• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • nilia

Oj här har det skrivits flitigt sen sist jag var inne!

Åhh vi håller på att kolla på hus nu, ska på visning på lördag! Har redan kollat på detta huset en gång men nu ska vi ta med min pappa som hjälp=) Svårt att veta vad man ska ha koll på tycker jag.. man köper ju inte hus varje dag direkt! Det skulle vara perfekt med detta huset iaf så jag hoppas verkligen det blir vårt!
    Vi bor förvisso i en lägenhet på 110 kvadrat nu så det finns plats för fler här=) Men det vore ändå skönt med "sitt egna" istället för hyres lägenhet. Plus att vi har en takvåning så det skulle vara jobbigt att få upp en eventuell barnvagn för alla trappor!

Men jag är så himla orolig över att vi inte ens ska kunna få barn så jag vågar knappt tänka på hur det skulle funka med barn i lägenheten m.m.

Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra heller, om jag ska sluta med mina piller nu(&använda annat skydd tills bröllopet) eller vänta tills efter bröllopet. Tänk om jag skulle börja må dåligt av att inte ta pillren? Eller att mensen blir oregelbunden och kanske kommer på bröllopet? Hjälp! Vad tycker ni???

oj nu blev det ett långt inlägg.. sorry;)

• sokkerstruten

Vi längtar oxå efter en liten men sätter bröllopet först nu, inte för att vi är traditionella utan för att vi vill ha ett bröllop där vi kan unna oss själva allt vi vill på våran stora dag. Vi vill oxå slippa ha barn att hålla reda på under tiden! Sen vill vi åka i lugn å ro på våran bröllopsresa som blir två veckor i afrika: en vecka safari och en vecka på zanzibar!:)

Plus att vi vill lägga pengar och jag vill kunna välja min klänning utan att få dåligt samvete över att jag inte köpte något till barnen i stället!

Men gud vad vi längtar, alla andra av våra kompisar har barn och dom är inte i närheten av att planera ett bröllop, dels för att dom inte har råd, coh det är så mycket annat som är viktigare i deras liv. Men på bröllopsresan blir det att sexa till det lite å få en bulle i ugnen! :)

• Silva79

Vi köpte hus förra sommaren och det var väl strax efter det vi började prata om barn. Men vi ville få det mesta av renoveringar och dyligt klart först.
    Så det känns som en vettig grej att vänta med graviditet till efter bröllopet i juni.
    Skulle gärna sluta med p-piller innan juni men vågar inte eftersom jag inte litar på att min mens kommer när den ska då. Vill inte ha mens på bröllopsdagen. Dessutom ska vi två veckor till Turkiet i slutet av april och då vill jag inte heller ha mens. Den där jäkla mensen styr ens liv.

• Nessan

Hahaha! Jag blev så full i skratt då jag läste denna formulering: "brukar lösa sig bäst då om man inte krystar fram saker och ting" i en tråd om att skaffa bebis!

Ullrika skrev 2008-02-20 22:32:53 följande:
    Man ska alltid flyta med, brukar lösa sig bäst då om man inte krystar fram saker och ting. Det mesta brukar tendera att lösa sig av sig själv.
  • Sibbis

Alltså, det där med mens. jag är inte ens ororlig över att ha mensen på bröllopsdagen,. konstigt, för jag brukar vara så nojjig annars.

å andra sidan, just nu LÄNGTAR jag ju verkligen efter mensen... när man har gått några månader utan minsta lilla så undrar man ju lite vart den tog vägen.

så, hör o häpna, jag skulle GÄRNA ha mens på bröllopsdagen. inget som inte ob o libresse kan fixa bara jag får veta att kroppen funkar...

• pandis2405

Ja visst är det lustigt hur man kan gå och svära över mensen men ändå sakna den så mycket när den inte är som den ska.

Jag slutade med mina piller i höstas, och sen dess har min kropp producerat en liten liten mens exakt på dag 28 (förutom en gång då jag fick en liten liten överraskningsmens dag 21!). Men nu verkar det som att saker och ting börjar komma igång till normala nivåer, samt först på dag 32 denna gång. Plus att jag börjat få en massa finnar Hoppas det sistnämnda hinner fixa sig till bröllopet om tre månader.

