• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Ars amandi

vi hoppas åsså på en liten men den får mycket gärna börja gro så här några månader innan bröllopet.

vi planerar att gifta oss på midsommarafton å ska ha somriga kläder å inget stort så en mage är välkommen

• Ars amandi

hahaha ja me!

jag bara ser små söta bebisar överallt, helatiden.

2008-08-09 skrev 2008-02-13 16:59:55 följande:

Åh jag längtar till och med när de skriker!
  • Englali

Här har mensen varit som en klocka det senaste halvåret... eller nästan iaf. Men nu är den plötsligt 5 dagar sen och jag är tröttare än någonsin!!
    Är säkert inte gravid... men man börjar ju undra lite. Har den inte kommit i mitten på nästa vecka så får jag nog ta och göra ett test.
    Är mkt snurr på allt i livet just nu, så innerst inne så tror jag att kroppen gör lite uppror just därför!!

• nilia

Min mens kör åt andra hållet istället, för tidig! Bara lite mens för visso men jag äter fortfarande min piller och den brukar annars komma på exakt samma klockslag varje månad.
    Så det känns inte så bra att den huxflux kom nu=(
    Det har hänt någon gång tidigare att jag fått genombrottsblödning eller vad det nu än heter, men bara när jag slarvat med min piller och det har jag inte gjort denna månaden.
    Är även tröttare än någonsin, fick näsblod bara så där utanvidare idag och har värsta trycket över bröstet och små hugg i "hjärtat"... Tror inte min kropp mår som den borde=(

• Trisen

Hej, jag är ny på denna tråd. Hoppas jag får hänga lite mera här då det blir aktuellt, vilket kanske blir snart. Helt plötsligt igår sa min m2b "din mage är så platt, jag måste väl börja göra nåt åt det snart"

Ska gifta oss i maj och vi har diskuterat att jag kanske ska sluta mina p-piller p.g.a. hemska biverkningar. Hade tänkt att vi kör säkra peroder, för det skulle ändå inte vara hela världen om jag skulle bli gravid. Men nu verkar det lite som om vi kommer att strunta i det och på riktigt försöka. Han har redan en dotter från tidigare så orsaken till att vi inte riktigt hade tänkt oss en bebis ännu är utrymmesbrist. Men man kan ju alltid flytta...

Är så glad, ville bara skriva av mig. Hoppas vi syns mera här snart!

• Sibbis

Härligt! Du är såklart välkommen in i tråden! Det är ju inte så många av oss som ÄR med barn än, men vi längtar, så du verkar vara helt i rätt "status" *s*

Visst är det pirrigt när man har tagit klivet?

Trisen skrev 2008-03-21 19:26:28 följande:
    Hej, jag är ny på denna tråd. Hoppas jag får hänga lite mera här då det blir aktuellt, vilket kanske blir snart. Helt plötsligt igår sa min m2b "din mage är så platt, jag måste väl börja göra nåt åt det snart" Ska gifta oss i maj och vi har diskuterat att jag kanske ska sluta mina p-piller p.g.a. hemska biverkningar. Hade tänkt att vi kör säkra peroder, för det skulle ändå inte vara hela världen om jag skulle bli gravid. Men nu verkar det lite som om vi kommer att strunta i det och på riktigt försöka. Han har redan en dotter från tidigare så orsaken till att vi inte riktigt hade tänkt oss en bebis ännu är utrymmesbrist. Men man kan ju alltid flytta...Är så glad, ville bara skriva av mig. Hoppas vi syns mera här snart!
  • Hvidbrud

Får jag också vara med här?
    Vi ska gifta oss den 19 Juli i sommar och tänkte sluta med p-piller efter bröllopet.
    Jag har nog haft lust att bli gravid halva livet (fyller 32 på onsdag...) men inte förrän nu har jag hittat nån som jag vill ha barn med. Och det är ju liksom rätt viktigt.
    Många av mina väninnor är gravida just nu och jag får helt ont i livmodern av att se dem strutta runt med sina fina magar. Så vi kommer att ha en massa små bebisar på bröllopet och amamnde mammor. De tycker att det är skönt med de nya rönen om att alkoholen inte går över i bröstmjölken, så de också kan få njuta av ett par goda glas vin.

• Englali
    Hvidbrud skrev 2008-03-22 13:45:40 följande:
    Får jag också vara med här?Vi ska gifta oss den 19 Juli i sommar och tänkte sluta med p-piller efter bröllopet. Jag har nog haft lust att bli gravid halva livet (fyller 32 på onsdag...) men inte förrän nu har jag hittat nån som jag vill ha barn med. Och det är ju liksom rätt viktigt. Många av mina väninnor är gravida just nu och jag får helt ont i livmodern av att se dem strutta runt med sina fina magar. Så vi kommer att ha en massa små bebisar på bröllopet och amamnde mammor. De tycker att det är skönt med de nya rönen om att alkoholen inte går över i bröstmjölken, så de också kan få njuta av ett par goda glas vin.
    Har jag inte hört, är det något nytt... att alkoholen INTE går över i brösmjölken?? Hm... är nog inget jag skulle riskera iaf om jag ammade. De månaderna kan jag klara mig utan, just för säkerhetskull.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?