• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • mysifer

vi hade först bestämt att jag skulle sluta med p-piller kring bröllopet men nu har vi pratat om att kanske försöka lite tidigare. gifter oss ju inte förrän 2010 så jag hade inte haft nåt emot en bebis nästa år. får i så fall ta studieuppehåll från skolan men det ser jag inte som nåt problem.

• pandis2405

Apropå det där med jobb och graviditet.
    En lite rolig sak var när jag pratade med en gubbe på en annan avdelning som jag supportar. Han har haft lite olika kontaktpersoner på vår avdelning under året, och jag förklarade att det berodde på att två stycken gått på pappaledighet, samt att vi har en till som snart får barn, så frågade han: "Men, jobbar inte ni ganska mycket på er avdelning?" Jag fattade först inte vad han menade, men förstod sen att han inte förstod hur vi hade tid att hinna hem och göra barn

• 2008-08-09
    pandis2405 skrev 2008-02-13 17:42:11 följande:
    Apropå det där med jobb och graviditet. En lite rolig sak var när jag pratade med en gubbe på en annan avdelning som jag supportar. Han har haft lite olika kontaktpersoner på vår avdelning under året, och jag förklarade att det berodde på att två stycken gått på pappaledighet, samt att vi har en till som snart får barn, så frågade han: "Men, jobbar inte ni ganska mycket på er avdelning?" Jag fattade först inte vad han menade, men förstod sen att han inte förstod hur vi hade tid att hinna hem och göra barn
    Haha nä i nuläget känns det faktiskt som att det är DET som kommer att bli problemet!! Tiden att tillverka en bebis på! Blivande är ju bara hemma helgerna...gäller att man har ÄL då..
  • lottis84

Hoppar in här i den intressanta tråden. Har dock inte hunnit läsa allt...

Vi längtar också efter barn och har tänkt börja efter bröllopet... Jag har varit fri från mina mini p-piller snart ett år vilket har känns riktigt skönt, nu har min mens blivit som den ska och har jag tur så missar jag min mens bara med någon dag som marginal på bröllopsdagen Skulle vara tacksam om jag slapp ha mens på den stora dagen.

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-13 16:59:11 följande:

Märkligt det där, min barnmorska sa samma sak när jag skulle sluta med mina piller. Jag sa att jag ville sluta i tid för att på något sätt hinna få kroppen "i form" till vårt bröllop, men då säger hon att det var ganska onödigt..Jooo prövade jag..men en kompis till mig fick jättemycket finnar (och då menar jag verkligen mycket!) när hon slutade...vill inte riskera det när jag gifter mig..Nä men det brukar aldrig ske, svarar hon...Öhh..va?! ska jag gå och visa upp mig nu eller? Tur att man litar på sin egen känsla!
    Barnmorskor är verkligen ett eget släkte, du lär märka sen när du är gravid Allt - å då menar jag allt - är normalt! Och alla åkommor är sällsynta osvdet var t.ex. helt normalt att gå med sammandragningar från v.15... Men det är en helt annan historia. (sonen föddes prematur) Magkänsla är bra - lita på den!

Gällande det här med acne så var min bm väldigt förstående dock. Verkade vara väldigt van frågor och problem kring p-piller start/slut och finnar.
  • Ullrika

Känner likadant... min kompis brukar säga att det är dax att blunda när vi ska passera folk med barn för hon vet hur jag längtar. Ett bra botemedel (om än väldigt temporärt) mot denna längtan brukar vara att se förlossningar på tv.

pandis2405 skrev 2008-02-13 16:34:02 följande:
    Men åh, så längtan sätter i när jag ser små barn (förutom när de skriker då)
  • 2008-08-09
    Ullrika skrev 2008-02-13 18:29:07 följande:
    Känner likadant... min kompis brukar säga att det är dax att blunda när vi ska passera folk med barn för hon vet hur jag längtar. Ett bra botemedel (om än väldigt temporärt) mot denna längtan brukar vara att se förlossningar på tv.
    haha det kanske är det man får göra!
  • mysifer

jag följde unga mödrar på kanal 5 nu när det gick och inte blev jag avskräckt av förlossningar inte
    känns som att alla går runt med runda fina magar var man än tittar nu också..särskilt i skolan (läser till förskolelärare), flera stycken i klassen som ska ha barn snart.

• 2008-08-09
    mysifer skrev 2008-02-13 18:36:50 följande:
    jag följde unga mödrar på kanal 5 nu när det gick och inte blev jag avskräckt av förlossningar inte känns som att alla går runt med runda fina magar var man än tittar nu också..särskilt i skolan (läser till förskolelärare), flera stycken i klassen som ska ha barn snart.
    Samma här, det är många kompisar som är gravida/har fått en bebis nu...det är inte lätt att hålla sig!!
    Extra svårt är det ju eftersom min sambo vill försöka redan nu, så det är ju bara pg a mig vi väntar..och jag vill ju!! men ändå inte...eftersom jag vill gifta mig först.. svårt det där!
  • blivandefrularsed

2008-08-09 skrev 2008-02-13 18:49:57 följande:

Samma här, det är många kompisar som är gravida/har fått en bebis nu...det är inte lätt att hålla sig!! Extra svårt är det ju eftersom min sambo vill försöka redan nu, så det är ju bara pg a mig vi väntar..och jag vill ju!! men ändå inte...eftersom jag vill gifta mig först.. svårt det där!
    Ja, och då önskar man nästan att det inte var ett HELT halvår kvar
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?