• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • 2008-08-09

Hittade det här på Familjeliv:

Primolut-Nor heter tabletterna som skjuter upp mensen, de är receptbelagda och jag tror att även en barnmorska får skriva ut dem, har för mig att BM på ungdomsmottagningen gjorde det till mig en gång när jag skulle resa!

• Blivande fru pettersson

Oj, inte OM - det känner nog alla till, men INFÖR.

• 2008-08-09
    kexxet skrev 2008-02-10 22:11:23 följande:
    Jag visste faktiskt inte att det fanns såna tabletter, det verkar ju bra..Hmm, jag hatar å kolla såna grejer tycker att de e sååå pinsamt!
    Pinsamt?
  • TessoAnton

Kikar in här... jag fick tabletten provera utskrivna för några år sedan när jag räknade ut att jag skulle få mens på en utlandsresa. Kan säga att jag fick en liten blödning ändå samt att jag fick sån fruktansvärd mensvärk när den riktiga mensen skulle igång.

• matteve

Måste bara berätta att jag fixade dessa piller (två olika märken) på recept av doktorn, inför två resor, men de funkade inte!! Jag fick mensen iaf. Kan tillägga att det var när jag sov på Ishotellet, så man hade nog helst sluppit

Har även kompisar som provat - funkar för vissa, men inte för andra. Bara att du är beredd på det!

Blivande fru pettersson skrev 2008-02-10 21:59:03 följande:

Det finns ju andra piller som skjuter upp mensen, men som inte fungerar som preventivmedel. Ska nog införskaffa sådana innan bröllopet så man med säkerhet slipper mensen den veckan iaf.
  • Englali

Primolut heter dem, man kan äta dem i max 10 dagar i följd, sa min läkare iaf nr jag fick dem utskrivna. Sedan kommer mensen efter en eller ett par dagar.

Jag åt mina i 2 dagar, sedan mådde jag kasst av dem, så dem kommer jag aldrig äta igen. Men det är ju såklart olika från person till person.

Jag slutade med p-piller för drygt 5 år sedan och det tog en bra stund innan kroppen rätade till sig igen för min del. Mensen var oregelbunden länge, så det är verkligen något jag tycker man ska ha med i beräkningen när man ska sluta äta.

• Blivande fru pettersson

För mig funkade dem fin-fint då och hoppas att de gör det igen.

• Lycka o Kärlek

Här är ett par till som ska sätta igång verkstan efter bröllopet! Vi gifter oss 24 maj. Vi har redan en liten tjej på 2,5 år och har väl egentligen velat ha syskon tidigare men nu när vi bestämde datum för bröllopet så bestämde vi oss också för att vänta med barn nr 3. Jag mådde så fruktansvärt illa i 20 veckor under graviditeten och så vill jag inte riskera att må på bröllopsdagen. Egentligen skulle jag vilja vänta ännulängre för vi har tänkt åka på bröllopsresa om ett år, och det skulle vara så skönt att må bra på en sådan resa.

JAg har väldigt lätt för att bli gravid så ingen chansning här inte!! Sen finns det ju risk att få missfall också (inte allt för liten), jag har fått två stycken och det skulle ju inte heller vara så kul om det hände i samband med bröllopet.

• kexxet

Åhh, va bra..Det ska nog jag fixa =)..Har ju slutat med p-piller för ett tag sen..

• Lycka o Kärlek

barn nr 2 ska det ju stå

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?