• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • weinlove

jag vill också ha barn men eftersom jag bara är 20 så vill både jag och sambon vänta lite. har fått missfall en gång tidigare för ett år sen ungefär. vill ha barn, men inte ännu när.

jag pluggar och sambon har fast tjänst. vi vill göra så mkt innan vi får barn. nu innan bröllopet ska vi flytta till en rusttrea som vi sen kan tillbringa många år i tillsammans med ev barn. men först ska vi rusta den precis så som vi vill ha den, vilket kommmer ta sin lilla tid. när vi är klara ska vi installera oss där medan jag jobbar i några år. sen kanske det är dags för barn. om vi inte innan flyttar utomlands några år, vilket vi är mkt sugna på. men det får vi se. är sååå mkt man vill göra innan man skaffar barn. iaf vi. :) men lycka till ni som försöker.

• Disan

ja jag blir 29 till hösten och har hunnit göra de mesta, bara giftemål och barn kvar och jag längtar ju så efter detta :D

• Bride in England

Mensen ar nu 9 dagar sen. Ok den har varit oregelbunden forut men det ar inte sa vanligt. Samt jag har haft ont i nedre delen av ryggen samt ovre delen av magen till o fran. Jag far inte bli gravid nu, da passar ju inte klanningen!!!

• lillasmilla

Bride in England skrev 2008-03-19 10:49:26 följande:

Mensen ar nu 9 dagar sen. Ok den har varit oregelbunden forut men det ar inte sa vanligt. Samt jag har haft ont i nedre delen av ryggen samt ovre delen av magen till o fran. Jag far inte bli gravid nu, da passar ju inte klanningen!!!
    HIHI... Men du, om man inte skyddar sig, då finns den "risken"...
  • lillasmilla

OBS OBS Allihopa! Vi som just nu "gamblar" lite i bebisverkstan... Kom på att om man skulle bli gravid nu, ja... Då har man julklappen fixad! =) alltså väntar vi lite... vill ju gärna ha i jan-feb.... =)

• Bride in England

Vi skyddar oss men inget ar ju 100% sakert

lillasmilla skrev 2008-03-19 12:37:18 följande:
    Bride in England skrev 2008-03-19 10:49:26 följande:
    HIHI... Men du, om man inte skyddar sig, då finns den "risken"...
  • lillasmilla

när mamma var gravid med mig fanns det en planch i väntrummet hos barnmorskan, "Det bästa preventivmedlet är ett glas vatten, inte före, inte efter -istället" Hahahahaha! Jag har min m2b i norge hela veckorna, och det är ganska säkert preventivmedel det med! =)

• Bride in England

Ok det preventivmedlet tankte jag inte pa Men biverkningarna ar for svåra hehe

lillasmilla skrev 2008-03-19 12:47:16 följande:
    när mamma var gravid med mig fanns det en planch i väntrummet hos barnmorskan, "Det bästa preventivmedlet är ett glas vatten, inte före, inte efter -istället" Hahahahaha! Jag har min m2b i norge hela veckorna, och det är ganska säkert preventivmedel det med! =)
  • lillasmilla

hihi! nä, jag vill ha lite spänning i livet! och just nu är en lagom bra tid... =) man ser ju här att det kan ta åratal innan man "träffar rätt" så man ska nog inte ta något för givet...

• Tit

England: vad spænnande, håll oss uppdaterade. En sen mens kan ju också gøra mer ont... Jag hade ont i æggstockarna førsta veckorna av min graviditet och brøsten børjade væxa efter två dagar. Men alla har ju olika symtom.

Sibbis: Kom ihåg att ægglossningen kommer føre menstrationen

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?