• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • mrsD

såg era diskussioner om mens efter p-piller o stavar o allt va d är=)

självkart kan mensen komma igång direkt, men d kan oxå va så att d dröjer..
    för mig tog det 5 månader innan den ens kom överhuvudtaget!

• Martina 76

Tit: Jag kör hormonfritt.

Grattis Disney!!! Har du köpt/hyrt klänning redan?

• weinlove

jag vill också ha bebis. men det dröjer nog för vi vill göra en massa saker för oss själva som man och hustru innan vi bildar familj

• sokkerstruten

jag med!!! Såå många gånger jag har tänkt: ähh vad fan vi skiter i bröllopet, och skaffar bebis istället! Men sen så kommer förnuftet till fånga som vanligt, att det spelar ju inte så stor roll om man väntar ett år,är ju bara 23, och vi vill ju faktikst åka på våran bröllopsresa som vi drömt om, och ha vårat drömbröllop! Och det är svårt att åkapå safari i afrika med en några månader gammal bebis! :)

Ullrika skrev 2008-03-13 20:20:11 följande:
    Grattis! Va kul, åhhh jag längtar tills jag är där själv. Ibland är jag bra sugen i att sluta vara så förbenat logisk och rationell och bara köra järnet.
  • blivandefrularsed
    disney skrev 2008-03-13 20:17:29 följande:
    Det får bli ett bröllop med bebis på väg.Har plussat och inser att jag kommer vara i v. 32 när bröllopet äger rum;)Kram
    GRATTIS!!
  • Sibbis

Härligt! Stort grattis!

(inte alls avis... mutter...)

Det får bli ett bröllop med bebis på väg.Har plussat och inser att jag kommer vara i v. 32 när bröllopet äger rum;)Kram
  • pojomo

grattis

• sokkerstruten

Ja tänk om man bara kunde bli gravid så där "hoppsan, jag är med barn!" Och slippa ta beslutet att bli med barn, låta det bara hända. Då hade man ju inte kunnat vara logisk eller retionell! Svårt när man måste bestämma sig för stt sluta med p-piller eller bestämma sig för att inte använda kondom. m.m.

• Tit

Ja det är svårt att invänta det "rätta" ögonblicket. Det infinner sig nog aldrig riktigt, jag menar barn är alltid opraktiskt... Det verkade så lätt när man var liten, de vuxna bara fick barn, man undrade själv om man skulle få två eller tre. Det slog en aldrig att det var planerat!
    Den oskulden försvann dock med tiden, den också...
    Därför tyckte jag att det var rätt så juste när jag "hamnade i olycka" som 21åring. En sak mindre att planera! Nu 11 år senare VILL jag av förståeliga skäl (första gången var ändå en pärs) att det hela skall vara MKT planerat!

• sokkerstruten

ja det är alltid skrämmande med beslut som ska tas, som förrändrar ens liv!

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?