• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • blivandefrularsed

Och sen jag på champagnen och så. Det får jag ju hoppa över på bröllopet och under smekmånaden om jag skulle vara gravid. Iofs tror jag inte att jag kommer dricka speciellt mycket under middagen. Men ett glas vin kan vara gott. Eller en öl

• Silva79

Jag är fast på mitt jobb sen typ 7 år tillbaka och jag skulle helst vilja byta till något annat, trivs inget vidare alls. Men att börja ett nytt jobb och sen bli gravid är ju inte så smart, så jag får helt enkelt vänta med att byta jobb och stå ut ett par år till.

• stfa

Här är en till som planerar bebis efter bröllopet! Vi gifter oss 7 juni. Pratade nyss med min m2b och jag (vi) är så sugen på att ta ut spiralen och börja försöka redan nu Men jag vet inte... Tänk om jag blir gravid direkt? Men samtidigt tar det ju oftast längre tid än så att få ett plus.
    Vi får se hur vi gör....

• 2008-08-09

Ja det skulle vara betydligt lättare om man visste redan innan, hur lång tid/ om det går, att bli gravid.

• Bellanote

Jag har fast jobb men planerar att byta inom snar framtid. jag skiter rent i om jag blir gravid i början när jag fått nytt i och med att vi försökt så länge, visst det är ju oschysst om vi skulle lyckas men edå ja man får se hur det går.

• TessoAnton

Åhhh, ni lyckostar där maken vill ha barn! Jag i min egoism trodde vi skulle börja försöka efter vårt bröllop... men ännu har han inte sagt att han vill.

• starchick

Jag har fast jobb sedan 1 år tillbaka....det jobbiga är att jag vet att min chef inte vill att jag sa vara mammaledig än på LÄNGE..... Men ärligt talat så vill jag inte vänta längre så får hoppas han inte blir alltför sur när jag väl blir gravid(om jag blir det vill säga)
    2008-08-09 skrev 2008-02-11 18:34:41 följande:

Ja appropå det med jobb, hur är allas jobbsituation inför bebis-påbörjandet? För mig har det alltid varit av högsta prio att ha fast jobb, för att jag vill ha något att komma tillbaka till efteråt, och nu har jag äntligen det!!
  • 2008-08-09
    starchick skrev 2008-02-11 20:36:21 följande:
    Jag har fast jobb sedan 1 år tillbaka....det jobbiga är att jag vet att min chef inte vill att jag sa vara mammaledig än på LÄNGE..... Men ärligt talat så vill jag inte vänta längre så får hoppas han inte blir alltför sur när jag väl blir gravid(om jag blir det vill säga) 2008-08-09 skrev 2008-02-11 18:34:41 följande:
    Men usch det har väl inte chefen något med att göra!
  • starchick

nej absolut inte men på intevjun så frågade han mig om det(ila att göra det) och jag sa (dumt?)att nej barn blir det inte på några år, och han svarade att det var ju bra för vi vill helst inte att den vi anställer ska vara mammaledig inom det närmsta...förstår honom faktiskt på ett sätt men samtidigt så kn han ju inte göra så mycket åt det
    2008-08-09 skrev 2008-02-11 20:40:24 följande:

Men usch det har väl inte chefen något med att göra!
  • starchick

jag är verkligen usel på att stava ser jag jag skyller på att jag har suttit med placeringskortenhela kvällen = trött i fingrarna

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?