• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Maciebrud

Vi har också tjuvstartat redan. Vi gifter oss den 26 juli så någon månad till får det gärna vänta så att man kommer i klänningen.
    Har problem med ÄL ändå efter år av p-piller - så det lär ju kanske dröja ett tag.

Men visst är det lite enklare att va gift innan bebisen kommer=)

• 2008-08-09

Åh jag vill också tjuvstarta! Men jag vågar inte än, tänk OM det skulle ta sig Då kommer jag inte i klänningen!
    Jag slutade med mina p-piller i höstas och har inga problem, förutom lite oregelbunden mens (i dagar osv). Så jag hoppas att allt funkar när vi väl ska till!

Vad gör ni om du blir gravid typ nu? Gifter du dig gravid eller skjuter ni på bröllopet?
    Min blivande skulle vilja att jag gifter mig gravid, men jag vet inte ja.. haha!

• Maciebrud

Jo isåfall har jag kollat med en sömmerska att det faktiskt går att sätta snörning i ryggen eller nåt på klänningen - gifta oss ska vi=)Däremot så får vi väl skjuta på resan vi tänkt i oktober. Kanske inte så bra att sola med magen?
    Jag har mens men ingen ÄL vad jag märkt - så än så länge är det väl lugnt...Fast lite nervös är man ju allt.

• gusjma

Är inte det hr att jinxa det lite väl mycket...

• gusjma

Man kan mycket väl sola med bebis i magen. Däremot skall man inte flyga i tredja trimestern ifall att det startar tidigt...

• Skottdagen2008

Jag tar ut spiralen på måndagen efter bröllopet. Jag tänkte ta ut den till den natten, men de sa att det kan blöda och det vill man INTE den natten/morgonen.

Vi har redan ett barn och det gick på första försöket, dvs första gången utan preventivmedel .

• ElinJonas

Här hör jag hemma verkligen!! men grjejen är att jag slutade äta p-piller för två år sedan....och det har inte hänt något än. Så jag kommer väl troligen inte bli gravid innan vi gifter oss. men man ska aldrig säga aldrig.

• starchick

Vi gifter oss 31 maj och har redan börjat. Tyvärr har det inte blivit något ännu. 3 mars ska vi på vårt första besök inför ivf

• ElinJonas

hur länge har ni försökt bli gravid?

starchick skrev 2008-02-10 19:55:49 följande:
    Vi gifter oss 31 maj och har redan börjat. Tyvärr har det inte blivit något ännu. 3 mars ska vi på vårt första besök inför ivf
  • Bellanote

starchick besök inför ivf? direkt så? men då måste ni väll redan gjort undersökningar och allt då va?

Vi gifter oss i kuni och vi startade redan för 2 års sedan, ingen äl men mens har jag däremot. men om det skulle bli något så har jag inget emot att köpa en ny klänning

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?