• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Sofia08

Vi har använt kondom sedan förra hösten. Alltså 1 1/2 år sedan! Har faktiskt funkat hur bra som helst. Visst har vi fuskat ibland, men bara då jag varit helt säker på att jag inte haft ägglossning. (förutom i helgen då...hihi) I början kändes det fumligt som om man var 15 igen, men jag är faktiskt förvånad att det gått så bra som det gjort.

• The Bumblebee

blivandefrularsed skrev 2008-02-21 16:08:17 följande:

Kan kanske tillägga att vi planerade att använda kondom fram till bröllopet, men det var inte så roligt efter sex år utan... Vi kanske får köra med "säkra perioder" osv några månader (och jag vet, eftersom jag pluggat anatomi, att man inte kan lita helt på sånt eller att komma utanför..). Men så känner vi väl att världen inte går under om det "skyddet" inte skulle funka...
    Vi bestämde oxå att använda kondomer när det körde sig med minipiller å p-piller. Men vi har accepterat att vi inte är några kondom-människor Fy så tradigt det är att behöva ha det i åtanke så fort man ska ha sex.
    Men det är ju lika mycket "snuvande på konfekten" att köra med avbrutet, som vi gjort nu i vad som känns en evighet. Ska bli underbart att släppa på allt detta när det är dags för syskon igen!
  • 2008-08-09

"Snuvad på konfekten" var ett kanonsätt att beskriva hur det är att ha avbrutet sex!
    Jag längtar SÅ mycket tills vi kan glömma allt vad skydd heter och bara köra på!!

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-21 19:27:08 följande:

"Snuvad på konfekten" var ett kanonsätt att beskriva hur det är att ha avbrutet sex! Jag längtar SÅ mycket tills vi kan glömma allt vad skydd heter och bara köra på!!
    Ja, visst är det ett bra uttryck. Efter att ha blivit avkastad ett par ggr. (glömmer ofta bort att vi inte använder skydd...) så hittar jag inget annat sätt att beskriva det på. Det är en himla tur att nån av oss har koll - annars hade det blivit kottar här så fort jag blivit fertil igen efter varje förlossning
  • 2008-08-09

Haha känner igen det där! Det är sambon som VARJE gång påminner mig om det!!
    Jag tror att det undermedvetet kan vara så att jag e g en t l i g e n inte vill avbryta...för jag vill ju inget hellre än att bli gravid, det är ju bara det här att invänta rätt tid...

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-21 19:48:01 följande:

Haha känner igen det där! Det är sambon som VARJE gång påminner mig om det!! Jag tror att det undermedvetet kan vara så att jag e g en t l i g e n inte vill avbryta...för jag vill ju inget hellre än att bli gravid, det är ju bara det här att invänta rätt tid...
    Så är det nog här oxå, undermedvetet så vill jag bli gravid. Jag har varit bebissugen sen lillebror var kring halvåret gammal så det är tur att jag har en realistisk m2b. En bebis varje år är lite väl kanske - vi bor inte så stort heller.
  • Sibbis

äsch, en bäbis varje år tycker jag låter alldeles utmärkt. fast du hade ju redan några bumblebee, så jag förstår att man inte kan fortsätta i samma stil.

känner ibladn att jag börjar bli lite gammal oxå, o min blivande oxå... så vill vi ha flera, måste vi ha ganska tätt.

• 2008-08-09

Om vi nu blir gravida "lätt" så tror jag att vi kommer att försöka på ett syskon ganska tätt sen. Jag är själv "sladdis" och det finns väl såklart fördelar och nackdelar med det också, men mest nackdelar..
    Jag hade gärna velat ha mer jämnåriga syskon.

• Englali
    Sibbis skrev 2008-02-21 20:05:30 följande:
    äsch, en bäbis varje år tycker jag låter alldeles utmärkt. fast du hade ju redan några bumblebee, så jag förstår att man inte kan fortsätta i samma stil.känner ibladn att jag börjar bli lite gammal oxå, o min blivande oxå... så vill vi ha flera, måste vi ha ganska tätt.
    Hur gamla är ni då?? (om man får fråga så... )
    Vi vill också ha tättisar, aboslut! Jag och min bror har 1,5 år mellan oss och det är suveränt. Min sambo och hans bror har 6,5 år mellan sig och det är inte alls på samma sätt.
    Så jag vill verkligen unna mina barn att få en chans till samma relation som jag och min bror. Vi har haft och har sååå mkt glädje av varandra. Har ju alltid varit lite på samma ställe i livet, inte skiljt så mkt.
  • The Bumblebee

Sibbis skrev 2008-02-21 20:05:30 följande:

äsch, en bäbis varje år tycker jag låter alldeles utmärkt. fast du hade ju redan några bumblebee, så jag förstår att man inte kan fortsätta i samma stil.
    Vi är 9 syskon på 12 år, så jag är uppvuxen med många barn runt omkring mig. Tätt dessutom. Men riktigt så många hade jag inte tänkt mig. Får nog vinna på lotto först i så fall - för utbyggnad på huset är snart ett måste

Vi har 13½ månad mellan våra busgrabbar (som fyller 3 år nu i mars och 2 år i april) och jag ångrar inte en sekund att vi fick dem så tätt. Men nu kommer det bli närmare 3 år mellan nr. 2 och nr.3 så då är det kanske läge för en täting till sedan Får se hur om jag får igenom det förslaget här hemma...
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?