• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • MrsFellerA

I am yours
    Grattis! Vad roligt för er, och vilken passande överraskning!!!

• mysifer

grattis I am yours! vilken kul överraskning.
    vi funderar också på om vi ska börja försöka ganska snart så att vi hinner med bebis innan bröllopet men får se hur det blir med den saken.

• nilia

I am yours:
    Stort GRATTIS! =) Va roligt!!! Åhh va mysigt för er! Hade ni försökt länge innan det tog sig?

• I am yours

Tack allihopa :)

Jo, vi har försökt sedan i Augusti, så visst hade vi i tankarna att det kund vara så att jag va lite rund om magen på bröllopet, men att det skulle ta sig så här "tidigt" (tidigt innan bröllopet) hade jag nog inte trott.

Allt är med bla. känslor, hade ju inte planerat att jag skulle vara stor på bröllopet, ingen alkohol, verken på bröllopet eller på möhippan.

Men som sakt i 6 månader har vi försökt nu, så det är helt underbart att det har tagit sig till slut :)

• Ullrika

Man kan ju ha kul utan alkohol som tur är och det är ju defintivt värt det när det finns en så bra orsak till det hela... Finns ju väldigt många goda alkohlfria alternativ att ta till i alla fall.

• Knopan

STORT grattis "I am yours" Va roligt! Jag var i 6:e månaden när jag tog studenten och min mamma hade fixat alkoholfri champagne till mig...funkade alla tiders

• Englali

I am yours: Grattis! Så härligt! Alkohol... vad är det i jämförelese med det du bär på nu!?!

Vi kommer nog börja våran bebisverkstad så smått framöver. Gifter oss 080809, så tre månader innan iaf, har vi sagt. Då passar min älskade klännig förhoppnnigsvis fortfarande... inte hinner man väl bli så stor på 3 månader?

• Knopan

Det är ju väldigt olika från person till person...min mage hade i tredje månaden inte rymts i en klänning jag provat ut när jag inte var gravid Men vi får hålla tummarna för att det funkar för dig

Englali skrev 2008-02-17 13:27:52 följande:
    I am yours: Grattis! Så härligt! Alkohol... vad är det i jämförelese med det du bär på nu!?! Vi kommer nog börja våran bebisverkstad så smått framöver. Gifter oss 080809, så tre månader innan iaf, har vi sagt. Då passar min älskade klännig förhoppnnigsvis fortfarande... inte hinner man väl bli så stor på 3 månader?
  • The Bumblebee

Englali:
    Mina boobisar har ökat flera storlekar så fort jag plussat Så min måttbeställda klänning hade jag fått sy ut om jag var 3 månader gravid vid bröllopet...

Men sånt kan man ju leva med om man blir gravid. Huvudsaken att graviditeten inte börjar med värsta illamåendet.

I am yours:
    Stort GRATTIS!

• Englali

The Bumblebee skrev 2008-02-17 16:51:35 följande:

Englali:Mina boobisar har ökat flera storlekar så fort jag plussat Så min måttbeställda klänning hade jag fått sy ut om jag var 3 månader gravid vid bröllopet...Men sånt kan man ju leva med om man blir gravid. Huvudsaken att graviditeten inte börjar med värsta illamåendet.I am yours: Stort GRATTIS!
    Haha ok! Nu är ju min klännining i strlk 36 och för stor, så den ska sys in 2 veckor innan bröllopet.
    Så tja... jag har väl lite o ge på. Sen har jag en känsla av att det kommer ta tid för våran del, tror nog innerst inne, inte att jag kommer vara med bebis på bröllopsdagen.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?