• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Lunia

Skulle så gärna vara en av er, men de får/kan jag inte!! Barn måste tyvärr vänta. Fast jag skulle så gärna vilja, det har jag velat länge! Måste i alla fall försöka ett tag till å få fast arbete. Om det nu kommer lyckas Faktiskt lite avis på er!

• MrsFellerA

Jag märker ju att jag inte "får lov" till att ta en BT fri kväll...herregud vad många inlägg jag fick läsa ikapp!

Vi vill ha barn båda två, så det är inga problem. Sen ska det ju bara funka när vi väl sätter igång. Min fästman är så rolig - när jag säger något i typ med "om vi får barn...." (ni vet den där "tänk om"-tanken...)säger han "när vi får barn...". Tror nästan (men bara nästan ) att han vill ha barn ännu mer än vad jag vill.

Jag har fast jobb sedan lite mer än ett år tillbaka. Har pratat lite löst om det med kollegor här på jobbet och bara fått positiv respons. Min närmsta chef här har jag också hintat lite till, och han har inte haft något negativ respons. Vad min "egentliga chef" (väldigt intressant chefssystem där jag jobbar...) säger vet jag inte - han sitter inte i samma land som jag.

Fästmannen är dock väldigt sugen på att söka nytt jobb och jag uppmuntrar/unnar honom verkligen det. Han står still på sin nuvarande position och känner väl att det inte finns något utvecklingspotential. Så - om han söker nytt så kan det ju bli lite krångligare för honom med pappaledighet. Men det får vi ta då isf - jag KAN ju vara hemma...

• Miss (snart mrs) A

Nu kommer jag helt utifrån och har inte läst hela tråden men ett litet tips till alla er som vill börja försöka snart. Sluta äta p-piller i tid, låt kroppen rensa ut allt man stoppat i sig under flera år och känn efter hur kroppen fungerar av sig själv.

Jag slutade för ett halvår sen (vi väntar iofs ett tag till med barn) och min mens kom igång ordentligt direkt, jag har dock en kompis som tog flera månader på sig att få rätt på kroppen och ägglossning osv och det tog dem över ett år att bli med barn.

Visst är det trist med mens till bröllopet men man kan ju skjuta upp den på annat sätt om den nu kommer olägligt Det har jag testat och det fungerade jättebra!

Lycka till allihopa!

• Silva79

Hur har du skjutit upp det på annat sätt?

• Gumman81

Vi har redan en liten sött dotter som fyller tre snart men vi har försökt att få barn innan bröllopet men det gick inte så vi ska försöka efter. Och jag hoppas att det gå bra.
    Till er som försöker vill jag ge er en lycko kram och hoppas att ni får ett plus snart.
    Kram på er

• Godisråttan

Miss (snart mrs) A skrev 2008-02-12 09:46:18 följande:

Visst är det trist med mens till bröllopet men man kan ju skjuta upp den på annat sätt om den nu kommer olägligt Det har jag testat och det fungerade jättebra!Lycka till allihopa!
    Hur gör man för att inte få mens till bröllopet+resan?Jag äter minipiller cerazette
  • Sokkerkakan
    Silva79 skrev 2008-02-12 10:03:09 följande:
    Hur har du skjutit upp det på annat sätt?
    preciis vad jag undrade också, hur skjuter man upp mensen på annat sätt?
  • brud080419

Runt inlägg 80 står det en del om att skjuta på mensen, vad tabletterna heter och lite erfarenheter om dem..

Lunia: vad jobbigt för dig! Det är frustrerande att verkligen vilja och av en eller annan anledning inte kunna få!

• MrsFellerA

Det finns piller att äta som skjuter upp mensen. Kommer dock inte på vad dem heter, men någon annan här kanske vet.

När jag slutade med piller, åt också cerazette, tog det ungefär ett halvår innan min menscykel blev normal igen. Först tog det ett bra tag innan mensen kom igång överhuvudtaget och sedan var det lite si och så med hur lång tid det var emellan.

Det är verkligen supersvårt att förutse hur kroppen kommer att reagera, men som Miss(snart mrs)A säger så kan det ta ett bra tag innan allt är "utrensat" och man kan bli gravid.

• Silva79

Kollade upp det som det tipsades om för att skjuta på mensen, verkar vara mycekt biverkningar som inte är så roliga.

Primolut-Nor hette det tydligen. www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Kan man dricka alkohol medan man äter Primolut-Nor?

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?