• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Bröllop 2008

Jag äter Yasmin och har gjort det ett bra tag. Jag slutar inte innan för jag är nervös att jag ska ändra på mig (kroppsligt) Jag tänker på om man går upp i vikt/får dålig hy osv, man vet ju aldrig. Jag håller på att gå ner i vikgt och har 6kg kvar så jag vågade inte chansa.

• blivandefrularsed

Åt också yasmin och var rädd för finnar, men det är ingen skillnad. Fast sånt där kan ju vara olika från person till person.

• nilia

blivandefrularsed:
    vad har du ätit för piller?
    Jag ska sluta med mina nästa månad, hoppas verkligen mensen kommer som den ska sen. Fasar för att få den på bröllopet eller resan! Men jag har mått lite sådär av mina piller så vi kände att det är lika bra att jag slutar med dem! Gifter oss i aug så om jag skulle må konstigt av att inte äta piller så får jag väl börja igen!

• KajsaS

Jag får väl oxå hänga på denna tråden. Vi har väl så smått planerat att skaffa ett syskon till vår son som är 1år och 9månader. Passar perfekt att det blir till efter bröllopet i maj Fast finns det egentligen det perfekta tiden för att skaffa barn?? Jaja jag hänger med iallafall.

• lillasmilla

har slutat, och väntar nu på min första pillerfria mens...
    om det inte blev något... vi avbryter, men inget är ju 100%..
    inget planerat, än, men allt är välkommet! Vill dock inte testa mig, även om den skulle vara sen (eller inte komma alls) förrän efter bröllopet, skulle bli lite besviken om det inte var något, utan bara att systemet inte kommit igång. Så, nu får vi se hur det blir... =)

• Bröllop 2008

Va skönt att det inte var ngt skillnad för dig blivandefrularsed, jag får hoppas på samma

• lanovia 08

Väntar också med spänning för att se vad som händer när man slutat äta piller. Än så länge har det bara gått tre dagar så jag har inte hunnit märka av så mycket. Inte mer än att jag gå i något slags lyckorus. Är lika underbart varje morgon att slippa ta pillret till frukosten.

Håller med om att kondom inte är lika roligt. men vad gör man... jag har fått alldeles för väl inpräntat i mig att avbruten sex inte är en säker metod så det vågar jag mig inte på.

• Bröllop 2008

Spännande lanovia 08! Jag har 5 kartor kvar att knapra i mig

• Disan

idag började jag på ny karta oxå och har fyra kvar sen slutar jag

• lanovia 08

Jag skule också ha ätit 3-4 kartor till.

Vilken överdos folsyra jag har satt i mig. Vi äter vitamintabletter hemma som innehåller RDI av folsyra. något jag inte kollade upp utan när barnmorskan sa till mig att folsyra så gick jag snällt och köpte sådana tabletter. Vilket var totalt overkill. Skall sluta med dem nu. Har fått i mig typ 3*RDI. Då borde man väl få riktigt friska barn.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?