• Ab fab

Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit

Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar

Hoppas ni hittar hit!

• Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
  • anne på grönkulla

Nej jag upplever gurkmeja som rätt mesigt i smaken, men väldigt gult - ersätter alltså inte saffran i ris nåt vidare, då det "bara" färgar och inte ger smak.

SAS hjälp till Sterling-resenärer är nog mer för syns skull - "OM de har platser kvar kan man få åka med till Köpenham" - hur mycket hjälper det? O mitt i höstlovet. Vi hade tur häromåret när ett mindre bolag kursade strax före vår bröllopsresa och vi fick boka om oss, men fick då tillbaks allt på kortförsäkringarna.

• fru AM

Piggelin: Gör grytan! Såååå goood!

• Originalrosen

Hallå där på er! Börjar så sakteliga få upp periskopet efter helgen. fru AM - tackar, tackar för glada tillrop!

Nu ska jag stranda framför TV i totalt "korv med mos"-koma.

• Fru någongång.

Måste bara fråga en sak till om Kungsholmen. Sitter man vid ett bord och beställer maten eller går man runt? Fattar inte riktigt infon på hemsidan.

• fru AM

Fru Någongång: Min man var där och åt middag häromkvällen - han berättade utförligt om kvällen men sa ingenting om att man gjorde annat än satt och beställde vid bordet ... Så det är nog så. Fast jag håller med m att hemsidan är lite luddig. Benämningen Food Court som de använder antyder ju att det skulle vara så att man går runt och plockar upp mat från olika "stationer" - men jag TROR att de snarare menar att man kan göra lite av varje hos dem - äta ngt litet, dricka en drink bara, ha fem rätters representationsmiddag osv ... Ska fråga maken ikväll!

• Lapinette

Fru Någongång - vi satt och beställde.

• Fru någongång.

Tack så mkt för svar. Bara lite bra att vara förbered på hur det funkar där

• Ab fab

Om du Rosen hade korv-och-mos koma igår har jag drabbats av paellakoma idag. Lång lunch med förhandlingspartner. Paella o rödvin till lunch tar musten ur den modigaste viking

• Originalrosen

Ab fab - du är allt en bra modig viking som kör paella och rödvin till lunch. Jag är full av beundran!

• Ab fab

när jag var barn sjöng vi en sång "här komme det en viking o ingen liten plutt" Det är väl så man känner sig

Det blev ingen mer mat igår. Paellan guppade glatt omkring i magen hela dagen. Mineralvatten på flygplatsen-roligare än så blev det inte.

Idag skall det halloweenas här hemma. Jag skall vara utklädd till Munchs Skriet

Svar på tråden Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit