• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • zsandora

De e väl inte så många som vill riskera det där när de väl sitter med sitt knyte i famnen... Du har ju inte tagit en droppe alkohol på 9 mån, då kan man nog hålla sig resterande tid utan vin... Sen ska du ju va kapabel till att ta hand om den lille...
    Ursäkta OT men jag blir sur på dem som tar vin ihop med sitt barn, men folk gör ju som de vill....

Ja vet inte om jag oxå kan höra till tråden, vill oxå hård köra efter bröllopet, dock har jag redan en bus på tre år, fick mf i höstas å sen har jag struntat i de.... men jag vill verkligen ha en till....

• Englali
    zsandora skrev 2008-03-22 14:34:57 följande:
    De e väl inte så många som vill riskera det där när de väl sitter med sitt knyte i famnen... Du har ju inte tagit en droppe alkohol på 9 mån, då kan man nog hålla sig resterande tid utan vin... Sen ska du ju va kapabel till att ta hand om den lille... Ursäkta OT men jag blir sur på dem som tar vin ihop med sitt barn, men folk gör ju som de vill....
    Jag håller med dig till fullo!
    Jag känner att har man hand om en sådan liten så ska man vara kapabel att ta hand om den.
    I artikeln så står det ju faktiskt också att det inte är 100% säkert, att utredning pågår.
    Jag känner som så att man har hela livet på sig att dricka vin sedan... efter grav. o amning.
  • Martina 76

Att alkoholen inte går över i bröstmjölken i någon större mängd är ju inget nytt egentligen. Det stora risken är väl att man är alkoholpåverkan med ett litet spädbarn att bära runt på. Efter en graviditet utan alkohol tål man verkligen ingenting (talar av egen erfarenhet). Jag tycker det är helt förkasligt att dricka alkohol med barn. Min son är två och jag dricker knappt fortfarande. OT...men jag kunde inte låta bli jag heller...

• dragonesse

Här är en till som vill vara med! Vi gifter oss i augusti och efter det ska jag sluta med mina p-piller. Känns spännande, läskigt och underbart!!

• Tit

Välkommen dragonesse!
    Läs lite tidigare i tråden om p-piller, kanske bestämmer du dig för att sluta tidigare...

• dragonesse

Tit: vet inte om jag orkar läsa den långa tråden... Men jag tror jag väntar till efter bröllopet i alla fall. Hade en hemsk mens innan jag började med p-piller, och vill inte riskera att få tillbaka den lagom till bröllopet. Sen är jag nervös för att det tar på en gång, eftersom vi ska åka till Thailand i januari. Jag VET att det kan ta lång tid att bli gravid, men jag vill ändå inte sluta med mina piller förrän i augusti, när de tar slut.

• nilia

Vi har bestämt att jag ska sluta med mina piller nu=)
    Ska bara försöka räkna lite på det så att mensen inte kommer under bröllopet eller vår resa. Men man vet ju aldrig när den kommer ändå när man har slutat med pillren, men försöka att pricka rätt går ju alltid;)
    Bebis-verkstaden får vänta ett tag till men det kan vara skönt att vara fri från piller iaf! Ett steg i rätt riktning!
    Har läst så mkt negativt om p-piller nu så jag kan inte fatta att jag ens har börjat med dem..

• lillasmilla

Nä, det är klart, om man ska iväg ett halvår efter är det kanske inte så kul om man inte ens får flyga då...
    Lääängtar såå! Men vi försöker hålla oss... Jobbigt är det, men det är ju bara en månad kvar till bröllopet nu, och vi vill hålla det hemligt någon månad (när det blir) och då är det kanske inte helt optimalt att göra gravtest veckan innan om man skulle plussa! Nykter brud = gravid brud.... Men attan vad sugen man är! Nu har mannen (ja, han är ju det snart så jag måste ju börja vänja mig, hihi) till och med börjat ta upp ämnet och prata om vagnar och skötbord! =) Nu är det bara å hoppas.... Att vi kan hålla oss... =)

• Disan

ojoj att du kan hålla dig haha jag hade nog testat direkt. lycka till.

Englali skrev 2008-03-21 18:52:17 följande:
    Här har mensen varit som en klocka det senaste halvåret... eller nästan iaf. Men nu är den plötsligt 5 dagar sen och jag är tröttare än någonsin!! Är säkert inte gravid... men man börjar ju undra lite. Har den inte kommit i mitten på nästa vecka så får jag nog ta och göra ett test. Är mkt snurr på allt i livet just nu, så innerst inne så tror jag att kroppen gör lite uppror just därför!!
    [/citat]

haha jag läser och de låter som oss typ, jag och mannen har till och med vart å kollat och klämt på drömvagnen och kollat ut skötbord å allt och vi ska inte försöka förräns i börjn av augusti när vi är tillbaka från bröllopsresan.
    ja usch de är så svårt att hålla sig
    lillasmilla skrev 2008-03-24 18:11:58 följande:
    [citat]
    Nä, det är klart, om man ska iväg ett halvår efter är det kanske inte så kul om man inte ens får flyga då...Lääängtar såå! Men vi försöker hålla oss... Jobbigt är det, men det är ju bara en månad kvar till bröllopet nu, och vi vill hålla det hemligt någon månad (när det blir) och då är det kanske inte helt optimalt att göra gravtest veckan innan om man skulle plussa! Nykter brud = gravid brud.... Men attan vad sugen man är! Nu har mannen (ja, han är ju det snart så jag måste ju börja vänja mig, hihi) till och med börjat ta upp ämnet och prata om vagnar och skötbord! =) Nu är det bara å hoppas.... Att vi kan hålla oss... =)
  • lillasmilla

hihi, ja den dan mensen blir sen kommer man ju vara tossig tills man får testa... blir nog att åka till en öde ö där det inte finns clearblue att få tag i... hihi!
    sen, gäller det bara att kunna hålla tyst om det med....
    å inte skicka ut massmail på jobbet: JAG ÄR GRAVID! OCH LYCKLIG! hihi...

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?