Det lustiga är att jag tror att jag haft ägglossning regelbundet förutom just denna gång. Anledningen att jag tror det är att jag haft en väldans sexlust ca två veckor innan varje minimens

• pojomo

du kan ju använda tabletter som skjuter upp mensen. Ett tips bara

nilia skrev 2008-02-21 00:04:39 följande:
    Oj här har det skrivits flitigt sen sist jag var inne! Åhh vi håller på att kolla på hus nu, ska på visning på lördag! Har redan kollat på detta huset en gång men nu ska vi ta med min pappa som hjälp=) Svårt att veta vad man ska ha koll på tycker jag.. man köper ju inte hus varje dag direkt! Det skulle vara perfekt med detta huset iaf så jag hoppas verkligen det blir vårt! Vi bor förvisso i en lägenhet på 110 kvadrat nu så det finns plats för fler här=) Men det vore ändå skönt med "sitt egna" istället för hyres lägenhet. Plus att vi har en takvåning så det skulle vara jobbigt att få upp en eventuell barnvagn för alla trappor! Men jag är så himla orolig över att vi inte ens ska kunna få barn så jag vågar knappt tänka på hur det skulle funka med barn i lägenheten m.m. Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra heller, om jag ska sluta med mina piller nu(&använda annat skydd tills bröllopet) eller vänta tills efter bröllopet. Tänk om jag skulle börja må dåligt av att inte ta pillren? Eller att mensen blir oregelbunden och kanske kommer på bröllopet? Hjälp! Vad tycker ni???oj nu blev det ett långt inlägg.. sorry;)
  • blivandefrularsed
    nilia skrev 2008-02-21 00:04:39 följande:
    Nu kan jag inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra heller, om jag ska sluta med mina piller nu(&använda annat skydd tills bröllopet) eller vänta tills efter bröllopet. Tänk om jag skulle börja må dåligt av att inte ta pillren? Eller att mensen blir oregelbunden och kanske kommer på bröllopet? Hjälp! Vad tycker ni???oj nu blev det ett långt inlägg.. sorry;)
    Funderade också mycket på det där och bestämde mig/oss för en vecka sen att jag skulle sluta. Och så har jag gjort det nu! Än så länge mår jga bra, t o m på bättre humör (blir lätt irriterad och så och min m2b tycker att jag varit gladare sista veckan (vet iofs inte om det skulle märkas så fort)) och känner lite mer sexlust (återigen är det ju svårt att säga om det beror på mindre hormoner efter en vecka). Men, jag tror inte att man mår dåligt av att sluta. Det skulle väl vara om mensen blir rikligare och man får mer ont.
    För min del skulle inte världen rasa samman om jag skulle ha mens på bröllopet. Visst, det skulle vara lite trist men jag skulle överleva det. (Har räknat på det och om mensen kommer igång som den ska borde jag ha ägglossning den stora dagen (men det är nog att hoppas på för mycket)).

Kan kanske tillägga att vi planerade att använda kondom fram till bröllopet, men det var inte så roligt efter sex år utan... Vi kanske får köra med "säkra perioder" osv några månader (och jag vet, eftersom jag pluggat anatomi, att man inte kan lita helt på sånt eller att komma utanför..). Men så känner vi väl att världen inte går under om det "skyddet" inte skulle funka....

oj, det blev långt....
  • Ullrika

jag tänkte faktiskt att det lät lite skumt men kunde inte komma på hur jag skulle skriva istället .

Nessan skrev 2008-02-21 08:09:13 följande:
    Hahaha! Jag blev så full i skratt då jag läste denna formulering: "brukar lösa sig bäst då om man inte krystar fram saker och ting" i en tråd om att skaffa bebis!
  • 2008-08-09
    blivandefrularsed skrev 2008-02-21 16:08:17 följande:
    Kan kanske tillägga att vi planerade att använda kondom fram till bröllopet, men det var inte så roligt efter sex år utan... Vi kanske får köra med "säkra perioder" osv några månader (och jag vet, eftersom jag pluggat anatomi, att man inte kan lita helt på sånt eller att komma utanför..). Men så känner vi väl att världen inte går under om det "skyddet" inte skulle funka....oj, det blev långt....
    Samma här, det var inte alls roligt att helt plötsligt behöva börja använda kondom, så vi kör också med "säkra" perioder.
    Och vi tänker också på det sättet, att OM det då skulle visa sig att jag blir gravid ändå, så blir vi bara glada!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?