• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • TessoAnton

Ja, vi får hoppas på det! Jag har sagt till mig själv att jag ger honom sommaren ut... säger han inget, då jäklar

blivandefrularsed skrev 2008-02-11 22:08:06 följande:
    Då ska du nog se att han blir sugen snart!Min m2b har också varit svävande förut och sagt att vi självklart ska ha barn i framtiden. Men senaste halvåret har han blivit väldigt sugen. Och jag med! Syrran fick barn i september och han är ju såååå underbar. Det tror jag bidrar.
  • Bellanote

TessoAnton min kompis frågade sin kille hela tiden när de skule skaffa barn men han sa varken ja el nej el ens svarade. så hon sa till han att hon slutade ta p-piller och det kommer när det kommer. så han fick ta sitt ansvar ville han inte så fick han promenera efter kondomer annars så visste han ju konskvenserna och nu har de en liten grabb på ca 3 mån. han vart överlycklig när hon berättade..

• TessoAnton

Det funkar inte.... tyvärr! Slutade att äta p-piller för 3 år sedan och han har stenkoll när han är påväg.. ha ha. Vad intimt det blev där.

Bellanote skrev 2008-02-11 22:13:40 följande:
    TessoAnton min kompis frågade sin kille hela tiden när de skule skaffa barn men han sa varken ja el nej el ens svarade. så hon sa till han att hon slutade ta p-piller och det kommer när det kommer. så han fick ta sitt ansvar ville han inte så fick han promenera efter kondomer annars så visste han ju konskvenserna och nu har de en liten grabb på ca 3 mån. han vart överlycklig när hon berättade..
  • Blivande fru pettersson

Ang. jobb och chefer.

Jag har ett grav-vik just nu, men hade provanställning de första fyra månaderna. När det var tal om förlängning gravledigheten ut frågade min "chef" ifall vi skulle ha barn snart. När han sedan kom på att han egentligen inte får fråga sådant fortsatte han: Ja, jag undrar ju bara om du orkar vara social när du kommer hem.

Höll på att skratta ihjäl mig. Lät ju ännu värre då!

• Bellanote

social när du kommer hem ? ha ha ha

tess tråkig karl du har då.

• TessoAnton

Ha ha, ja det var rätt ord! Det ska jag säga till honom!

Bellanote skrev 2008-02-11 22:19:06 följande:
    social när du kommer hem ? ha ha hatess tråkig karl du har då.
  • Snart fru Wennerström

jag blir färdig i skolan nu till sommaren och hade tänkt jobba på så mycket det går fram tills bröllopet, och förmodligen så långt det går in på graviditeten, men nu vet man ju inte när det tar sig, de e det som e frågan!

• Sibbis

Haha, min chef verkar bryta normen här. HAN är den som har sagt att jag ska börja tänka på barn nu när vi ska gifta oss o allt (han behöver ju inte veta att vi redan har startat verkstan). ända sen det brukar han påpeka med jämna mellanrum att han tycker det är "dags"

*s*

• Knopan

Okej Tack" Och för mig var det ett tag sen jag va småbarnsförälder,så jag har glömt allt det där med föräldraledighet och sånt!

malous skrev 2008-02-11 21:39:06 följande:
    Alltså, mammaledighet och föräldraledighet är två olika saker men ja, man man beräknar beloppet på den lönen man haft efter tre mån. Tror inte att det endast gäller fast tjänst men känner att det var ett tag sedan jag läste familjerätt så jag är inte helt säker.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?