• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Sofia08

Jag vet!! Men helst vill jag bli gravid efter bröllopet...Jag pluggar nu också och när jag är klar i juni skulle det vara skönt att ha ett jobb också. Kan ju tänka mig att det inte är jättepoppis att komma på anställningsintervju med gravid-mage! Ha,ha.

• Bride in England

Haha na o aven om du lyckades dolja det med stora bylsiga klader sa hade de val snart kunnat rakna ut hur gravid du var vid intervjun! Det ar samma har, det passar inte alls med barn nu, ekonomiskt bl.a., men hade det skett ett litet misstag sa...hade jag nog anda hoppats pa att jag var gravid!!

Sofia08 skrev 2008-02-20 12:51:01 följande:
    Jag vet!! Men helst vill jag bli gravid efter bröllopet...Jag pluggar nu också och när jag är klar i juni skulle det vara skönt att ha ett jobb också. Kan ju tänka mig att det inte är jättepoppis att komma på anställningsintervju med gravid-mage! Ha,ha.
  • Sofia08

Precis!! Vi pratade om det igår och båda är överrens om att vi kommer bli jätteglada om jag skulle bli gravid nu. Men ekonomiskt så passar det oss bättre om det händer lite senare i år. Svårt det där med tajming. Det kommer aldrig att vara 100% rätt i tiden.

• Bride in England

Na precis...jag tanker som sa att battre bebis med samre ekonomi an ingen bebis med bra ekonomi Man vet ju aldrig om man ens KAN fa barn sa nar det an hande skulle jag trots allt bli valdigt glad Man klarar sig ju alltid pa nat satt! Det ar ju inte som om man maste bo pa gatan eller sa.

Sofia08 skrev 2008-02-20 13:30:42 följande:
    Precis!! Vi pratade om det igår och båda är överrens om att vi kommer bli jätteglada om jag skulle bli gravid nu. Men ekonomiskt så passar det oss bättre om det händer lite senare i år. Svårt det där med tajming. Det kommer aldrig att vara 100% rätt i tiden.
  • Sofia08

PRECIS!! Håller med dig fullt ut!!! Man vet ju inte ens om man kan bli gravid....läskigt det där.

Bride in England skrev 2008-02-20 13:37:19 följande:

Na precis...jag tanker som sa att battre bebis med samre ekonomi an ingen bebis med bra ekonomi Man vet ju aldrig om man ens KAN fa barn sa nar det an hande skulle jag trots allt bli valdigt glad Man klarar sig ju alltid pa nat satt! Det ar ju inte som om man maste bo pa gatan eller sa.
  • Ullrika

OCH även om pengar gör saker och ting lättare så gör den INTE att man blir lycklig :D. Jag tror hellre att jag har det lite knapert och lite mindre pengar. Tajmingen kan ju som sagt ALDRIG bli perfekt...

• 2008-08-09

Tror inte heller att det någonsin kommer att vara perfekt till 100% för bebis! Är det inte det ena så är de det andra
    Det som KAN ställa till det för oss (om jag nu ska hitta något), är att vi bor lite trångt, så vi måste flytta om jag blir gravid.

• Ullrika

Beror ju på hur trångt ni bor, min farbror och hans före detta fru bodde på 23 kvm när dom fick min kusin, där bodde dom tills han var två, plus att jag sov över där med jämna mellanrum och det gick . Huvudsaken är ju att det finns plats för en säng till den lilla.

2008-08-09 skrev 2008-02-20 17:45:02 följande:

Det som KAN ställa till det för oss (om jag nu ska hitta något), är att vi bor lite trångt, så vi måste flytta om jag blir gravid.
  • blivandefrularsed
    Ullrika skrev 2008-02-20 18:42:23 följande:
    Beror ju på hur trångt ni bor, min farbror och hans före detta fru bodde på 23 kvm när dom fick min kusin, där bodde dom tills han var två, plus att jag sov över där med jämna mellanrum och det gick . Huvudsaken är ju att det finns plats för en säng till den lilla.2008-08-09 skrev 2008-02-20 17:45:02 följande:
    oj, det var trångt! Tänkte precis säga att vi också har det rätt trångt på våra 42 kvadrat om vi skulle bli gravida. Mest tänker jag på att det kan bli tråkigt att gå här hemma i denna lilla lägenheten under mammaledigheten.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?