• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • stfa

Jag var oxå 21 när I föddes och blev ensam när hon var 3 veckor. Eller rättare sagt så valde jag att flytta. Denna gång ska det vara lite mer planerat. Men nu är allt så som det kan bli och jag ser gärna ett plus när som helst

• Tit

Då är det helt lika, det hade jag behövt känna nån som var då! Jag gick i mödragrupp med 7 andra och den yngsta var precis tio år äldre... Han, som är pappa till min (eller kan man säga "var"?, han har liksom förbrukat sin rätt!) och jag hade redan gjort slut när jag upptäckte att jag var gravid och han sprang så långt han kunde (bokstavligt, har googlat och han har tel i Indien...)

Nog om det, jag tror dock inte att jag varit så bebissugen omjag inte provat förr. Det kliar i handflatorna när jag ser bebisar, för jag vill hålla och det har hänt flera gånger att när en bäbis skriker på "det" viset, rinner mjölken till!! Jag tror det är dags igen som sagt.

• ha en bra dag

Vi fick vår första, en underbar liten son den 20:e december - snart är vår guldklimp 3 månader! Nu gifter vi oss den 30/8 och planerar att börja "jobba" på nr 2 direkt efter det (Jag vill kunna dricka massor av god champagne på mitt bröllop!!!)

• stfa

Ja min dotters stolpskott till "pappa" tycker att det är hennes sak att hålla kontakten med honom, itne tvärtom! Hon är 7 år, han är 35...

Jag är också så bebissugen!

Tit skrev 2008-03-14 23:47:44 följande:
    Då är det helt lika, det hade jag behövt känna nån som var då! Jag gick i mödragrupp med 7 andra och den yngsta var precis tio år äldre... Han, som är pappa till min (eller kan man säga "var"?, han har liksom förbrukat sin rätt!) och jag hade redan gjort slut när jag upptäckte att jag var gravid och han sprang så långt han kunde (bokstavligt, har googlat och han har tel i Indien...)Nog om det, jag tror dock inte att jag varit så bebissugen omjag inte provat förr. Det kliar i handflatorna när jag ser bebisar, för jag vill hålla och det har hänt flera gånger att när en bäbis skriker på "det" viset, rinner mjölken till!! Jag tror det är dags igen som sagt.
  • nilia

Grattis disney!

Visst är det svårt när man är så sugen att man bara vill ha NU, men ändå helst ska vänta tills efter bröllopet! Jag längtar ihjäl mig! Men det känns lite tråkigt för mina kompisar är sååå långt ifrån att skaffa barn, typ 5 år. Känns lite trist för de är ju mysigt om man kan ha samtidigt! Men har man otur så kanske det dröjer 5 år innan en annan kan få oxå man vet ju aldrig! Men mina kompisar kommer hamna i chock om jag blir gravid iaf;)

• blivandefrularsed

Ja, vi är också sååå sugna. Har t o m slutat med p-piller, fast vi kör med avbrutet samlag för jag vill ju komma i min klänning... En av mina äldsta vänner är gravid och det ser så mysigt ut just nu och hon är så lycklig (vilket iofs kan bero på att dom har försökt i två år), och då blir jag ju ännu mer sugen!! Hon är dessutom först ut i kompisgänget och när jag sa (på fyllan) att jag slutat med p-piller och inte fått min mens än (den kom dock i veckan, fast bara i två dagar..)blev hon jätteglad och hoppades på att vi också ska få en -08:a Men vi statsar på en -09:a, får se hur det går sen...

• sokkerstruten

Jag är nästan sist i mitt kompis gäng, alla har fått utan jag och en kompis till! Två av dom som har fått var gravida samtidigt! Så mysigt att ha någon kompis som är gravid samtidigt som en själv, fick bara någon månad isär. Så dom är mamma lediga ihop nu! :) Skulle oxå vålja ha det så.. får la hoppas att den kompisen som är kvar släpper till lite när vi börjar planera! ;)

nilia skrev 2008-03-16 13:18:30 följande:
    Grattis disney!Visst är det svårt när man är så sugen att man bara vill ha NU, men ändå helst ska vänta tills efter bröllopet! Jag längtar ihjäl mig! Men det känns lite tråkigt för mina kompisar är sååå långt ifrån att skaffa barn, typ 5 år. Känns lite trist för de är ju mysigt om man kan ha samtidigt! Men har man otur så kanske det dröjer 5 år innan en annan kan få oxå man vet ju aldrig! Men mina kompisar kommer hamna i chock om jag blir gravid iaf;)
  • Busiga

jag har med plussat för nån vecka sedan.. så jag kommer med att vara gravid fast tidigt.. gifter mig om 2 veckor..hihi

• lillasmilla
    Busiga skrev 2008-03-16 19:13:54 följande:
    jag har med plussat för nån vecka sedan.. så jag kommer med att vara gravid fast tidigt.. gifter mig om 2 veckor..hihi
    Grattis! Vi mös lite i morse, första gången utan piller... =)
    Gifter oss 26/4 så just nu "gamblar" vi lite... =) Så, vi får väl se hur det blir. hihi!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?