• 2008-08-09

Bebis efter bröllopet!?

Fler än vi som ska försöka bli gravia efter bröllopet?
    Tänkte att alla vi som längtar efter bebis kunde babbla av oss lite här!

Jag och min blivande gifter oss som mitt nick säger, i augsti, och sedan vill vi verkligen försöka bli gravida, så som vi har längtat!
    Om sanningen ska fram kommer vi att smygstarta redan månaden innan bröllopet, det är ju väldigt sällan det tar sig på försök 1 iaf så.

Finns säkert fler som längtar som galningar nu! Låt höra brudar!

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?
  • Sofia08

Åh, "Av längtan till dig" är ju såå vacker! Jag sjöng den på en kompis bröllop för två somrar sedan. Jag är lite sugen på att ev ha den att dansa valsen till. Håller på att vela ihjäääl mig om låtar att ha i kyrkan. Finns ju så många fina. Kan inte bestämma oss för två. Skulle nog helst vilja ha tre...men det känns väl kanske lite för mycket...jag vet inte.

• Sibbis

Englali: du hade citerat den på din sida. o jag rotade lite därför listade jag ut det...

Ahaaa, ni har känt varann så länge? förstår att det kändes ganska naturligt för er då

Sofia08: haha, jag har haft problem på den fronten oxå. Men det har lösts nu, känns jääääätteskönt bocka av det på listan lixom...

• 2008-08-09

Vi har också velat i tid och evighet om vilka 2 låtar vi ska ha i kyrkan, men nu har vi äntligen bestämt!
    För Alltid-Sara Löfgren
    För Kärlekens Skull- Ted Gärdestad

Och brudvals blir det till Nothing Else Matters-Metallica

• Sibbis

För att fortsätta OT då, vi kommer ha "du är allt" - sonja aldén och "hymn a'lamour" - edith piaf (ok, jag kan inte stava på franska, men jag kan uttala det iaf :-P) T har en syster som sjunger i kör, hon tar piaf o min bästa kompis tar sonja. o så har jag en annan kompis som kan kompa på piano, känns väldigt skönt att ha det ordnat.

dansen är lite knepigare... "vår" låt är everything med michael bublé men den går FORT. o T kan itne dansa *s* har väl tänkt oss lite danskurser så får vi se sen... vi är inne på come what may från moulin rouge oxå

• The Bumblebee

Vad duktiga alla är att lyckas bestämma musik å allt annat till vigseln. Vi ser ut som två frågetecken när det kommer till det Hoppas komma på nån klockren sång - vill ju inte välja bara för att liksom...

Sibbis skrev 2008-02-21 21:08:20 följande:
    woa! det är ganska många syskon. stor härlig familj må jag säga :D hur många satsar ni på allt som allt då?The Bumblebee skrev 2008-02-21 20:19:03 följande:
    Ja, jag skulle inte vilja vara utan nåt syskon! (vem skulle det ) Vi är 8 systrar å en bror - så jag kanske önskar en lite mer jämn fördelning av könen iaf Men antal tänker jag inte fundera på ännu. Vill inte att vi ska bestämma antal - utan ta det som det kommer. Vill vi ha en till efter 3:an so fine. Osv...tills vi är nöjda
  • TessoAnton

Vi hade oxå För Alltid när vi gifte oss, en himla vacker låt! Mitt val! Sen blev det mannens val, Kärleken förde oss samman med Lundell.

2008-08-09 skrev 2008-02-21 22:12:55 följande:

Vi har också velat i tid och evighet om vilka 2 låtar vi ska ha i kyrkan, men nu har vi äntligen bestämt! För Alltid-Sara LöfgrenFör Kärlekens Skull- Ted GärdestadOch brudvals blir det till Nothing Else Matters-Metallica
  • Englali
    Sibbis skrev 2008-02-21 22:09:49 följande:
    Englali: du hade citerat den på din sida. o jag rotade lite därför listade jag ut det...Ahaaa, ni har känt varann så länge? förstår att det kändes ganska naturligt för er då Sofia08: haha, jag har haft problem på den fronten oxå. Men det har lösts nu, känns jääääätteskönt bocka av det på listan lixom...
    Just det... de har jag ju gjort (är en trött o förvirrad själ ikväll)
    Vi ska ha den och Kärleken förde oss samman. Hade velat ha Kent - utan dina andetag... men vi hittar ingen som passar för att sjunga den i kyrkan, så vi tror det blir "bröllopsvalsen".

