• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 20:50:06 följande:

Förlåt, men har er sexlust ökat sedan ni slutade med p-piller?
    oh YES!!!
    Och inte grinar jag lika mycket heller! haha!
  • 2008-08-09
    Sofia08 skrev 2008-02-10 20:47:59 följande:
    Åh, vilken rolig tråd!!! Här vill jag vara med. Vi ska också börja direkt efter bröllopet. Gifter oss 28 Juni och sen hoppas vi att det blir en bebis! Jag har ett myom (en muskelknut) på min ena äggledare och det kan försvåra för mig att bli gravid, så det är bara att hålla tummarna att det inte tar alltför lång tid för oss!!Vi tänker åka på bröllopsresa till vintern och skulle jag vara gravid då så gör det faktiskt ingenting. Som någon skrev tidigare så väger ju faktiskt en bebis tyngre än goda exotiska drinkar
    Hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge på den efterlängtade bebisen!
    Är bröllopsresan bokad och klar? Vi bokar nog typ en sista minuten eller något faktiskt, just för att kunna vänta och se in i det längsta.
  • Maciebrud

Jisses - detta blev en kul tråd=)

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 20:50:06 följande:

Förlåt, men har er sexlust ökat sedan ni slutade med p-piller?
    Jag mår överhuvudtaget MYCKET bättre (förutom finnarna då) sen jag slutade med piller - önska att jag valt annat p-medel faktiskt.
  • Höstbrud 2008

Ja vad roligt med denna tråd!! Vi har tänkt börja under smekmånaden *hihi*
    Men det är så svårt att hålla sig, nu när man har bestämt sig så vill man ju börja med en gång... Tur att man har bröllopet att tänka på och klänningen!

• Sofia08

Jag slutade med p-piller för ett och ett halvt år sedan. Det enda som jag har märkt är att jag har mycket ondare i magen både vid mens och ägglossning, vilket iofs är jääkligt jobbigt. Men annars inga symptom.

• lycklig78

Ta inte för givet att ni blir gravida med en gång. Det är inte ovanligt att det tar upp till ett år, utan helt normalt. Vi har försökt i snart tre år och ska in för ivf under våren.

• 2008-08-09

Åh jag drömde helt fantastiskt för någon natt sedan!!

Jag drömde att det tog sig, att jag blev gravid INNAN bröllopet, men att jag inte sa något till min blivande.
    På morgonen efter bröllopet, berättade jag för min nyblivna make att han skulle bli pappa!
    Haha, jag vet...låter ju som att jag är knäpp! men TÄNK OM det skulle kunna bli så!

• Blivande fru pettersson

Thihi. Förlåt den närgångna frågan - men tack för svaret!

• Englali

Här är ett par till som planerar för det efter bröllopet. Men jag är SÅ medveten om att det kan ta tid.
    Innan jag kom till tog det 9 år... så jag är beredd på att man får vänta. Men vi hoppas såklart att det ska ta sig snabbt!

• 2008-08-09
    lycklig78 skrev 2008-02-10 21:02:53 följande:
    Ta inte för givet att ni blir gravida med en gång. Det är inte ovanligt att det tar upp till ett år, utan helt normalt. Vi har försökt i snart tre år och ska in för ivf under våren.
    Nä jag tror nog man ska komma ihåg det, annars stressar man nog upp sig alldeles för lätt. Det är väl nästan vanligare att det tar upp till 1 år.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?