa på när tillfälle bjuds!
...och så ska vi ordna nyårsfest! Vi har gjort det flera ggr innan (med undantag av förra året, då A bara var 1½ månad gammal) & tänkte att vi kör i år också. Dock inte lika många som förut, skulle tro att vi blir max 12-13 pers.
Konceptet blir samma som vi kört innan - alla får i uppdrag att ta med sig ngn typ av tapas/smårätt/plockmat samt ngt att skåla i till tolvslaget. Mannen & jag fixar också tapas plus efterrätt & så fixar vi vin etc.