• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Det där med oväntat bröllop innebär att varje år så är det någon av makens vänner som gifter sig som vi inte riktigt räknat med. I fjol var det Paris och året innan var det Österrike.

Sen så har vi ju USA kvar, både New York och Kalifornien samt Argentina som jag är så nyfiken på men samtidigt så känner man att man behöver hålla lite extra i pengarna just nu.

• Ab fab

Det blir en helg i Rom med mor fram emot hösten. Den skall hon få som julklapp

men först blir det ett par jobbdagar i Berlin i januari. Vi brukar ha något kvällsarr så det inte bara blir konferens o middag. Här hittade jag något som heter gastro- rally. En guide som tar oss runt på fyra olika restauranger för middag, vin o kaffe. Man promenerar i området Mitte. Hoppas det blir kulhttp://www.berlinagenten.com/index.html

• Lapinette

Är alla ute och köper julklappar?

Själv har jag varit inne och kollat vädret för Serre Chevalier och det ser lovande ut. Typ 1-2 meter snö, ett par plusgrader och sooooooooool!!! Känns väldigt overkligt när man tittar ut genom fönstret här hemma (grått, grått, grått). Det ska onekligen bli skönt att få komma iväg.

Annars så har det varit en otroligt social helg med julbord i fredagskväll på Gondolen, lördag hade vi vännerna från Hong Kong på middag samt att de sov över och söndag brunch med min brorsa + vänner. Provade ett nytt recept i lördags (hon är vegetarian men äter kyckling). Det blev kyckling som skulle marineras med en massa kryddor, bl a kummin, chili, paprika och efter en tur i ugnen skulle den serveras med persilja, pistagenötter och soltorkade tomater. Till detta serverades en Penfolds Kalimna Bin 28. Är normalt ingen shirazälskare men denna var god.

• Piggelin1

Hej Lappis!
    Inte jag - shoppar julklappar alltså. Blev klar igår & idag ska vi iofs ner på stan igen, men bara för att luncha med en väninna från Sthlm & hennes familj, som är här i krokarna & firar jul. Mysigt! Solen skiner dessutom, härligt!

Fullt upp här med! I torsdags var jag på julbord med en leverantör på Jungman Jansson - det var läääänge sen jag skrattade så mkt som jag gjorde då! Lagom stort gäng, tre kollegor (mina favoriter dessutom), undertecknad samt två från en byrå vi jobbar med. Värsta servicen dessutom, blev båded upphämtad & hemkörd i taxi! Det ligger ute vid havet, så alternativet hade varit att ta bilen & dricka julmust, vilket hade funkat det med. Men nu blev det både öl, nubbe & avec till kaffet ...och som sagt såååå himla många skratt!

I fredags var det mannens tur att vara på julfirande med sitt jobb, så jag hade en jätteskön ensamkväll hemma efter A somnat.

I söndags firade vi jul här hemma lite i förskott med svärmor & hennes man (de reser bort över jul) & igår hade vi ett gäng kompisar här på glögg.
    ...och det är såååå härligt att vara ledig! Känns som en evighet tills den 7 januari!

Lät gott med kycklingen förresten! Ska spana efter rådjursreceptet endera dagen & skicka över, Lappis!

• Piggelin1

När åker ni till Serre, Lappis?! Några dgr före nyår?

• Lapinette

På lördag ! Fick nya pjäxor av maken i höstas som ska invigas men har i övrigt inte alls tänkt på packning... men nu börjar det onekligen närma sig.

• Piggelin1

Härligt! Är det en vecka ni är borta?
    På tal om ingenting (men när jag ändå kommer ihåg det) - vilket GRYMT fint armband du fick av din man!! Såååå himla vackert!!

• Lapinette

Piggelin - tack ! Det är ju samma som min förlovningsring och örhängen. Blev så överraskad och glad! Önskade bara jag kunde ge honom en julklapp som överträffade denna ... men nej, så blev det inte .

Vi blir borta en vecka. Ska ladda med bra böcker som man kan ligga och läsa om kvällarna.

• Ab fab

Lugnet har lägrat sig över förorten. Det är tom kallt idag och det ligger en tunn isskorpa på sjön nedanför. Huset är städat- underbara städerskan var här i fredags. Ensam hemma med kaffekopp dator. Jobbat lite på morgonen. Huset är julpyntat- det betyder en gran och mycket ljus runt om. Nu skall jag cykla till byn för att titta lite o sen vänta på svärföräldrarna

Snön låter underbar i Serre C.

God Jul

• Lapinette

God Jul fab och alla andra för den delen också. Kommer dock att titta in här lite då och då innan vi sticker på lördag.

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit