• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Silva79

Det är faktiskt för jävligt. Enligt många inom sjukvården så är vestibulit tydligen ett påhitt. Att inte kunna ha sex är faktiskt ett jätteproblem och så får man träffa folk inom sjukvården som säger att det inte finns något som heter så...

Jaja, vi får väl ringa till den där sesam-mottagningen då.

Har förresten fått gå till en sexterapeut en gång, blev inte särskilt imponerad av hennes konstiga idéer även om vi provade 2-3 månader.

• sokkerstruten

Piru: Min kille är världens bästa seru!:) Det har aldrig någonsin varit några som helst broblem för honom att jag inte kan ha penetrerande samlag! ´Det finns andra sätt att ha sex på! Klart att min sex lust är mindre och det är jobbigt i mellan åt när han vill ha sex mer än mig! Men så är det nog i många förhållanden, för mig är det nog bara för vad jag tror att man ska vara, jag vill ju kunna ge peneterande sex till honom, även om han inte ber om det! Så minskad sexlust ligger bara hos mig själv och något jag jobbar på!

Silvia: Jag har träffat helt underbar vårdpersonal under tiden! Jag bor i gbg. När jag fick reda på det så fick jag gå i terapi och ta reda vad jag var slags tjej med mycket höga krav och fick lära mig säga nej till folk. OCh sen fick jag vara med i en grup med andra tjejer som hade vestibulit, jag var dock den yngste. Vi träffades i ett år varje tisdag, med en sexolog och en barnmorska och pratade om allt mellan himmel och jord! Inte för att det hjälpe så mycket med det onda men, det var skönt att veta att man inte var ensam!

Sen har jag bidragit med att vara med i en pilot undersökning, där botox var med i bilden, vi fick 8 sprutor sammanlagt. OCh hälften av oss som var med ca (40st) fick saltlösning och hälften fick botox! För att se om det fanns något samband med muskelavslappnande och om man blev bättre. studien är inte färdig än, så jag vet inte vd dom kom fram till, men jag fick reda på sedan att jag fick saltlösning tyvärr. Man gick på ständig kontroll och kollade sin så kallade VAS, den underbara barnmorskan tryckte på olika punkter i underlivet i och man fick säga en siffra från 1-10 hur det gjorde ont. Det visade sig tydligen att jag var med kännlig åt höger än åt vänster.. hm.. det visste jag inte inna tex!

Förr visste inte många vad vestibulit var men nu så är läkare och sexologer mycket mera införstådda vad det är! För 7 år sedan var det nästan ingen som visste. Men kvinnor har tydligen haft detta problem i många många år innan vi fick detta, och ingen har forskat i det förren det man har börjat göra nu!
    Det var med i tv 4 morgon nyheter för kanske ett år sedan, i två dagar i sträck!

• sokkerstruten

men som sagt mer måste ju göras, och prata om det och inte skämmas är en jätte bra sak! Att inte trycka undan det som faktiskt finns framför oss! Det är därför det har varit så tyst om det i så många år innan man nu äntligen har börat få lite ljus på detta ämnet!

• sokkerstruten

hm... nu började denna tråden handla om något annat ju! Kanske inte var meningen...

• sokkerstruten

om ni undrar så är jag inte i sverige när jag skriver detta. kl är inte 03.34 på natten hos mig! :)

• Silva79

Har ni gett upp tanken på barn efter bröllopet eller? Här har det varit tyst länge nu :P

• Tit

Vad trevligt att du skren här igen! Själv har jag varit otroligt barnsugen! Tänkt att nu åker jag bara och tar ut den där spiraln så får det som händer hända! Sen kom jag på att jag måste köpa ny klänning då och det har jag inte råd med... Jag längtar så tills vi får börja försöka. Såg att Signe har namnsdag på vår Bröllopsdag- det är väl ett fint namn?!! hi hi

• blivandefrularsed

Vi blir mer och mer sugna för varje dag tror jag, men jag vill också kunna komma i min klänning om fem månader, den är ju så fiiin!!! Slutade med yasmin för en månad sen och fick precis första mensen utan piller. Har inte fått några biverkningar men har däremot blivit på bättre humör och fått tillbaka min sexlust

• Martina 76

Jag ska boka tid för att ta ut spiralen så att mensen hinner bli normal så jag kan bli med barn direkt vi är gifta. Gäller dock att hålla reda på ägglossning och använda kondom så att det inte blir något i förtid. Jag är så sugen på att bli gravid igen!

• Tit

Wow, bra! Brukar man inte också gå ner massa i vikt när mn slutar med p-piller? Det kan ju också vara en välkommen bivrknng om inte klänningen blir förstor.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?