• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • blivandefrularsed

Började faktiskt det här året bra. Nyårslöfter med tärnan innebär inget godis eller glass. Fika högst en gång i veckan och skräpmat en gång i månaden (pizza, hamburgare och kebabtallrik). Detta gäller fram till påsk. För att vi ska sluta småäta. Och det har funkat bra! Trots jobbigt sötsug emellanåt... Dessutom måste vi träna tre gånger i veckan. (600 kr måste vi böta till den andra om vi bryter löftet.) Det började bra med promenader och löpningen kom jag också igång med. Sen fick jag så ont i min höft och rumpa att jag fick lägga ner det, skittrist... Började få ont redan i december, men jag bet ihop och tänkte det går väl över. Har fortfarande ont vissa dagar även fast jag gått på inflammationshämmande typ en månad nu. Men det tråkigaste är att jag kom igång med träningen, blev piggare, på bättre humör och var/är verkligen motiverad för första gången på ett år! Men men, jag tröstäter ju iaf inte....för det blir dyrt

• Martina 76

Gällande kosttillskott kan jag rekommendera er som vet med er att ni får i er för lite järn (leverpastej, kött (ej kyckling), spenat etc.) att bygga upp järn i förväg. Då kanske ni slipper Niferex och andra horribla tabletter som sätter tvärstopp på magen. Jag hade jättelåga värden redan när jag skrev in mig och det blev bara värre och värre under graviditeten. Jag har redan börjat äta Mitt val kvinna för att få i mig extrajärn i förväg.

• Ullrika

Här är en till som hittat flera andledningar till att gå ner i vikt, dels vill jag vara så "fin" som möjligt den dag då jag gifter mig, sen skulle jag vilja vara i bra form då jag skaffar barn för det om något är en påfrestning på kroppen. Utöver detta utreds jag för att donera en njure till min bror och då behöver jag gå ner lite i vikt.

• nilia

Det finns ju verkligen en heldel som man kan göra för att förbereda sin kropp! Tur att man kan få lite tips här!

Själv så äter jag omega3 och mivitotal(som innehåller typ allt).
    Jag ska nog gå och köpa mig en burk mitt val kvinna oxå, det lät ju bra!
    Har oxå börjat träna oxå, dels för att komma i bättre fom inför bröllopet men oxå för att kroppen ska vara lite mer i trim om man skulle lyckas bli gravid! Kör väldigt mkt kondition med även en maaaaaaaaaaasssa rygg och mage för att bygga upp min muskler!
    Jag hoppas verkligen att jag kommer att vara som min mamma när hon väntade mig, hon gick bara upp 7kg! Och 9 med min bror. Jag blev helt impad! Läste nämligen i en tidning igår att man skulle försöka att inte gå upp mer än 15kg.

• starchick

Nu måste jag berätta att igår var vi på sahlgrenska på nybesök inför provrörsbefruktning I juni-juli ska jag börja spraya inför äggplock och vecka 33 är det dags så jag fick som jag ville, vänta tills efter bröllopet som är 31 maj! Känns så bra nu, att få hjälp och dessutom få välja en tidpunkt som passade oss! Håll tummarna för att det tar sig på första försöket

• 14/6-08

hej längta också som en galning efter en bebis om allt går enligt planerna så får vi vi påbörja ivf behandling ett par månder efter bröllopet.

• The Bumblebee

nilia skrev 2008-03-04 17:53:36 följande:

Jag hoppas verkligen att jag kommer att vara som min mamma när hon väntade mig, hon gick bara upp 7kg! Och 9 med min bror. Jag blev helt impad! Läste nämligen i en tidning igår att man skulle försöka att inte gå upp mer än 15kg.
    Man kan ju försöka att inte äta en massa extra skräpmat och sockerbomber under graviditeten för att undvika en massa onödiga extrakilon.
    Men att försöka ha ett mål vid viktuppgång, under graviditeten, tycker jag faktiskt att man ska lägga ner. Blir ju superjobbigt om man är en sådan som samlar massa vätska eller helt enkelt går upp 15-20 kg u-t-a-n att ha ätit en massa strunt.

Ta hand om era kroppar, men titta inte så mycket på vågen under graviditeten!
    Onödigt att må dåligt för att man går "för mycket". De flesta har tappat sina grav.kilon efter avslutad amning - och många långt tidigare.
  • Sibbis

men du, vad spännande! jag ska verkligen hålla tummar o tår för er!

får man fråga hur länge ni har försökt? du är nämligen lika gammal som jag, så det är rintressant. själv väntar jag ju fortfarande på första pillerfria mensen efter att ha slutat med piller i november.

starchick skrev 2008-03-04 18:51:51 följande:
    Nu måste jag berätta att igår var vi på sahlgrenska på nybesök inför provrörsbefruktning I juni-juli ska jag börja spraya inför äggplock och vecka 33 är det dags så jag fick som jag ville, vänta tills efter bröllopet som är 31 maj! Känns så bra nu, att få hjälp och dessutom få välja en tidpunkt som passade oss! Håll tummarna för att det tar sig på första försöket
  • nilia

the bumblebee:
    Nä herregud om jag får den stora lyckan att bli gravid så kommer jag strunta fullständigt i hur mkt jag väger=) Kommer att vara värdlens lyckligaste ändå!
    Men nu innan får man passa på att trimma;)
    Jag tyckte faktiskt det där med 15 kg lät väldigt lite när jag först läste det! Kan ju tycka att det är lite konstigt av en tidning att skriva så för det är ju verkligen olika från person till person!

starchick och 14/6-08:
    Lycka till! Håller tummarna=)

• starchick

Jag har inte skyddat mig på 2 år så egentligen är det väl såpass länge vi har försökt, men prickat ägglossningar å sådant har vi gjort 1 år med ägglossningsstickor och mycket sex, dock har det inte hjälpt men det är inga fel på oss utan vi är klassade som oförklarligt barnlösa!

Sibbis skrev 2008-03-04 20:48:29 följande:
    men du, vad spännande! jag ska verkligen hålla tummar o tår för er!får man fråga hur länge ni har försökt? du är nämligen lika gammal som jag, så det är rintressant. själv väntar jag ju fortfarande på första pillerfria mensen efter att ha slutat med piller i november.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?