• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Ullrika

Ja det lät ju inte som det vanligaste, men jag vet att min mamma mådde ganska dåligt i början av hennes graviditeter så jag vågar inte riktigt chansa på att börja innan bröllopet för jag vill inte må illa när vi gifter oss.

jolare skrev 2008-02-16 20:57:39 följande:
    Å jag önskar alla lycka till med bebisplanerna!Själv sitter jag här med en underbar busig plutt på 5½mån. Det blev lite omvänd ordning för oss, hade tänkte gifta oss förra våren och tänkte att det inte gjorde nåt att vara gravid under bröllopsdagen så vi började lite innan... Tyvärr så mådde jag superdåligt så fort jag blev gravid (bla kräktes jag flera ggr om dagen tom v33) så bröllopet gick inte att genomföra då utan blir nu i september i stället. Det är dock väldigt ovanligt att må så dåligt som jag gjorde så bli inte avskräckta! I vilket fall var det värt det! :)
  • Knopan

Jag skulle inte rekommendera någon att vara gravid (åtminstone inte i början av graviditeten) på sitt bröllop...!

• MrsFellerA

Min mor mådde också väldigt dåligt, iaf under första halvan av graviditeten, och dem fick t.om. ställa in sin bröllopsresa pga av detta. Så jag känner att jag inte vill chansa och riskera att jag är dålig på resan, vilket då inkluderar vårt bröllop.

• Blivande fru pettersson

Min syster kräktes från dagen efter "befruktningen" till förlossningen med båda sina graviditeter. Hoppas det inte är genetiskt.

• nilia

Tack för alla svar=) Det verkar ju vara ett fantastiskt liv utan piller! Ska nog ta ett allvarigt snack med min m2b.. har bar 1 piller-karta kvar hemma nu sen måste jag fixa nya. Det kanske är meningen att det ska vara min sista på riktigt för ett tag nu=)

Började äta mina piller för 6 årsedan mest för att lindra min menssmärta. Lär ju få skitont igen, men det är det värt! Men nu hjälper pillren knappt mot smärtan så då kan det ju kvitta egentligen!

Låter jobbigt för alla som mått så dåligt under sina graviditerer, men det kan man förhoppningsvis leva med om resultatet blir en liten knodd=)

• I am yours

Vadå efter bröllopet... :)

Fick en härlig allahjärtans dag present i Torsdags.
    Jag är gravid nu :D

så ev kommer jag att vara i 6-7 månaden då vi gifter oss..:)

Jiipppii....:D

• Blivande fru pettersson

Wow! Grattis! Häng kvar så vi får veta hur du mår!!

• 2008-08-09

I am yours skrev 2008-02-17 01:09:18 följande:

Vadå efter bröllopet... :)Fick en härlig allahjärtans dag present i Torsdags.Jag är gravid nu :Dså ev kommer jag att vara i 6-7 månaden då vi gifter oss..:)Jiipppii....:D
    Grattis!!
    Vad härligt att dessutom få reda på det på Alla Hjärtans Dag!

Hade ni planerat detta, så du hade räknat med att gifta dig gravid, eller måste klänningen sys om?
  • Maciebrud

Vadå efter bröllopet... :)Fick en härlig allahjärtans dag present i Torsdags.Jag är gravid nu :Dså ev kommer jag att vara i 6-7 månaden då vi gifter oss..:)Jiipppii....:D
    Grattis=)Så kul!

Jag är nog berädd att ta risken med att må dåligt på röllopet faktiskt. Jag är bra på att bita ihop...;)
  • Ullrika

Wow va kul! Grattis :D. Hoppas allt går bra.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?