• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • Ab fab

Ingen snö i Göteborg men sol och blå himmel. Nollgradigt. Lunch med tonåringarna och soffsurfing för min del idag. Tvättmaskinen går på högvarv.

• Lapinette

Idag mår jag bättre! Sov länge och tog en lång frukost med DN innan vi promenerade ned på stan. Massor med barn i Vasaparken som antingen åkte pulka eller skridskor. Gick förbi julskyltningen på NK och skridskobanan i Kungsträdgården. Det är så himla mysigt med snö!!! Åt lunch på Nationalmuseum och sen tittade vi på tavlor och lyssnade på turistande fransmän. Nu ska jag göra iordning två stora koppar med te, äta äppelmuffins och se reprisen på Greys (maken missade den då han var ute och roade sig på Grill i onsdags).

• E11a

BA har en bra deal just nu. Man får 2 för 1 på sina bonuspoäng. Vi funderar på att vara ute i lite bättre tid än vi brukar vara och boka något till nästa höst.

Funderar lite på Botswana? Är det någon som varit där? Antar att man bokar till Jo'burg för vidare transport sendan. Vi snöade in oss lite på Afrika när vi satt och pratade (så himla smidigt med Afrka att man inte har någon jetlag). Blir nog 2 veckor. Har varit i Selous Tanzania och skulle kunna tänka mig de västar parkerna (Katavi) annars.

Vi vill till Island igen också nästa sommar men tyvärr flyger ju inte BA dit.

• Originalrosen

Botswana? Japp, gissar att man flyger till Jo'burg för vidare flyg till Gabarone. När vi var på safari var vi inte så långt från Gabarone - vackert landskap.

Bristen på tidsskillnad är sköööön, inte minst när man kommer hem.

• E11a

Ändring i sista minuten. Vi har nu bokat flyg till Namibia istället. Nu återstår bara det trevliga arbetet med att fylla reseplanen med fina lodger och spännande utflykter.

• Lapinette

E11a - snälla uppdatera oss här med era Namibia planer. Låter hur spännande som helst.

Här planeras det inte ett dugg mer än lite smyggkoll på hotell i New York. Har ju lovat maken att ligga lågt tills efter nyår. Inser att det är mindre än en månad tills julafton och idag exakt en månad tills vi åker till Serre Chevalier.

• Piggelin1

Hej på er!
    Har haft en veckas BT-paus, därav min frånvaro

E11a - åhhhhh, Namibia, vad avis jag blir!!!! Det finns med på mannnens & min lista över ställen dit vi vill åka! Det ska ju tydligen vara väldigt oexploaterat jämfört med Sydafrika, Kenya etc.
    Jag som alltid vurmar för tidningen RES, kan inte låta bli att länka till ett reportage om Namibia som etsat suig fast i mitt minne. Tyvärr ser man ju inte de vackra bilderna i web-versionen, men det är väldigt välskrivet, & det räcker ju en bra bit på vägen
    www.res.se/index.php&func=show_article&id=6813

Denna länken har jjag också sparad bland mina favoriter:
    www.ccafrica.com/destinations/namibia/default.asp
    Läste om CC Africa i ett annat nummer av RES nyligen, just att de fokuserar på att det ska vara "hållbar turism". Känns extra bra att vårt besök i Madikwe var i deras regi

Ab Fab - avis på din SATC-tur! Jag tror knappt jag missade ett avsnitt av den serien då det begav sig, så jag skulle verkligen tycka det var kul med en sån sväng. När jag var i NYC första gången, 2004, då fanns inte dessa turerna, men väl fanns en bok om hela serien, som jag hittade på Urban Outfitters. Kände mig lite patetisk som köpte den, men vad fasen, det var kul läsning! Minns att jag plöjde den från pärm till pärm ngt år senare när jag var sjukskriven & inte var så rörlig efter en operation. Perfekt tidsfördriv Köpte faktist SATC-dvd'n nu för ngn månad sen när den kom ut - 99 spänn på Elgiganten - kunde inte låta bli
    Igår var jag förbi där igen, då hade de släppt Mama Mia för samma peng. Har visserligen redan sett båda filmerna på bio - men såna här må-bra-filmer kan man se flera ggr

• Piggelin1

Rosen - när är det ni drar iväg på er långresa?! Måste kännas underbart att ha detta framför sig, speciellt som du inte hade haft semester på år & dar!

• Ab fab

Namibia låter fantastisk. Det skall bli så spännande att höra om resan.

Inga skojiga resor här heller. Var i Stockholm i veckan men det går nog inte under epitetet skojiga resor *s* Förlåt till alla från huvudstaden... Bodde på Birger Jarl o kollade deras designade julgranar o käkade middag hos svärföräldrarn

SATC-turen var så rolig. Jag njöt varje sekund. Rolig guidning mixad med klipp ur serien. perfekt för mig *s*

• Originalrosen

Piggelin, det är mindre än en månad kvar! Hurra!!

Jag orkar inget mer än att ta en dag i sänder just nu och längtar verkligen efter semestern.

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit