• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Niccisen

Folsyra finns ju i grönsaker så de räknar nog med att man får i sig tillräckligt med folsyra genom kosten om man är vegetarian. De tabletterna är ju mer för att man ska få i sig de vitaminer och mineraler som kan vara svåra att få i sig om man inte äter kött.

lanovia 08 skrev 2008-04-08 12:37:08 följande:

Skumt att den inte finns i vitamineral för vegetarianer.
  • Tutik och Prasart

Jag skulle vilja skaffa barn nu.
    När jag vet om att min bros tjej ska ha en till och jag hört från andra som ska ha barn i år.
    Vore kul om de kunde bli i alla fal något år efter så de kan leka lite med varandra.
    Des utom är min sambo snart 33 år och han skulle vilja ha ett barn innan han fyller 40 tycker han.
    Visst kommer nog ett innan dess tror jag.
    Men jag har inget fast jobb som det lär inte bli några barn fören jag har det. Det känns mycket tryggare då att veta att man har något att gå tillbaka till när man har varit mamma ledig.

• Blivande fru L

Är det många av av er som hoppas vara gravida när ni gifter er eller väntar ni tills efteråt med försöken?

• konichiwa girl

Jag har tagit ut spiralen sedan en vecka och hoppas på att bli gravid nu. Men blir jag inte det är det inte hela världen.

• lillasmilla

jag har ju bara 3(!) veckor kvar nu, så nu slutar vi nog ta det säkra före det osäkra, hinner ändå inte bli ngt innan bröllopet. =) eller, vad vet jag... borde få mens idag, annars har jag MYCKET lätt att bli gravid... men, även om inget är planerat så är det välkommet! =) (tänkte ju ändå börja försöka på riktigt om några veckor)

Nä, det är väl stress att bli gravid som gör att det inte blir något, så man kanske bara ska se bebisverkstan som en anledning till att mysa lite extra med sin nyblivne man?

• sommarbrud 080802

Vi planerar barn nr2 efter bröllopet. Var tänkt att vi skulle börja på smekmånande men kom på att då kommer jag vara ganska höggravid under våran resa till Vietnam i mars/april. Så vi väntar lite. Ska börja försöka i början av nästa år istället. Men vi ska iaf försöka.

Anledningen till att vi inte riktigt vågar börja innan är ju pga av resan. För Liam att bli till tog de ca 10mån.
    Men de säga att barn nr 2 brukar vara lättare att göra. Vi tror på "skrocken" och vågar inte.

• Ullrika

Vi har börjat fundera på att tidigarelägga vårat bröllop och då kanske bebisverkstaden kan börja lite tidigare, glömde dock fråga på Akis hur länge jag bör vänte iom att jag donerade en njure till min bror förra veckan... hmmm får nog ringa och fråga det eller passa på när jag är och hälsar på bror i veckan.

• Disan

Jag väntar till efter b-resan så 2 veckor efter bröllopet så slutar jag med mina cerazette. tänker absolut inte riskera att få mens vare sig på bröllopsdagen eller på resan eftersom jag i normala fall(4 år sedan jag hade mens) blir sängliggandes och mår piss verkligen.

Blivande fru L skrev 2008-04-08 14:51:59 följande:

Är det många av av er som hoppas vara gravida när ni gifter er eller väntar ni tills efteråt med försöken?
    [/citat]

Nej min man äter ingenting, han har två barn sedan tidigare så tror hans simmare funkar som dom ska.

Bröllop 2008 skrev 2008-04-08 11:23:28 följande:
    [citat]
    Ok, jag äter också mitt val kvinna. Äter din man ngra piller också?
  • Blivande fru pettersson

Slutade med p-piller 6 mars, mensen kom igång som den skulle (den här månaden iaf) men nu vill jag ha bebis på en gång!! Jobbigt att vänta 2 månader till med att försöka.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?