• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Nilka
    engel79 skrev 2008-04-05 21:17:28 följande:
    Vi funderar på att skaffa en 3:a efter bröllopet. Inte helt bestämt oss ännu men ska det bli en 3:a så blir det så fort bröllopet är förbi då våra andra barn nu är 6 resp snart 3år. Vill inte ha för långt emellan. Ev börjar vi oxå ngn månad innan bröllopet men inte tidigare då vårt andra barn kom till efter bara enstaka försök
    vi resonerar på samma sätt för det gick fort fort fort förra gången så inte för tidigt för jag vill inte må dåligt på bröllopet... Jag mådde illa o kräktes första 14 veckorna förra graviditeten o så vill jag inte må på mitt bröllop!!
  • Askungen1

Är oxå sugen på en 3.a. Har en kille på 6 och en tjej på 3.
    Min blivande är kanske inte lika övertygad som jag, så vi får se hur det blir.
    Samtidigt kan jag känna-kanske räcker det med 2. Ska man börja om med allt bebbegrejs igen? ja, lite fundersam är man allt.
    Men sen räcker det att tänka på en fin gravidmage, förhoppningsvis en lika fin förlossning som med de 2 andra barnen, och ett ltet pyre att gosa med, så vill man börja verkstaden direkt.

• Englali
    Nilka skrev 2008-04-05 21:32:49 följande:
    vi resonerar på samma sätt för det gick fort fort fort förra gången så inte för tidigt för jag vill inte må dåligt på bröllopet... Jag mådde illa o kräktes första 14 veckorna förra graviditeten o så vill jag inte må på mitt bröllop!!
    Det är väl lite det jag är rädd för... att man ska må helt kasst på bröllopsdagen! Men men, vi får se, försöker vi inte innan så blir det aboslut direkt efter bröllopet!
  • lanovia 08

Hej, får jag vara med här? Här är två barnsugna. Jag har precis slutat äta mina piller. Meningen var att jag skulle äta dem fram till bröllopet i september men jag mådde så dåligt när jag började på ny karta för några dagar sedan. Kände bara att nej inte äta den här skiten när vi vill ha barn. Så nu blir det kondom som skydd i några månader.

Tanken är väl att börja försöka 1-2 månader innan bröllopet. men samtidigt är jag rädd att precis som Nilka säger att man skall må dåligt på sin bröllopsdag. Men det börjar kännas värt det.

Silva79, skall mannen också äta folsyra?? Till mig sa det bara att kvinnan skulle göra det....???

• JohannaTotte

Jag vill också väldigt gärna vara med här. Jag och my m2b har redan försökt få vår första i över ett år. Nu har vi börjat planera bröllop och tankarna på barn finns ju där men vore ju härligt o kunna festa loss totalt på bröllopet. Vi gifter oss 4 Oktober så just nu har vi det lite försiktigt men i sommar så är det väl bara att köra igång som vanligt igen.
    Jag är ju liiite orolig att det inte fungerar nu när vi faktiskt försökt i 1 år. Men håller samtidigt på att gå ner i vikt nu så det kanske är de där extra kilona som har hållt bebben borta. Vi får väl se!
    Efter bröllopet finns det dock ingen återvändo. Då ska vi få barn på ett eller annat sätt. Vi har diskuterat både det ena o det andra. Det viktiga för oss är att bli föräldrar så om det blir naturligt eller genom adoption är inte det viktigaste. :)

• Silva79

Läs artiklen jag länkade till, tydligen är det bra om även mannen äter folsyra, det kan ju inte skada iaf.

Länken igen: www.alltombarn.se/halsa/at-folsyra-fa-battre-spermier-1.9573

lanovia 08 skrev 2008-04-06 11:14:14 följande:

Silva79, skall mannen också äta folsyra?? Till mig sa det bara att kvinnan skulle göra det....???
  • konichiwa girl

Silva: Hm, intressant! Jag har övertygat min fästman om att han ska pula i sig zinktabletter.

• Silva79

Vad är zink bra för?

konichiwa girl skrev 2008-04-06 12:58:20 följande:

Silva: Hm, intressant! Jag har övertygat min fästman om att han ska pula i sig zinktabletter.
  • konichiwa girl

Silva79: Det är också bra för spermakvaliteten. Sperma innehåller helt vansinniga mängder zink.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?