• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

Nenne - du är bara för sööööööt!! Loggade precis in & såg ditt meddelande i min inbox, som du skickade i förra veckan! Blev jätteglad & har inboxat dig tillbaka

Rosen - nu närmar det sig!! Såååååå underbart! Hoppas verkligen att ni får en grymmeresa!

På tal om julmat, så läste jag i tidingen igår att sillkonsumtionen ser olika ut i olika delar av landet resp. åldrar. Yngre människor tenderar att gilla det krämiga sillarna bättre, äldre föredrar de klara inläggningarna.
    Stockholmarna är inte så förtjusta i löksill, men däremot är det betydligt mer poppis i södra Sverige. Det stämmer iaf på mig - ääääälskar löksill, speciellt mammas Tydligen skulle vanlig inlagd sill (som jag knappt ens vet vad det är/hur det smakar ) vara mer poppis i huvudstadstrakten. Senapssill var mer dött lopp

Ella, tack för tipset du gav i förra veckan! Tror faktist att jag alltid brukar betala flygbiljetter etc med kreditkort, jag betalar/bokar ju nästan alltid över nätet & inte vill använda vanliga bankkortet ism betalningar på internätet.

Lappis - ska kika in på din länk till Barcelona strax!

• Piggelin1

Ang jobb & så, så har också klarat mig helt från att bli uppsgad hittills undwer min "karriär", men ism den förra djupa nergången runt 92-93, då pluggade jag & berördes inte av det som hände. Lite extra verklighetsanknytning när jag pluggade nationalekonomi bara Så denna nedgången är den första egentligen som jag är "med i". IT-kraschen runt år 2000 var inget som jag drabbades av alls heller. Vilken flax du hade där med jobbet -93, Lappis! En eloge till din mor

Ab Fab, vad gott med Egg & Milk! Jag har faktist fortfarande inte varit där! Desto fler ggr på "franska" mittemot! Fast det senaste året (sen A föddes) måste de ha fått ett rejält inkomsttapp eftersom vi inte längre åker dit, eller iaf väldigt sällan & inte på vardagarna eftersom en av oss är hemma med A. Innan var vi ju där en vardagsmorgon i veckan

Ska förresten testa Bistro Merlot (som jag pratade om för ett tag sen) i mellandagarna med några tjejkompisar. Googlade på stället häromdagen för att se om de hade fått ngn hemsida nu, då kom en länk upp till diskussionen här i tråden

• Ab fab

igår var vi på julkonsert i Domkyrkan. fantastiskt vackert med stor kör, stråkar och Sofia Källgren som solist. testade fransk bistro efteråt, la Boeffe på victoriagatan. Mysigt o rustikt

• Piggelin1

Jättefint hotell, Lappis! Sparar länken - vare sig mannen eller jag har ju varit i Barcelona ännu!

• Piggelin1

Oj, vad poppis det blivit med franska bistros! Minns ju att du hade testat fd George du Val (glönmmer alltid namnet på det stället) häromsistens också, Ab Fab! Var på Victorigatan var detta? Fd Klara eller längre upp på gatan? Vad hette det där trendiga sushistället som låg där så länge, det har väl slagit igen för ett tag sen? ...och nu kom jag på att det är evigheter sen jag var på Björns Bar & drack vin! Typ innan jag blev gravid, dvs gott & väl 1½ år sen. Tror faktist inte ens att mannen varit där ngngång Jag får fixa lite barnvakt & ta med honom dit under julledigheten, tror jag bestämt!

• Ab fab

Det är gamla café japan tror jag som blivit bistro. Björns bar är verkligen en favvo. Ohh vad jag längtar efter att lämna förortsträsket o komma in till stan igen

• Piggelin1

Ja just det - Café Japan hette det ju - kunde inte för mitt liv komma på namnet!

Haha, förortsträsket, själv ska jag erkänna att jag har lite lätt ångest mellan varven för att vi kommer att hamna där om några månader! Men tror & hoppas att fördelarna överväger nackdelarna Sen är det ju faktist inte så himla långt från stan vi flyttar. Mina kollegor som bor på typ Tjörn & Orust bara stönar åt mig när jag uttrycker min "ångest light". I deras ögon kommer jag fortfarande att bo i stan...

Så, Ab Fab, det lutar åt huset. Giltiga skäl för att ta sig ur (bygg)kontraktet är dödsfall, allvarlig sjukdom eller skilsmässa Fattar ju att byggfirman måste ha sina säkerheter gentemot banken vad gäller fiansiering, de kan ju inte bygga på spekulation (synd för oss dock!). Så vi får hoppas att räntesänkningen i kombination med att tusentals Volvofolk faktist vet att de har jobbet kvar gör att folk vågar byta boende igen. Ett & annat förhållande brukar ju gå åt skogen ism storhelger & semestrar, ngn av dem kanske nappar på vår lgh

• Ab fab

åt vilket håll flyttar ni?

ja husköp känns osäkert just nu. Vi skall ju sälja 2010 har vi tänkt- då är tonåringarna utflugna och huset alldeles för stort för oss.

• Piggelin1

Söderut, till en angränsade kommun Jag inboxar dig, så kan skriva mer där!

• Ab fab

hihi.
    lycka till med lägenhetsförsäljning. O glöm inte att äta frukost på egg and milk innan ni flyttar

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit