• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • blivandefrularsed

Jag har inte märkt nån viktminskning. Väger mig iofs inte, men det borde ju synas... Så det är ju synd

• stfa

Jag tog ut min hormonspiral den 28/2. Har haft spiral i 7 år och inte haft mens under den tiden. Vi vill såklart ha bebis så fort det går. Undrar just hur länge det tar för kroppen att återå till det normala? Min BM sa att förmågan att bli gravid återkommer direkt när spiralen är borta.

• Silva79

Det säger dom alltid...

Jag ska plocka ut min p-ring ca 3 v innan bröllopet, hoppas att mensen kommer som den ska sen annars kan man väl räkna med mens på bröllopsdagen, suck.

stfa skrev 2008-03-13 16:33:54 följande:
    Jag tog ut min hormonspiral den 28/2. Har haft spiral i 7 år och inte haft mens under den tiden. Vi vill såklart ha bebis så fort det går. Undrar just hur länge det tar för kroppen att återå till det normala? Min BM sa att förmågan att bli gravid återkommer direkt när spiralen är borta.
  • stfa

Jag hoppas verkligen att jag slipper mens då. Men har som sagt ingen som helst koll eftersom jag varit utan i 7 år...

Silva79 skrev 2008-03-13 17:06:43 följande:
    Det säger dom alltid... Jag ska plocka ut min p-ring ca 3 v innan bröllopet, hoppas att mensen kommer som den ska sen annars kan man väl räkna med mens på bröllopsdagen, suck.
  • Tit

stfa- jätte spännande, det är också hormonspiral jag har. Har haft ungefär lika länge. Har du också bytt ut den en gång? Jag har läst att det inte ska vara några som helst problem eferåt och det var också erfarenheten för en tjej i min mödragrupp. Men man känner sig ju aldrig säker.

Martina 76-är det också hormon spiral du har?

Vi kan väl uppdatera varandra hur det går? eller ni mig jag kommer vänta ett tag till med att ta ut den...

• stfa

Jo jag har bytt den en gång. Vet du om mensen brukar komma igång rätt snabbt? Har ingen koll på ägglossning etc. Köpte stickor för att testa. Men nu är ju M2b i Afghanistan fram till 12 maj så det är ingen idé än så länge

Tit skrev 2008-03-13 20:00:13 följande:
    stfa- jätte spännande, det är också hormonspiral jag har. Har haft ungefär lika länge. Har du också bytt ut den en gång? Jag har läst att det inte ska vara några som helst problem eferåt och det var också erfarenheten för en tjej i min mödragrupp. Men man känner sig ju aldrig säker.Martina 76-är det också hormon spiral du har?Vi kan väl uppdatera varandra hur det går? eller ni mig jag kommer vänta ett tag till med att ta ut den...
  • Tit

jag slog bara upp det på nätet och på "fabrikens" hemsida stod det att allt skulle fungera normalt omedelbart efter. Men hur mensen blir vet man ju aldrig. Jag hade störtflod förut och nu knappt en droppe (I love my spiral) Hoppas at det inte kommer tillbaka.
    Jag tar en paus och lägger stora barnet (det bortskämda ensambarnet, skall nattas med saga vid 9års ålder, men det r inte hennes fel, jag gillar att gosa!)

• stfa

Jag har en 7-åring som också nattas med saga. Hon är i och för sig sjuk så vi har myst i 3 dagar. Skönt att kunna ta VAB ibland

• disney

Det får bli ett bröllop med bebis på väg.
    Har plussat och inser att jag kommer vara i v. 32 när bröllopet äger rum;)

Kram

• Ullrika

Grattis! Va kul, åhhh jag längtar tills jag är där själv. Ibland är jag bra sugen i att sluta vara så förbenat logisk och rationell och bara köra järnet.

disney skrev 2008-03-13 20:17:29 följande:
    Det får bli ett bröllop med bebis på väg.Har plussat och inser att jag kommer vara i v. 32 när bröllopet äger rum;)Kram
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?