• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • E11a

Tack för länkarna Piggelin! Det var mycket inspirerande.
    Ser verkligen fram mot resan. Kul att ha något att se fram emot. Verkar bara finnas ganska små hotell i Namibia. Det är inte gjort för stora grupper. Bra
    Funderar på att dela upp tiden mellan några Boutique lodger som det verkar finnas gott om (kanske fly-in) och self drive.

Har hittat ett företag som verkar mycket proffsiga
    www.safaridrive.com/
    Som jag ska titta närmare på angående self-drive biten i alla fall. Man får en vad dom kallar expedition equipped Land Rover med long range fuel tank, kök, kyl, sat phone och tält med riktiga sängkläder att ha på taket (bra att ha det på taket så man inte blir uppäten av något). Sen rekommenderar dom en detaljerad itinerary med förslag på spännande och mysiga ställen att slå läger i vildmarken. Lägereld ensam under stjärnorna i Namibiska vildmarken. Kan inte tänka mig något mer romantiskt!

• Originalrosen

Wow, låter jätteläckert! (Men liiiite läskigt.)

• Lapinette

Inte lika exotiskt men det är fullt med snö i Serre Chevalier !!! En meter i backen och det skulle snöa mer i veckan, är minus grader och emellanåt strålande sol. Det bådar gott inför nyår!

• Originalrosen

Du rullar i snön över nyår och jag silar sanden mellan tårna - helt okej, bägge två! *längtar*

• Ab fab

och jag har svärmor på besök ....

• Ab fab

nja... en äldre bestämd dam uppvuxen i en annan tid och en annan värld om man säger så. Hon är inte elak men hon är mycket. Och så stannar de fem dagar. Det tar lite på krafterna. Skidor eller vackra sandstränder lockar liksom mer

• Originalrosen

Så klokt du uttryckte dig, har du funderat på att bli politiker? *asg*

Fem dagar låter som ett par för mycket men sedan är det över. Om du vill kan du få krypa ned i resväskan och följa med till standen!

• Ab fab

jaa. packa ner mig med. jag är ganska snäll och är bra på att bygga sandslott

• Originalrosen

*skriver till på packlistan'

Hinkar
    Spadar
    Ab fab

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit