Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Nej jag upplever gurkmeja som rätt mesigt i smaken, men väldigt gult - ersätter alltså inte saffran i ris nåt vidare, då det "bara" färgar och inte ger smak.
SAS hjälp till Sterling-resenärer är nog mer för syns skull - "OM de har platser kvar kan man få åka med till Köpenham" - hur mycket hjälper det? O mitt i höstlovet. Vi hade tur häromåret när ett mindre bolag kursade strax före vår bröllopsresa och vi fick boka om oss, men fick då tillbaks allt på kortförsäkringarna.
Piggelin: Gör grytan! Såååå goood!
Hallå där på er! Börjar så sakteliga få upp periskopet efter helgen. fru AM - tackar, tackar för glada tillrop!
Nu ska jag stranda framför TV i totalt "korv med mos"-koma.
Måste bara fråga en sak till om Kungsholmen. Sitter man vid ett bord och beställer maten eller går man runt? Fattar inte riktigt infon på hemsidan.
Fru Någongång: Min man var där och åt middag häromkvällen - han berättade utförligt om kvällen men sa ingenting om att man gjorde annat än satt och beställde vid bordet ... Så det är nog så. Fast jag håller med m att hemsidan är lite luddig. Benämningen Food Court som de använder antyder ju att det skulle vara så att man går runt och plockar upp mat från olika "stationer" - men jag TROR att de snarare menar att man kan göra lite av varje hos dem - äta ngt litet, dricka en drink bara, ha fem rätters representationsmiddag osv ... Ska fråga maken ikväll!
Fru Någongång - vi satt och beställde.
Tack så mkt för svar. Bara lite bra att vara förbered på hur det funkar där
Om du Rosen hade korv-och-mos koma igår har jag drabbats av paellakoma idag. Lång lunch med förhandlingspartner. Paella o rödvin till lunch tar musten ur den modigaste viking
Ab fab - du är allt en bra modig viking som kör paella och rödvin till lunch. Jag är full av beundran!
när jag var barn sjöng vi en sång "här komme det en viking o ingen liten plutt" Det är väl så man känner sig
Det blev ingen mer mat igår. Paellan guppade glatt omkring i magen hela dagen. Mineralvatten på flygplatsen-roligare än så blev det inte.
Idag skall det halloweenas här hemma. Jag skall vara utklädd till Munchs Skriet