• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Martina 76

Förtydligande: Känns tråkigt att byta då vi är den enda släkten som heter det. Men det kanske ni förstod....

• jelikr

Faderskapspapperna kan man välja att skriva på före eller efter förlossningen , vilket man tycker är enklast...

• nilia

Åhhrr ikväll har jag och min blivande m2b pratat om våra efternamn igen.. och barn.. och hus=) Det blir många följdfrågor/ämnen när vi börjar prata om efternamn.
    Men som det ser ut nu så kommer vi nog behålla våra egna efternamn, vilket jag egentligen tycker at tråkigt. Men båda vägrar ju att byta.(vi är löjliga, jag vet)
    Men nu har vi iaf bestämt att om vi får barn så kommer de att få mitt efternamn=) Firar lite med en kaka=)

• nilia

Ska kanske tillägga att jag egentligen är emot att vi pratar om våra eventuella barns efternamn för har man otur kanske man inte ens kan få barn. Men om vi får det så vill jag inte ta vår namn tvist då utan ha den löst innan vi gifter oss och försöker skaffa barn=)

• 2008-08-09

Låter ju bra att ni har löst den biten!
    Kan ju som du säger vara lite jobbigt att den den diskussionen OM/NÄR ni får barn.
    Jag kommer att ta min blivandes efternamn, har aldrig varit tal om annat för mig, så våra ev barn får ju det såklart!

• 2008-08-09

Haha idag när vi var och handlade mat såg vi en ca 1½ år gammal kille ligga på golvet på affären och skrika, för att han inte fick en bok av sin pappa!
    Både jag och blivande mannen tittade leende på varann och insåg att inte ens DÅ blir vi avskräckta för att skaffa bebis!!
    Vi längtar VERKLIGEN nu!

• Silva79

Vi blir nog lite avskräckta av skrikande ungar i tex mataffärerna, då tittar vi på varandra och tänker båda två, ska vi verkligen ge oss in i detta. Men innerst inne vet man ju att man vill och att man tänker annorlunda om sina egna barn.

• nilia

Nä skrikande barn avskräcker inte mig heller. Det är ju inte bara en liten söting som sitter och ler och är glad hela dagarna om man kommer att få om man lyckas bli gravid!
    Om man får den stora lyckan att bli gravid och få barn så lär det nog bli både solskens dagar och dagar som man bara vill gräva ner sig under täcket och försvinna! Men så är ju livet oavsett om man har barn eller er;)

• stfa

Vi har tjuvstartat fast vi skulle vänta tills strax innan bröllopet om 3 mån! Tog ut sprialen i torsdags och nu hoppas vi bli gravida snart

• Ullrika

Åhhh fick veta idag att en polare ska bli pappa i november... är jag avundsjuk eller?!?

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?