nilia skrev 2008-02-21 00:04:39 följande:
Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra heller, om jag ska sluta med mina piller nu(&använda annat skydd tills bröllopet) eller vänta tills efter bröllopet. Tänk om jag skulle börja må dåligt av att inte ta pillren? Eller att mensen blir oregelbunden och kanske kommer på bröllopet? Hjälp! Vad tycker ni???oj nu blev det ett långt inlägg.. sorry;)
Funderade också mycket på det där och bestämde mig/oss för en vecka sen att jag skulle sluta. Och så har jag gjort det nu! Än så länge mår jga bra, t o m på bättre humör (blir lätt irriterad och så och min m2b tycker att jag varit gladare sista veckan (vet iofs inte om det skulle märkas så fort)) och känner lite mer sexlust (återigen är det ju svårt att säga om det beror på mindre hormoner efter en vecka). Men, jag tror inte att man mår dåligt av att sluta. Det skulle väl vara om mensen blir rikligare och man får mer ont.
För min del skulle inte världen rasa samman om jag skulle ha mens på bröllopet. Visst, det skulle vara lite trist men jag skulle överleva det. (Har räknat på det och om mensen kommer igång som den ska borde jag ha ägglossning den stora dagen (men det är nog att hoppas på för mycket)).
Kan kanske tillägga att vi planerade att använda kondom fram till bröllopet, men det var inte så roligt efter sex år utan... Vi kanske får köra med "säkra perioder" osv några månader (och jag vet, eftersom jag pluggat anatomi, att man inte kan lita helt på sånt eller att komma utanför..). Men så känner vi väl att världen inte går under om det "skyddet" inte skulle funka....
oj, det blev långt....