Japp, så länge är det. A är min STORA kärlek från när jag gick i 4-5, visst är det sött??
    Vi har väl iofs alltid varit dragna till varandra... båda har alltid haft ett MKT gott öga till den andra, men det har aldrig varit läge. Vi har alltid varit upptagna på annat håll, det ha aldrig passat liksom... sen tillslut efter att inte ha träffats eller pratat på över två år så träffades vi av en slump och då såg vi helt enkelt till så att det blev vi. Ingen i bekantskapskretsen har blivit direkt förvånade... fick många kommentarer som "Äntligen har ni insett det alla andra gjorde för flera år sedan..."
  • TessoAnton

Det kanske blir en massa killar och en liten tjej för er

The Bumblebee skrev 2008-02-21 22:46:09 följande:

Vad duktiga alla är att lyckas bestämma musik å allt annat till vigseln. Vi ser ut som två frågetecken när det kommer till det Hoppas komma på nån klockren sång - vill ju inte välja bara för att liksom...
    Ja, jag skulle inte vilja vara utan nåt syskon! (vem skulle det ) Vi är 8 systrar å en bror - så jag kanske önskar en lite mer jämn fördelning av könen iaf Men antal tänker jag inte fundera på ännu. Vill inte att vi ska bestämma antal - utan ta det som det kommer. Vill vi ha en till efter 3:an so fine. Osv...tills vi är nöjda
  • Sofia08

Okej, om vi ska fortsätta OT snacket så har jag egentligen fyra, inte tre, låtar som velas emellan!!!!
    Vi har EN bestämd och det är Niclas Wahlgren "För din skull". Sen hade vi tidigare bestämt att vi skulle ha Shirley Clamp "Du är allt" (som jag för övrigt har lyssnat sönder så jag är faktiskt lite less på den...haha) Men det är ju så vacker text på den.
    Sen äääälskar jag "För kärlekens skull" med Teddan. Har några kompisar som kan sjunga den med stämmor och det är fantastiskt vackert.
    Sen har egentligen jag och P en lite speciell relation till Sara Löfgrens "För alltid". Men har tänkt bort den lite eftersom den kanske kan vara svår för någon att sjunga......

2008-08-09: ska ni ha någon som sjunger den solo eller???

Behöver råd....känns lite hopplöst med det här...haha.

Idag ska jag ut i det fantastiska vårvädret!!! Det är nu 9,1 grader utanför fönstret!!!!

• 2008-08-09
    Sofia08 skrev 2008-02-22 09:46:51 följande:
    Okej, om vi ska fortsätta OT snacket så har jag egentligen fyra, inte tre, låtar som velas emellan!!!!Vi har EN bestämd och det är Niclas Wahlgren "För din skull". Sen hade vi tidigare bestämt att vi skulle ha Shirley Clamp "Du är allt" (som jag för övrigt har lyssnat sönder så jag är faktiskt lite less på den...haha) Men det är ju så vacker text på den.Sen äääälskar jag "För kärlekens skull" med Teddan. Har några kompisar som kan sjunga den med stämmor och det är fantastiskt vackert.Sen har egentligen jag och P en lite speciell relation till Sara Löfgrens "För alltid". Men har tänkt bort den lite eftersom den kanske kan vara svår för någon att sjunga......2008-08-09: ska ni ha någon som sjunger den solo eller???Behöver råd....känns lite hopplöst med det här...haha.Idag ska jag ut i det fantastiska vårvädret!!! Det är nu 9,1 grader utanför fönstret!!!!
    För Alltid- Kommer min kusin att sjunga, som har en jättebra sångröst. Samt att en annan kusin samt tärnan körar åt henne.

För kärlekens skull- Kommer tärnan att sjunga, som också sjunger jättefint. Samt att mina 2 kusiner körar åt henne.

Vi hoppas på att vår kantor kan kompa, antingen på gitarr eller piano!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!?