• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Piggelin1

2010 - då borde ju den värsta krisen ha lagt sig. 2009 sägs ju bli ett förlorat år, men sen hoppas jag att det börjar vända.
    Fast iofs, om ni får lite mindre för huset, då behöver ni ju inte heller betala så jättemkt för en lgh inne i stan!
    Såg på Hemnet häromdagen att det var en lägenhet till salu på Avenyn för 15 mille. Vem fasen vill bo direkt på AVENYN, dessutom ovanpå SevenEleven/Burger King - det är ju den delen som det är som absolut stökigast på kvällarna. En sido-/parallellgata kanske kanske, men absolut inte på själva Avenyn. ....och speciellt inte för femton mille!

• Ab fab

Nej Avenyen lockar inte (för gammal för det *s*) Jag skulle helst bo på Kungshöjd ellerVästra Nordstan vid gamla sjöbefälsskolan. Men är lite inne på Lunden, kanske vid Överåsvallen

Huset har vi haft länge, över 10 år, så det får gå ner mycket innan vi kommer till inköpsnivån. Det känns ju lite tryggt

• nennesjuttioåtta

Rosen
    Ha en riktigt skön resa!

När jag och maken skulle åka till Thailand firade vi med en (1)öl och varsin landgång på Arlanda. Runt 400 spänn gick kalaset på så det gör vi inte om igen. Men gott var det (och man blev fetmätt)!

• Lapinette

nenne - har gjort samma sak fast ett glas Chablis och så en sån där smörgås i smörrebaren. Hiskeligt dyrt!

• Piggelin1

haha, det påminner mig om när vi var på väg hem från Sydafrika. Hade ätit lyxmiddagar med dito goda viner i närmare tre veckor för inga pengar alls, så kommer vi en lördagsmorgon från Jo'burg & mellanlandar i Frankfurt & ska köpa frukost där. Minns inte vad vi betalade, men äckeldyrt som sjutton var det minns jag

Hej Nenne - tack för ditt meddelande, läste det precis! Du är söt, du Kram

Lappis - jag har ju inte varit inne & skrivit i andra tråden på ca tre veckor nu (så långt uppehåll har jag nog aldrig haft sen den dagen jag gav mig till känna! ), men jag läser lite då & då & håller tummarna som tusan just i dessa dagar! ...och GRYMT snyggt armband du fått!! Like it - very much!!

• Ab fab

flygplatsmat är ju oftast dyrt o inte gott. Käkade läskig macka i Frankfurt senast- kalkon sa de men det var mest majonäs. Men läste en matblogg som tipsade om kastrup. istället skull man fika i taxifiket. Smörrebröd av klass tydligen

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit